دو نوع آدم در دنیای دویدن وجود دارد. آن‌هایی که زود از خواب بیدار می‌شوند و قبل از طلوع آفتاب بیرون می‌روند و دوندگانی که ترجیح می‌دهند دویدن را تا عصر بعد از کار به تعویق بیندازند. البته کسانی هم هستند که دوست دارند در وسط روز بدوند، اما اغلب دونده‌ها زمان صبح یا عصر را انتخاب می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ربات چینی Go ۲ می‌تواند در حین دویدن شما را دنبال کند، برخی حرکات ژیمناستیک را انجام دهد و حتی از طریق یک سیستم مجهز به مدل زبان بزرگ GPT که کدنویسی می‌کند، با شما صحبت کند.
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدال‌ المپیک را در سر می‌پروراند.
افسانه‌ها درباره‌ی عنکبوت‌های شتری معمولاً حول سرعت دویدن ۴۰ کیلومتر در ساعت آن و چگونگی رشدش به اندازه انسان‌هاست! در این مطلب درباره‌ی این افسانه‌ها، منشا آن‌ها و حقایق مربوط به عنکبوت شتری می‌خوانید.
حمیده اسماعیل‌نژاد با شکست فرزانه فصیحی در یک رقابت تن به تن، قهرمانی رقابت‌های دو صد متر جایزه بزرگ تهران را از ان خود کرد.
اگر مبتدی هستید یکی از بهترین راه‌ها برای شروع یک روتین دویدن و رسیدن به استقامت این است که از دوی آهسته شروع کنید. یعنی با پیاده‌روی تند شروع کنید و وقتی احساس کردید بدنتان گرم شد (معمولاً بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بدن گرم می‌شود)، سعی کنید آهسته با سرعتی که اذیت نشوید و فقط کمی برایتان سخت باشد بدوید.
پیاده‌روی می‌تواند بسیاری از سودمندی‌های بهداشتی دویدن داشته باشد، اما مجموعه فزاینده‌ای پژوهش‌ها نشان می‌دهند که گرچه پیاده‌روی مزایای خاص خود را دارد،‌ دویدن ممکن است بهترین ورزش برای کاهش وزن باشد.
مصدومیت یورگن کلوپ بعد از دویدن او در کنار خط برای اعتراض به داور چهارم دیدار دیشب لیورپول و تاتنهام، دستمایه شوخی بازیکنان لیورپول با سرمربی‌شان در رختکن شد.
اقداماتی مانند تمرینات قدرتی تعادل هورمونی بهتری را ایجاد می‌کنند که به طور خاص برای مردان و زنان با افزایش سن بسیار مهم هستند. فشار وارد شده به بدن در حین دویدن باعث می‌شود که آن تمرین برای افراد بالای ۴۰ سال ورزش سختی باشد.
تا ساعت پنج صبح که با صدای آتشبار‌های ضدهوایی ساختمان بیدار شدم، خوابیدم. پس از نماز و صبحانه برای عیادت مجروحان جنگ به بیمارستان شرکت نفت رفتم. دیشب یک شهید و یک مجروح آورده بودند. روحیه بیماران و وضع بیمارستان خوب بود. ساعت هشت و نیم به دیدن فداییان اسلام در هتل آبادان رفتم؛ اکثر مجروحان از نیرو‌های فداییان بودند که بخشی از جبهه ذوالفقاری را اداره می‌کردند. در مجموع آنچه که از رشادت و ایثار مدافعان این جبهه سرنوشت ساز شنیده بودم کمتر از حقایق ملموس صف و میدان در آبادان و خرمشهر است.
بر خلاف تصور رایج، دو ماراتن خطر ابتلا به آرتروز لگن یا زانو را افزایش نمی‌دهد.
اجداد ما از دویدن برای شکار، فرار از شکارچیان و جستجوی علوفه استفاده می‌کردند. دویدن فیزیولوژی و فرهنگ ما را شکل داده است. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که پیاده روی و دویدن برای سلامتی و سلامت جسمانی ما بسیار مهم است.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران از دویدن راننده خودروی ال نود در عرض بزرگراه و برخورد یک دستگاه وانت با وی خبر داد و گفت: در این حادثه راننده خودروی ال نود در صحنه تصادف فوت کرد.
با گذشت ۲۶ روز از جنایت، صبح روز گذشته پسر جوان بالاخره قتل پدرش اعتراف کرد. او در رابطه با انگیزه جنایت گفت: مدتی قبل عاشق دختر جوانی شدم، اما پدرم با این ازدواج مخالفت کرد و من برای همیشه او را از دست دادم. شکست عشقی باعث شد کینه پدرم را به دل بگیرم. این کینه در دلم بود تا اینکه شب حادثه در حال کشیدن قلیان بودم و خواستم برای خودم چای بریزم که پایم به قلیان گرفت و ذغال‌ها و آب قلیان روی فرش ریخت و پدرم با دیدن این صحنه شروع به داد و بیداد و توهین به من کرد.
از صبح امروز فیلم وتصاویری از یک دختر خردسال با صورت خونی در فضای مجازی پخش شده است. پلیس اصفهان در این خصوص اعلام کرد: اصل ماجرا دعوای دو دانش آموز بوده که ورود مادر یکی از آنها و دفاع از دخترش منجر به آسیب دیدن این دختر دانش‌آموز می‌شود.
محمد مایلی‌کهن که همواره به داشتن صراحت کلام معروف است، این مرتبه تیغ تیز انتقاد خود را سمت مهاجم پرسپولیس گرفت.
دبی طرح‌های یک بزرگراه شهری پایدار به طول ۹۳ کیلومتر را که قرار است به هوشمند‌ترین فضای دوچرخه‌سواری و دویدن جهان تبدیل شود، منتشر کرد.
دویدن از دیرباز به عنوان یکی از کارآمدترین، راحت‌ترین و مفیدترین تمرینات در نظر گرفته می‌شود. اما برخی ادعا می‌کنند که شما از روش کلاسیک ورزش با یک تکنیک جدید بیشتر بهره می‌برید.
امروز دویدن در میان انواع ورزش‌ها به یکی از محبوب‌ترین راه‌های تقویت استقامت بدنی و حفظ تناسب اندام تبدیل شده است. اگرچه دویدن یک روش عالی برای فعال بودن است، بیش‌تر دوندگان در یک مقطع زمانی با این آسیب‌دیدگی‌های جدی مواجه می‌شوند.
دمای سردتر یکی دیگر از عواملی است که به دویدن سریعتر در پاییز کمک می‌کند؛ صبح‌های سرد و در عین حال آفتابی و شب‌های سرد، بهترین فرصت را ایجاد می‌کنند.
رئیس فدراسیون کشتی گفت: در ایران وقتی کسی شروع به دویدن می‌کند همه تلاش می‌کنند جلوی او را بگیرند نه اینکه به او برسند، برای همین است که ما رشد نمی‌کنیم.
تردمیل‌ها اغلب دارای تجهیزات فنی مانند کنترل‌های تنظیم شیب و سرعت هستند که می‌توانند به ما کمک کنند تا سرعت حرکت و مصرف انرژی را تغییر دهیم. اگرچه، آن‌چه روی آن می‌دویم، بر طول گام ما نیز اثر دارد و اگر ورزش در فضای باز را با تمرینات درون خانه عوض کنیم، طول گام می‌تواند تغییر کند.
دویدن چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
دستکم ۱۰ دقیقه دویدن در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. احتمال مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی در افرادی که می‌دوند، تقریبا به نصف کاهش می‌یابد.
سخنان رئیس هیئت فوتبال یزد در مورد زنان فوتبالیست با واکنش فراوانی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. امیر فرشاد تفکری، رئیس هیات فوتبال یزد، در مصاحبه‌ای که چند روز پیش با برنامه «با ورزش» شبکه استانی یزد داشته است، می‌گوید: «دویدن زنان فوتبالیست موجب کچلی زمین چمن شده است.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ