دمای سردتر یکی دیگر از عواملی است که به دویدن سریعتر در پاییز کمک می‌کند؛ صبح‌های سرد و در عین حال آفتابی و شب‌های سرد، بهترین فرصت را ایجاد می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ماه صفر دومین ماه قمری است که برای نام‌گذاری آن دو دلیل ذکر می‌شود: نخست این که از صُفْرَة به معنای زردی گرفته شده، زیرا زمان انتخاب نام با فصل پاییز و زرد شدن برگ درختان مقارن بوده است. دلیل دوم این که از صِفْر به معنای خالی گرفته شده است، چرا که با پایان یافتن ماه‌های حرام (رجب، ذی‌القعده، ذی‌الحجه و محرم) قبایل بار دیگر وارد جنگ می‌شدند و شهر‌ها خالی می‌شد.
اختلاف معنادار بین بودجه بالا و پایین شهر در حالی طی همه سال‌های گذشته وجود داشته و صورت تثبیت شده پیدا کرده که همین حالا ۹۹۰ بوستان و فضای سبز عمومی در پنج منطقه اول تهران وجود دارد و این رقم در بقیه مناطق به طور متوسط ۱۱۲ تاست.
تصادفات جاده‌ای در ایران ۲۰ برابر استاندارد‌های جهانی است. پلیس راهور، وضعیت تولید خودرو‌های داخلی و کیفیت پایین را مقصر اصلی تصادفات منجر به مرگ می‌داند. برخی حامیان خودروسازی حتی زیر بار کیفیت پایین خودرو هم نمی‌روند و می‌گویند: «چرا به خودروی داخلی می‌گویی لگن؟ لندکروز با ۲۰۶ فرقی ندارد.»
پس از اسماعیلیون، این بار نوبت به «نازنین بنیادی» رسیده است تا با کناره‌گیری خود از این دورهمی، تو خالی بودن طبل اپوزیسیون را نمایان‌تر کند.
درگیری‌های سودان که از هفته گذشته شروع شده است، زنگ خطر بین المللی را به صدا در آورده است. دلیل اهمیت سودان چیست؟ سودان نه تنها کشوری پهناور است - سومین کشور بزرگ آفریقا - بلکه در یک منطقه ناپایدار و از نظر ژئوپلیتیکی حیاتی قرار دارد. سودان در قسمت میانی رودخانه نیل قرار گرفته است. پایین دست نیل مصر و بالادست آن اتیوپی قرار دارد. هرگونه ناآرامی در سودان به احتمال زیاد فشار‌های خارطوم و قاهره به اتیوپی در مورد ترتیبات آبی رود نیل را مختل می‌کند.
رسانه‌های لندنی و برخی شهره‌های وطنی، سوژه‌ای را برای انتقام‌گیری شکست آشوب‌های پاییز یافته‌اند و طبق معمول انگشت اتهام تسبیب یا ناکارآمدی را به سمت دین و حکومت برده‌اند. این اتهام‌افکنی‌ها البته مطابق روال گذشته بدون هیچ‌گونه سند و دلیلی است. وقتی دستگاه‌های مسئول در حوزه آموزشی و بهداشتی به قضاوتی نرسیده‌اند، خبرنگار لندن‌نشین یا سلبریتی کاخ‌نشین از کجا فهمید که ماجرا چیست و حکم را هم صادر کرد؟
عضو هیئت علمی گروه روانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: خلق ۱۱ درصد از عموم مردم با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا کاهش پیدا می‌کند.
کامبیز مهدی زاده گفت: حسن روحانی با یک دنیا مصیبت و گرفتاری داخلی و خارجی از ترامپ گرفته، زلزله، سیل در تمام نقاط کشور، حمله ملخ ها، تندروهای داخلی، قیمت پایین نفت، کشور را اداره کرد اما این آقایان یک شکل و یک رنگ نمی‌توانند حتی قیمت پیاز را کنترل کنند امروز پرده از روی صحنه کنار رفته و همه یکدست روی صحنه حضور دارند، در جایی هم که توان ندارند به گردن این و آن می اندازند.
کامبیز مهدی زاده گفت: حسن روحانی با یک دنیا مصیبت و گرفتاری داخلی و خارجی از ترامپ گرفته، زلزله، سیل در تمام نقاط کشور، حمله ملخ ها، تندروهای داخلی، قیمت پایین نفت، کشور را اداره کرد اما این آقایان یک شکل و یک رنگ نمی‌توانند حتی قیمت پیاز را کنترل کنند امروز پرده از روی صحنه کنار رفته و همه یکدست روی صحنه حضور دارند، در جایی هم که توان ندارند به گردن این و آن می اندازند.
یک استاد اقتصاد دانشگاه بر این باور است، با توجه به افزایش قیمت گاز و وابستگی بالای تولید متانول به رانت خوراک ارزان، باید در روند تولید متانول در کشورمان تجدیدنظر کنیم، زیرا این موضوع منطقی نیست که گاز به عنوان خوراک در پتروشیمی‌ها برای تولید متانول به کار گرفته شود و در نهایت ماده‌ی تولید شده را با قیمت پایین تری نسبت به خوراک اولیه در بازار‌های جهانی بفروشیم.
یک استاد اقتصاد دانشگاه معتقد است با توجه به افزایش قیمت گاز و وابستگی بالای تولید متانول به رانت خوراک ارزان، باید در روند تولید متانول در کشورمان تجدیدنظر کنیم. زیرا این موضوع منطقی نیست که گاز به عنوان خوراک در پتروشیمی‌ها برای تولید متانول به کار گرفته شود و در نهایت ماده‌ی تولید شده را با قیمت پایین تری نسبت به خوراک اولیه در بازار‌های جهانی بفروشیم.
ربیعی نوشت: در تحلیل ابعاد اقتصادی ناآرامی‌های اخیر توجه به چندبعدی بودن آثار ضروری است. بعد زمانی آثار، بعد مقیاس و بعد جامعیت. یافته‌های حاصل از گفتگو با تعدادی از کنشگران اقتصادی نشان می‌دهد از منظر بعد زمانی، برخی آثار اقتصادی این بحران اجتماعی، آثار کوتاه‌مدت بوده است که به سرعت و در روز‌های پس از بحران قابل رویت بوده در حالی که برخی آثار میان و بلندمدت است و در لایه‌های پایین‌تر و با فاصله زمانی مشخص می‌شود.
به نظر می‌رسد، چون امروز طرفداران احیای برجام مانند باقری و امیرعبداللهیان به دلیل شرایطی که با آن مواجه هستیم، دست پایین را دارند، افرادی، چون جلیلی به راحتی لب به انتقاد گشوده و بار دیگر برجام و همه دستاورد‌های آن را زیر سوال برده اند. سناریوی دیگری هم مطرح است مبنی بر اینکه جلیلی می‌خواهد در برابر عادی سازی برخی پرونده‌های سیاست خارجی، چون برجام بایستد.
فکر می‌کنید پاندمی کرونا اتفاق خیلی بزرگی بود؟ مطمئنا بود. علاوه بر مرگ چند میلیون نفر، تقریبا همه کسب وکار‌ها را تحت‌تاثیر قرار داد، در زنجیره‌های تامین اختلال ایجاد کرد، به اقتصاد‌ها ضربه زد و کیفیت تحصیل تعداد بی‌شماری از دانش آموزان را در سراسر دنیا پایین آورد. این لیست همچنان ادامه دارد و از خیلی جهات، اثر آن در بقیه عمر ما ماندگار خواهد بود. برای آینده چه حدسی می‌زنید؟ نمی‌خواهیم دلسردتان کنیم، اما واقعیت این است که یک بحران دیگر، می‌تواند همین الان در کمین باشد. پس آیا منطقی نیست که همواره در برابر بحران‌های احتمالی آماده باشیم؟ البته که هست.
آغاز ماجرا به روز‌های پایانی پاییز برمی‌گردد؛ روز ۲۶ آذر، «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در تهران با انتشار تصاویری از خود با کلاه معروف بابانوئل و با انتشار توییتی از همکاری نمایندگان ۱۲ کشور خارجی و همچنین مردم رهگذری که در پاک کردن شعار‌ها از روی دیوار‌های سفارت این کشور در تهران همکاری کردند، قدردانی کرده بود و همین هم آغازگر چالش تازه‌ای شد که شهرداری تهران را درگیر ماجرا کرده است.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: به نظر می‌رسد که در ماه‌های اخیر چین از این سیاست دست برداشته و مقداری این سیاست را کنار گذاشتند. زیرا نتیجه‌بخش نبوده است. درباره آمار واکسیناسیون هم وقتی سیاست کرونای صفر را در نظر می‌گیرید، مقداری میزان واکسیناسیون هم کاهش می‌یابد؛ حال اکنون که سیاست کرونای صفر در چین به نتیجه مطلوب نرسیده و آن را کنار گذاشتند، طبیعتا به نظر می‌آید که نسبت به خیلی از کشورها، سطح ایمنی در چین پایین آمده است.
ساده انگاری است اگر فکر کنید با آرام شدن فضا و پایین آمدن التهابات، اصل موضوع حل شده است درحالی که اینگونه نیست؛ قطعا اگر تدبیر لازم و بایسته‌ای صورت نگیرد آتش زیر خاکستری خواهد بود.
اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و یوتیوب در ترکیه با محدودیت‌هایی مواجه شده اند. اکثر کاربران از سرعت پایین رسانه‌ها‌ی اجتماعی در این کشور گلایه دارند و این سئوال را دارند که چرا این رسانه‌ها با محدودیت مواجه شده اند.
عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتر نوشت: نمایندگانی که خواهان اعدام معترضین شدند رفتارشان غیرمنتظره نبود. نماینده استصوابی با رای بسیار پایین، چرا نباید خواهان اعدام افراد مزاحم نمایندگی خود شود؟ اگر چنین درخواستی نکنند، خلاف وظیفه عمل کرده و عجیب و غیرمنتظره است.
عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتر نوشت: نمایندگانی که خواهان اعدام معترضین شدند رفتارشان غیرمنتظره نبود. نماینده استصوابی با رای بسیار پایین، چرا نباید خواهان اعدام افراد مزاحم نمایندگی خود شود؟ اگر چنین درخواستی نکنند، خلاف وظیفه عمل کرده و عجیب و غیرمنتظره است.
اینکه تصمیم گرفته شده حسن یزدانی به آمریکا فرستاده نشود، شاید سطح کیفی این مسابقات جهانی را پایین بیاورد، ولی فرصتی برای تجدید قوا از لحاظ ذهنی و بدنی به حسن یزدانی می‌دهد تا شاید از سنگینی آن شکست برایش کاسته شود.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور گفت: بسیاری از واحد‌های تولیدی با سرمایه در گردشی که در اختیار دارند کالا تولید کرده و آن را در انبار نگهداری می‌کنند، اما مشتری ندارند چرا که کالای آن‌ها به دلیل کیفیت پایین مشتری ندارد.
عضو شورای شهر تهران گفت: سعه صدر در شهرداری تهران پایین است و ‌شهردار تهران معاونی که دستاوردهای بسیاری را داشته است را عزل کرده است.
دکترای طب ایرانی در پاسخ به اینکه چرا کلسترول و تری گلیسیرید باید اندازه معینی داشته باشند گفت: رسوبی در عروق ما ایجاد می‌شود که در درازمدت می‌تواند موجب سفتی و تنگی عروق می‌شود. هنگام پمپاژ قلب، وقتی عروق نرم است، انتهای عروق با جریانی ثابت همراه است، اما وقتی عروق سفت است؛ جریان با پمپاژ قلب بالا و پایین می‌شود که خون‌رسانی به اندام‌های مختلف و حتی خود قلب را مختل می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ