پیاده‌روی می‌تواند بسیاری از سودمندی‌های بهداشتی دویدن داشته باشد، اما مجموعه فزاینده‌ای پژوهش‌ها نشان می‌دهند که گرچه پیاده‌روی مزایای خاص خود را دارد،‌ دویدن ممکن است بهترین ورزش برای کاهش وزن باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
داروی دیابت اوزمپیک روند کاهش وزن را تغییر قابل‌ملاحظه‌ای داده است.
گام اول لاغر شدن سریع، کاهش مصرف قند و نشاسته‌ها یا کربوهیدرات‌هاست. برای این کار باید از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده در رژیم غذایی کاست و به‌جای آن‌ها از غلات کامل استفاده کرد.
گلابی با داشتن ۶ گرم فیبر در هر وعده، یکی از میوه‌های پر فیبر است. خوردن گلابی، بدون آن که چربی، کلسترول و سدیم وارد بدن کند، احساس سیری طولانی مدتی به بدن می‌دهد و گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند.
دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران می گوید: حذف هیچ از وعده های اصلی و میان وعده های غذایی روزانه و یا حذف هیچ یک از گروه های غذایی برای لاغر شدن از نظر متخصصان تغذیه مورد تایید نیست. بویژه حذف وعده شام فقط در کوتاه مدت ممکن است به درجاتی از کاهش وزن منتهی می شود . اما بخشی از انرژی مورد نیاز روزانه ما باید از طریق وعده شام که البته باید در حجم کمتر از وعده های دیگر باشد و ٢ ساعت قبل از خوابیدن باشد ، به سلامت بدن آسیب خواهد زد. منبع: خبرآنلاین
اگر هنوز راهی برای لاغر شدن پیدا نکرده اید به شما پیشنهاد میکنیم از یک روش ساده برای آب شدن شکم در خواب استفاده نمایید.
درمان‌های خانگی زیادی وجود دارد که ممکن است به روند کاهش وزن شما کمک کند، از نوشیدنی‌های سرکه سیب گرفته تا پاکسازی با آب.
سبزیجات سرشار از ریزمغذی‌های مختلف هستند و مصرف شان یکی از اصول تغذیه ای متعادل است. سبزیجات کالری کمی دارند اما منبع غنی از ویتامین‌ها و موادمعدنی هستند که در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌ها نقش دارند.
درست است که عرق کردن یک امر طبیعی و گاهی اوقات مفید برای بدن ماست، اما در بیشتر مواقع تعریق زیاد برای بدن مضر هم شناخته شده است. می‌دانید که تعریق زیاد علاوه بر ایجاد بوی بد در بدن باعث لاغری و کم آبی بدن و در نتیجه خشک شدن زیاد پوست می شود.
دکتر محمد هاشمی، بیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران می‌گوید: رژیم غذایی اصولی که مبتنی بر مصرف همه گروه های غذایی و عدم حذف وعده های غذایی اصلی در کنار داشتن برنامه تحرکی روزانه است ، کاهش وزن متعادلی بین نیم تا ١ کیلو در هفته را بدنبال خواهد داشت . کاهش وزن سریع و در مدت کوتاه با رژیم های غذایی کم کالری با عوارضی از جمله بروز سوء تغذیه، تحلیل ماهیچه ها و از همه مهم تر، افت سطح متابولیسم بدن همراه است. به این ترتیب نه تنها در ادامه به سختی می توان از رژیم های غذایی نتیجه گرفت بلکه شخص با افزایش وزنی به مراتب بیش از گذشته نیز مواجه خواهد شد. منبع: خبرآنلاین
درست است که خوردن میان‌وعده‌های شیرین و فرآوری‌شده در طول وعده‌های غذایی می‌تواند کالری اضافی را به همراه داشته باشد و احساس گرسنگی بیشتری در شما ایجاد کند، اما مصرف میان‌وعده‌های سالم در کاهش وزن مؤثر است و به تأمین نیاز‌های بدن کمک می‌کند.
وقتی موقع غذا خوردن، حواس‌تان به چیزی دیگر، مانند تماشای تلویزیون، معطوف شود، احتمال اینکه پرخوری کنید، وجود دارد.
هویج به اشکال مختلفی در میان خانواده‌ها مصرف می‌شود که در این قسمت در مورد هویج پخته صحبت می‌کنیم. هویج همچون گوجه فرنگی اگر پخته شود میزان جذب بتاکاروتن (پیش‌ساز ویتامین A) و سایر ریزمغذی‌ها و آنتی اکسیدان هایش که خواص ضدسرطانی قوی دارند افزایش می‌یابد و اگر این سبزی را به همراه اندکی روغن، بخارپز یا آب پز کنید میزان جذب ویتامین‌های محلول در چربی آن، بیشتر هم می‌شود.
مطالعات نشان می‌دهند دسته‌ای از مواد غذایی که در خانه هر فرد نگهداری می‌شود، بر وزن و عادت‌های غذایی او تأثیر می‌گذارد. اگر همیشه در خانه خوراکی‌های سالم داشته باشید، احتمال مصرف مواد غذایی ناسالم بین افراد خانواده کمتر می‌شود.
نیستاتی با بیان اینکه استفاده بیش از حد نیاز بدن از شیر با هدف لاغر شدن یکی دیگر از باور‌های غذایی غلطی است که بسیار رایج است، گفت: استفاده از شیر و لبنیات در مقادیر توصیه شده هیچ اشکالی ندارد و می‌تواند سلامت بدن را تضمین کند، ولی نکته اینجا است که افراط در مصرف این ماده غذایی موجب انباشت چربی در بدن می‌شود.
هنوز هم عنوان قوی‌ترین مرد جهان را در جامعه یدک می کشد، هر چند آن رکورددهای تاریخی در گذر زمان دستخوش تغییرات و شکسته شد. داستان حسین رضازاده چهره ماندگار وزنه برداری ایران حالا به مرحله متفاوتی رسیده است. کمتر دیده می شود، کمتر حرف می زند و حتی تغییرات ظاهری او سوال برانگیز است. با تمام این تفاسیر، مردم ایران آن لبخندهای زیر فشار وزنه های سنگین را از یاد نبرده اند.
لوبیا قرمز جزء کامل‌ترین مواد غذایی به شمار می‌آید و قرار دادن آن در رژیم غذایی در حفظ و افزایش سلامتی بدن بسیار موثر است.
مردان قبیله بودی معمولاً لاغر و عضلانی هستند، اما در طول پروسه چاق شدن برای جشنواره کائل، برخی از آن‌ها به قدری چاق می‌شوند که به سختی می‌توانند حرکت کنند.
آیا با نخوردن شام و جایگزینی میوه به جای وعده غذایی می توانیم لاغرتر شویم؟ آیا حذف کامل مواد کربوهیدرات می تواند موجب درمان کبد چرب شود؟
انجیر را صبح ناشتا بخورید و از فواید فوق العاده آن و خصوصا کمک به لاغری برخوردار شوید.
افزایش ابتلا به اضافه وزن و چاقی پس از اپیدمی کرونا، معضلات بسیار زیادی را برای جوامع به وجود آورده است
قصد داریم ماده غذایی را به شما معرفی کنیم که گنجاندن آن در رژیم غذایی، برای کاهش وزن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف بسیار مفید است.
لیونل اسکالونی که آرژانتین را قهرمان جهان کرد، از نگاه نشریه اوله همه چیز در خود دارد. او مثل منوتی لاغر است و مثل کارلوس بیلاردو دماغی بزرگ دارد. مربی‌ای که آلبی سلسته را متحد کرد.
کلم قرمز سرشار از فیبر است و به همین دلیل به بدن در جهت جذب کلسترول موجود در مواد غذایی مصرفی کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در کلم قرمز به تجزیه بافت چربی کمک کرده و انرژی زیادی برای بدن تولید می‌کند. در نتیجه برای لاغر شدن از این کلم خوش‌رنگ غافل نباشید. از سویی دیگر پروبیوتیک‌های موجود در ترشی کلم قرمز، کمک زیادی در تسریع روند لاغری می‌کند.
ملاوردی گفت: اشتهای کودک طی دوره زیاد کردن وزن ممکن است به‌تدریج کاهش یابد، که در این صورت متخصصان می‌گویند مرکز اشتها در مغز، مقدار غذای انتخابی کودک برای خوردن را کنترل می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ