توپ مروارید که تهرانی‌ها به لهجه خود آن را «توپ مرواری» می‌نامیدند روزگاری روی سکوی کاشی‌کاری شده‌ای، در میدان توپخانه بود. زنان تهرانی در روزگار قاجار، به این توپ پارچه می‌بستند و از آن درمان درد‌ها و گرفتاری‌هایشان را می‌خواستند. به طوری‌که شب‌های جمعه و چهارشنبه‌سوری، دورتادور توپ مروارید غلغله‌ای از زنان را می‌شد دید که با هیچ ضرب و زوری نمی‌توانستند آن‌ها را از اطراف توپ دورشان کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برای اولین بار است که زنان در تهران نمی‌توانند به ورزشگاه بروند، ولی در چهار ورزشگاه و سه شهر دیگر، می‌توانند به حمایت از تیم‌های خودی بپردازند.
رقابت‌های دوچرخه‌سواری پیست بانوان کشور با قهرمانی تیم تهران خاتمه یافت.
کابوس زنان و مردان شرق تهران
مدتی قبل رسیدگی به شکایت‌های سریالی زنان تهرانی که در محدوده جنوب شرقی تهران طعمه یک سارق قرار گرفته بودند در دستور کار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که همگی با یک شیوه و شگرد قربانی نقشه یک تبهکار شده بودند. سرانجام در حالی که شمار قربانیان به ۹ نفر رسید، سارق جوان شناسایی و دستگیر شد.
زن جوان سوار خودروی پژو شد و به راننده گفت دربست. تازه از مطب دکتر می‌آمد و حالش اصلا خوب نبود. راننده جوان هنوز چند کیلومتری نرفته بود که برگشت و از زن جوان خواست تا بیاید جلو و روی صندلی کنار راننده بنشیند. این حرف راننده برای زن جوان کمی مشکوک به نظر می‌رسید. با خودش گفت که این مرد حتما نقشه‌ای در سر دارد و پرسید: «برای چی بیایم جلو؟ من راحتم.» راننده جوان کسی نبود جز مردی که پلیس از ماه‌ها قبل در تعقیب او بود.
زن جوان سوار خودروی پژو شد و به راننده گفت دربست. تازه از مطب دکتر می‌آمد و حالش اصلا خوب نبود. راننده جوان هنوز چند کیلومتری نرفته بود که برگشت و از زن جوان خواست تا بیاید جلو و روی صندلی کنار راننده بنشیند. این حرف راننده برای زن جوان کمی مشکوک به نظر می‌رسید. با خودش گفت که این مرد حتما نقشه‌ای در سر دارد و پرسید: «برای چی بیایم جلو؟ من راحتم.» راننده جوان کسی نبود جز مردی که پلیس از ماه‌ها قبل در تعقیب او بود.
تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد یک مرد جوان از سایت خرید و فروش اینترنتی افرادی که طلا‌های خود را آگهی کردند شناسایی و به صورت تلفنی قرار ملاقات حضوری با آن‌ها گذاشته که در آنجا با نشان دادن رسید جعلی اقدام به سرقت طلا‌های مالباختگان کرده است.
دسیسه شیطانی خانم مربی رزمی‌کار برای استادش/ اعترافات کابوس زنان تهرانی/ نجات دختر فریب خورده از خانه پسر شیطان صفت/ نجات گروگان خارجی از چنگال آدم‌‌ربایان در ایران/ دزدان قطعات و لوازم داخل خودرو در دام پلیس/ معمای گم شدن زن جوان با افشای راز جنایت فاش شد/ دختر ۳ ساله در چنگ بیمار روانی!/ دسیسه زن در قتل مرد بعد از عاشقانه های ممنوعه
اعترافات کابوس زنان تهرانی
مسابقات چهارجانبه فوتسال زنان به میزبانی ایران در تهران برگزار می‌شود.
اسامی 32 بازیکن فوتسال زنان برای حضور در اردوی تیم ملی اعلام شد.
دو تیم تهرانی ستارگان تیکا و توکان مهام آریا به لیگ برتر فوتبال زنان صعود کردند.
مراسم راهپیمایی چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بعد از دوسال شرایط کرونایی در ساعت ۹:۳۰ شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ همزمان در تهران و سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم آغاز شد. راهپیمایان تهرانی به سمت مسیرهای منتهی به میدان آزادی حرکت کردند. سخنران مراسم ۲۲ بهمن امسال سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران است.
با اعلام معاون بانوان وزارت ورزش، فقط استادیوم آزادی میزبان تماشاگران خانم در لیگ برتر خواهد بود
رالی گردشگری بانوان به مناسبت روز زن در تهران برگزار شد.
ایران نوشت: در تجمع غیرقانونی جمعه اخیر که پس از اظهارات تفرقه‌انگیز امام جمعه مسجد مکی صورت گرفت، فیلمی از حضور زنان به‌اصطلاح معترض بلوچ منتشر شد که با لهجه تهرانی شعار می‌دادند. جالب اینکه برخی از این افراد حتی لباس سنتی زنان بلوچ را هم بر تن ندارند و صرفاً یک چادر سیاه پوشیده‌اند. لهجه غیربومی این زنان که تعدادشان اندک و کمتر از انگشتان دو دست بود، به‌گونه‌ای بود که تعجب کاربران فضای مجازی را در پی داشت.
کلورلی گفت: ما در ماه گذشته یک توافق معتبر را جلوی ایران گذاشتیم، اما تهران هنوز پاسخی نداده است. در مرحله انتقالی (بعد از ارائه این پیشنهاد تاکنون) شاهد اقدامات ایران علیه زنانی بوده ایم که در دفاع از حقوق خود برخاسته اند. پیشنهادمان را به ایران داده ایم. اکنون توپ در زمین ایران است و ایران باید به این پیشنهاد پاسخ دهد.
با توجه به نبود پزشک ایرانی زن برای کار در بیمارستان، قرار شد دو قابله اروپایی استخدام شوند، اما این موضوع به دلایلی میسر نشد و در نهایت زنی به نام «فراسکینا» که دیپلم قابلگی داشت و در تهران ساکن بود، مسئول اداره درمانگاه عمومی شد.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص کرد: ۶ سارق زن و مرد که عضو یک خانواده هستند با ۳ خودروی پراید، تیبا و پژو ۴۰۵ تحت عنوان مسافرکش بانوان را سوار بر خودرو خود کرده و با استفاده از سلاح سرد اقدام به سرقت طلای آن‌ها کرده‌اند.
تیم فوتبال زنان سپاهان در یک مسابقه دوستانه با به ثمر رساندن هفت گل بادرود تهران را در هم کوبید!
رئیس پلیس آگاهی پایتخت اعلام کرد: در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، مرد جوان با چرب‌زبانی، مهاجرت به کشور‌های اروپایی و وعده‌های دروغین ازدواج، از ۴ زن به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و نا پدید شده است.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری شخصی که از زنان با وعده ازدواج و مهاجرت به کشورهای اروپایی کلاهبرداری می‌کرد خبر داد و گفت: مال باختگان متهم را شناسایی کنند.
سرپرست فدراسیون فوتبال در نشست هم‌اندیشی مراسم افتتاحیه دوره دانش افزایی استعدادیابان فوتسال ادعای جنجالی را مطرح کرد.
نام منیریه که هنوز هم روی تابلوی میدان اصلی این محله درج شده است، به نام «منیرالسلطنه» یکی از زنان ناصرالدین‌شاه قاجار اشاره دارد. منیرالسلطنه دختر محمدتقی خان معمارباشی بود؛ معماری سرشناس که ساختمان دارالفنون را ساخت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ