تا ساعت پنج صبح که با صدای آتشبار‌های ضدهوایی ساختمان بیدار شدم، خوابیدم. پس از نماز و صبحانه برای عیادت مجروحان جنگ به بیمارستان شرکت نفت رفتم. دیشب یک شهید و یک مجروح آورده بودند. روحیه بیماران و وضع بیمارستان خوب بود. ساعت هشت و نیم به دیدن فداییان اسلام در هتل آبادان رفتم؛ اکثر مجروحان از نیرو‌های فداییان بودند که بخشی از جبهه ذوالفقاری را اداره می‌کردند. در مجموع آنچه که از رشادت و ایثار مدافعان این جبهه سرنوشت ساز شنیده بودم کمتر از حقایق ملموس صف و میدان در آبادان و خرمشهر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بعد از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و بازنگری و اصلاح قانون اساسی در مرداد ۱۳۶۸، دو یار همراهِ امام خمینی یکی از مشهد و دیگری از رفسنجان که از دهه ۱۳۴۰ صحنه مبارزات مردم را در اقصی نقاط کشور اداره کردند، سکاندار نظام شدند. آیت‌الله سید علی خامنه‌ای با رای غیر مستقیم مردم توسط مجلس خبرگان رهبری، در کسوت دومین رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفت و آیت‌الله اکبر هاشمی رفنسجانی با رای مستقیم مردم، پنجمین رییس‌جمهور ایران شد.
در سومین روز از ماه محرم آیت الله شیخ حسن صانعی یار دیرین امام به رحمت ایزدی پیوست.
روایت شنیده‌نشده‌ای از اعضای تیم حفاظت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از حادثه سوءقصد به ایشان در ششم تیرماه۱۳۶۰ را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
انصاری با اشاره به حادثه عزل آیت‌الله منتظری بیان داشت: مسئله آقای منتظری در چندین ماه و شاید در سه چهار سال قبل از این اتفاقات، ریشه دارد. به نظر من یکی از ویژگی‌ها و شگفتی‌های زندگی و شخصیت حضرت امام این بود که با همه احترامی که به اطرافیان و خانواده خودشان می‌گذاشتند ولی یک استقلال رأی داشتند و این استقلال رأی اجازه هیچگونه نفوذی به شخصیت امام نمی‌داد.
در خاطرات آیت‌الله هاشمی از وقایع کشور در تاریخ دهم اسفند ۱۳۷۳ روایت جالبی از رویت هلال ماه شوال آمده است: «آقای میرسلیم با هواپیمایی تا ارتفاع سی و پنج هزار پا هم رفته است، ولی هلال ماه شوال را ندیده است»
در خاطرات آیت‌الله هاشمی از وقایع کشور در تاریخ دهم اسفند ۱۳۷۳ روایت جالبی از رویت هلال ماه شوال آمده است: «آقای میرسلیم با هواپیمایی تا ارتفاع سی و پنج هزار پا هم رفته است، ولی هلال ماه شوال را ندیده است»
عضو جامعه روحانیت مبارز مدیریت با درایت و کیاست را از جمله شاخصه‌های رهبر انقلاب دانست و گفت: اینکه ایشان با این ویژگی ها کشور را مدیریت می کند جای تقدیر دارد.
آیت الله خامنه‌ای چهره شناخته شده‌ای بود؛ هم در ریاست جمهوری و هم در مجلس شورای اسلامی و هم در شورای عالی امنیت ملی، شورای دفاع، در جبهه در خطابه و خطبه و هم نماز جمعه و هم این‌که از نظر فکر، فهم، فقه و امثال این‌ها چهره شناخته شده‌ای بودند و فردی ناشناخته نبودند که از انتخاب ایشان شگفتی و تعجب داشته باشیم.
دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در نجف اشرف با صدور بیانیه ای فردا (جمعه اول اردیبهشت) را مکمل ماه مبارک رمضان 1444 ه ق و 1402 ه ش اعلام کرد.
محسن هاشمی: در جایی در خاطرات سال ۹۳ نوشته‌اند: سردار گرجی‌زاده و اطلاعات سپاه از حفاظت و... آمدند و گزارش کامل بازداشت فردی که دفتر منشی‌های دفتر مجمع را به آتش کشیده، دادند و گفتند که او گفته منظورش قتل رهبری بوده و از عالم غیب مطلع شده که «شاه» می‌شود، فلذا تصمیم می‌گیرد رهبری را بکشد و خودش شاه می‌شود. در مورد صداقت شهادتش چند شبهه کردم و قرار شد خود او را بیاورند تا از او سوال شود و با قاضی او صحبت نمایم».
باید جلوی دزدی ها و غارت ها گرفته شود و معضل اشتغال، مسکن و گرانی حل شود تا موفق باشیم!
حسین مرعشی گفت: آیت الله هاشمی در زندگی شخصی خود هیچگاه متکی به استفاده از وجوهات و پول گرفتن از دیگران نبود و از طریق زندگی کشاورزی که از خانواده‌اش ارث برده بود، زندگی‌اش را می‌چرخاند
۴ خرداد ماه ۵۸، آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط گروهک تروریستی فرقان ترور شد. روایت عفت مرعشی از ماجرای ترور آیت‌الله هاشمی را بخوانید.
مرعشی گفت: اگر بخواهم از دو اشتباه آقای هاشمی نام ببرم، می‌گویم یکی اصرار آقای هاشمی برای اینکه روحانیت به دولت و به مناصب حکومتی ورود کنند، این اصلاً تصمیم درستی نبود. شاید آقای هاشمی به خودش نگاه می‌کرده، به روحانیون در این سطح نگاه می‌کردند. دوم؛ اینکه آقای هاشمی بیش‌ازحد از اینکه اختلافی در درون جمهوری اسلامی به‌وجود بیاید، پرهیز می‌کرد.
عفت مرعشی، همسر آیت الله درباره روز ترور آیت‌الله هاشمی می‌گوید: یادم آمد که منافقین به سر آقای مطهری شلیک کرده بودند. خودم را انداختم روی آقای هاشمی و دست‌هایم را دور سر او گرفتم. این پدرسوخته نیز هیچ ابا نکرد. دستش را زیر دست من آورد و دو تا تیر پشت سر هم خالی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد اشرفی اصفهانی فرزند شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی بیان کرد: شاید خواسته آشکار معترضان در این مقطع، مسئله حجاب و انعطاف بیشتر نظام در این موضوع باشد، اما مطالبه مردم صرفاً این نیست. در جامعه ما فقر و نابرابری، بیکاری و انواع تبعیض غوغا می‌کند. جامعه انباشته از برخی مشکلات است. مرگ خانم مهسا امینی بهانه‌ای شد تا مردم به کف خیابان‌ها بریزند و خواسته‌های خود را مطرح کنند. در این میان عده و عواملی سوءاستفاده کردند و اغتشاشات را به وجود آوردند. از دو طرف عده‌ای کشته شدند که هیچ توجیهی ندارد؛ مخصوصاً کشته شدن دختران نوجوان.
روز گذشته فائزه هاشمی دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اوین با خانواده‌اش ملاقات کرد.
روز گذشته فائزه هاشمی دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اوین با خانواده‌اش ملاقات کرد.
محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران از جای خالی «آیت‌الله» می‌گوید.
آیت الله هاشم زاده هریسی گفت: این‌که در این دوره اعضای مجلس خبرگان رهبری برخلاف دوره‌های گذشته به دیدار رهبری نرفتند دلیل خاصی نداشت.
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در بخشی از خاطرات شهریور سال ۱۳۷۸ از هدیه جالبی صحبت می‌کند که یک شیعه سوری به آستان قدس اهدا کرده است.
آیت‌الله هاشمی در روایت بازدیدش از نمایشگاه آستان قدس نوشته: عصر هم از موزه‌های فرش و سایر بخش‌ها، منجمله موزه هدایای رهبری بازدید کردیم. بخش جالبی دیدم که ۱۸۰۰ قلم از محصولات دریایی، اغلب از نوع صدف‌ها، توسط یک کلکسیون‌دار شیعه سوری به موزه هدیه شده است.
آیت‌الله هاشمی در روایت بازدیدش از نمایشگاه آستان قدس نوشته: عصر هم از موزه‌های فرش و سایر بخش‌ها، منجمله موزه هدایای رهبری بازدید کردیم. بخش جالبی دیدم که ۱۸۰۰ قلم از محصولات دریایی، اغلب از نوع صدف‌ها، توسط یک کلکسیون‌دار شیعه سوری به موزه هدیه شده است.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ