آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که در جریان سفر خود به بیت المقدس درباره همکاری نظامی روسیه و ایران و حمایت از اوکراین با مقامات تل آویو گفتگو کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزرای امور خارجه آمریکا و عربستان در مورد مسائل میان دو کشور و پرونده های منطقه ای و بین المللی از جمله بحران اوکراین و وضعیت سودان و یمن رایزنی کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعاهای بی اساس درباره دخالت ایران در جنگ اوکراین، از گفتگوی بلینکن و وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی درباره ایران خبر داد.
وزیر خارجه آمریکا درباره سوءاستفاده ارتش خصوصی «واگنر» از بی‌ثباتی در کشور کودتازده نیجر، هشدار داد.
وزیر امور خارجه آمریکا و نخست‌وزیر اتیوپی درباره افزایش خشونت‌ها در منطقه امهارا تلفنی گفتگو کردند.
وزیر خارجه آمریکا از کشورهای سازمان ملل متحد خواست تا از روسیه بخواهند که از باج‌گیری و اخاذی از دریای سیاه دست بردارد!
اظهارات بلینکن درباره اسرائیل از اهمیت بسزایی برخوردار است. حدود ۶ ماه پیش آمریکایی ها، رویکرد جدیدی ارائه کردند که سابق بر این دیده نمی‌شد. این رویکرد، ابتدا در سخنان سفیر آمریکا در اسرائیل دیده شد، سپس جیک سالیوان و در نهایت بلینکن، این سخنان را تایید کرد. تا پیش از این امریکا با هر نوع اقدام یک جانبه اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای ایران مخالف بود، اما از شش ماه پیش این گفته توسط مقامات آمریکایی تکرار می‌شود.
بایدن پس از سفر بلینکن به پکن گفت که روابط آمریکا و چین در مسیر درست قرار دارد.
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که عادی‌سازی روابط بین این کشورها به نفع امنیت ملی کشورش است.
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات با روسیه بر سر تبادل زندانیان در جریان است.
وزیر خارجه آمریکا در پایتخت ازبکستان به خبرنگاران گفت: با همتایان روسی و چینی ام در نشست گروه- ۲۰ دیداری نخواهم داشت.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در حالی از باز بودن در‌های دیپلماسی به روی ایران صحبت می‌کند که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا معتقد است که پیش رفتن با برجام ممکن نیست.
اسرائیل سالانه ۸/ ۳میلیارد دلار کمک نظامی آمریکا دریافت می‌کند و بایدن این کمک را در سال گذشته یک‌میلیارد دلار افزایش داد. کارشناسان خاطرنشان کردند که انتقاد از اسرائیل همچنان هزینه سیاسی بالایی در ایالات متحده دارد؛ درحالی‌که رئیس جمهور بایدن موضع ایدئولوژیک خود را به‌عنوان یک «صهیونیست خودخوانده» تبلیغ می‌کند.
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور با رژیم صهیونیستی جهت مواجهه با تهدید ایران همکاری خواهد کرد.
وزیر خارجه آمریکا در آستانه سفر به پکن در گفت‌وگویی اعلام کرد تنش آمریکا و چین روبه‌کاهش است، اما در عین حال «نگرانی‌های واشنگتن نسبت به تایوان» را تکرار کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا از چین به عنوان بزرگترین چالش مشترک این کشور و ژاپن نام برد.
بر اساس اعلام این رسانه، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در اولین تماس تلفنی خود با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود، در خصوص توافقات عادی سازی و تلاش های مشترک برای جلوگیری از آنچه وی مدعی دستیابی ایران به سلاح هسته ای شد، گفتگو کرد.
وزیر خارجه آمریکا امروز در آستانه بازی فوتبال میان تیم های تهران- واشنگتن گفت: مشتاقانه در انتظار مسابقه رقابتی ایران و آمریکا هستم.
وزیر خارجه آمریکا امروز در آستانه بازی فوتبال میان تیم های تهران- واشنگتن گفت: مشتاقانه در انتظار مسابقه بسیار رقابتی میان ایران و آمریکا هستم.
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا جنبه ژئوپلیتکی خاصی ندارد.
وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت که بازی امشب تیم ملی آمریکا و ایران در جام جهانی قطر یک مسابقه ورزشی است و جنبه سیاسی ندارد.
وزیر امور خارجه آمریکا با رئیس امارات متحده عربی درباره مسائل منطقه ای گفتگو کرد.
بلینکن و هرتزوگ درباره آنچه آن را «تقویت روابط دوجانبه آمریکا-اسراییل، نگرانی‌های امنیتی مشترک، از جمله جنگ متجاوزانه روسیه در اوکراین و تاثیر مخرب ایران در منطقه» خوانده‌اند، گفتگو کرده‌اند.
وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با تاکید بر اهمیت تداوم کمک نظامی به اوکراین، درباره آنچه که «چالش‌های ایران» خواندند، گفتگو کردند.
لغو دیدار وزیر خارجه آمریکا با حولاتا و برگزاری آن در سطح معاون وزیر درحالی است که تل آویو تلاش گسترده‌ای در راستای قانع کردن آمریکا برای‌عدم امضای توافق با ایران کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ