نام منیریه که هنوز هم روی تابلوی میدان اصلی این محله درج شده است، به نام «منیرالسلطنه» یکی از زنان ناصرالدین‌شاه قاجار اشاره دارد. منیرالسلطنه دختر محمدتقی خان معمارباشی بود؛ معماری سرشناس که ساختمان دارالفنون را ساخت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زائران اربعین نمی توانند داروهای حاوی مخدر، به همراه داشته باشند.
رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که بیش از ۹۲ هزار زائر خارجی طی سه روز از طریق ۱۲ گذرگاه مرزی وارد عراق شدند.
حکم قطعی پرونده گروه رستمی صفا، یک بدهکار کلان و دانه درشت بانکی کشور که در دو سال گذشته با جدیت مورد رسیدگی قرار گرفت، در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران صادر شد.
در حین تمیز کردن خانه با جاروبرقی، ممکن است محیط‌های آلوده را فراموش کنیم تا تمیز کنیم. با این وجود هنگام جاروبرقی کشیدن باید کدام بخش‌ها را تمیز کنیم؟
گروه‌های مختلف روان‌شناسان نظریات متفاوتی دربارۀ خلق‌و‌خوی کودکان دارند. بعضی‌ها معتقدند محیطی که کودکان در آن رشد می‌کنند تنها عامل موثر در ویژگی‌های خُلقی آنهاست، برخی دیگر تربیت والدین را ملاک ارزیابی قرار می‌دهند و عده‌ای هم می‌گویند مزاجِ کودکانْ موروثی است و مؤلفه‌های دیگر تأثیر چندانی ندارند. کدام گروه درست می‌گوید؟ آیا کودکی که از نظر ژنتیکی مضطرب است تا پایان عمر مضطرب می‌ماند؟ آیا واکنش‌های والدین و نحوۀ تعامل کودک با محیط نقشی در خصوصیات بزرگسالی‌اش ندارند؟ آیا شیوه‌های مختلف «فرزندپروری» بی‌فایده هستند؟
دوم مردادماه رئیس جمهور در نامه‌ای به وزیر صمت و کشور، مجوز واردات خودرو‌های کارکرده را ابلاغ کرد تا در هفته های آینده، آیین نامه مربوطه تهیه شود. در ادامه وزیر صمت نیز در گفتگویی اعلام کرده است: اولویت ما واردات خودرو‌های برقی است.
یک متخصص طب سنتی ایرانی به بیان توصیه‌هایی در مورد مصرف و خواص میوه‌های تابستانی پرداخت.
شیر حدود ۹۰ درصد آب دارد، به این معنی که می‌تواند منبع خوبی برای هیدراتاسیون باشد، به خصوص در ماه‌های تابستان که مردم بیشتر در معرض خطر کم آبی قرار دارند. از آنجایی که شیر با مواد مغذی زیادی همراه است، بدن آن را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارد.
تیم ملی والیبال فرانسه در ادامه رقابت‌های هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال مقابل آمریکا نتیجه را واگذار کرد.
هنگامی که اپل آپدیت جدیدش برای آیفون‌ها را ارائه کند، برخی از مدل‌های قدیمی این گوشی عملا از رده خارج شده و قابل استفاده با نسخه سیستم عامل جدید نخواهند بود.
در ادامه گمانه زنی ها درباره فراز وفرودها برجام، صحبت ها از توافق غیرمکتوب احتمالی میان ایران و آمریکا است که هیچ کدام از طرفین آن را تایید و یا تکذیب نکرده‌اند.
نام هر کدام از محله‌های شمال تهران که در گذشته یکی از آبادی‌های کهن شمیران بوده‌اند، برای خود ماجرایی دارد. این میان، دازاشیب یکی از آن محله‌هاست که برای بررسی علت نامگذاری آن باید به دل تاریخ سفر کرد و نقل‌قول‌های موسفیدان این محله را شنید
. در سال ۱۳۰۶ شمسی بخشی از آب رودخانه کرج به تهران منتقل شد و به جوی‌ها و شیر‌های فشاری محله‌ها رسید، اما باز هم از لوله‌کشی خانگی خبری نبود. ۱۲ سال بعد قرار شد یک شرکت فرانسوی پروژه لوله‌کشی آب تهران را آغاز کند، اما از بد روزگار با شروع جنگ جهانی دوم این پروژه در قدم اول متوقف شد. سرانجام در سال ۱۳۲۵ طلسم لوله‌کشی آب تهران شکسته شد و این پروژه با حضور شرکت‌های خارجی به مناقصه گذاشته شد و یک سال بعد کلنگ لوله‌کشی آب در تهران در میدان سنگلج به زمین خورد.
نشریه عمانی در گزارشی به نحوه سیدبندی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر پرداخت.
امروز مطالبی همچون  نرخ دلار در آخرین روز هفته کاهشی شد، قیمت این خودرو به ۶۴۰ میلیون تومان رسید، افزایش سرمایه فملی در چه مرحله‌ای است؟، خبر بد برای اقتصاد انگلیس، کدام خودروسوار‌ها باید مالیات پرداخت کنند؟، هر اونس طلا چند دلار شد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
انتخاب یک متخصص فلسفه و کلام اسلامی به جای یک متخصص جامعه‌شناسی ارتباطات نشانه رویکرد جدیدی در تصمیم‌گیری فرهنگی حاکمیت است. شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از نهاد‌های حاکمیتی جمهوری اسلامی است که گسترش نفوذ فرهنگ اسلامی در شؤون جامعه و تقویت انقلاب فرهنگی و اعتلای فرهنگ عمومی و تزکیه محیط‌های علمی و فرهنگی را دنبال می‌کند. باید دید آیا سکاندار جدید این شورا با دلبستگی عمیق به علم دینی در تحقق این اهداف و آرمان‌ها موفق خواهد شد یا خیر.
تاریخ گواهی می‌دهد تهران تا قبل از آنکه مورد توجه شاه‌طهماسب صفوی قرار گیرد و حصاری به دور آن کشیده شود، روستایی با هزار نفر جمعیت بود. در زمان حکومت قاجار، جمعیت شهر تهران ۱۵ هزار نفر شد و در آستانه سال ۱۳۰۰، تهران پا در مسیر مدرن شدن گذاشت. با آغاز شکل‌گیری صنایع نو و کارخانه‌های جدید در تهران جمعیت شهر رفته‌رفته میلیونی شد.
متخصصین و کارشناسان تغذیه، بر ضرورت مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها دارای آنتی‌اکسیدان شامل مرکبات و میوه‌های با رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز، موز، خرمالو، انار، کیوی و انواع فلفل‌های سبز و نارنجی، تاکید دارند.
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به پرتصادف‌ترین بزرگراه‌های تهران در ششش ماهه اول امسال گفت: بر اساس آمار ۵۴ درصد متوفیان تصادفات در محور‌های بزرگراهی جان خود را از دست داده‌اند. بزرگراه آزادگان ۱۰ درصد کل سهم تصادفات فوتی را به خود اختصاص داده و بعد از آن بزرگراه امام علی (ع) قرار دارد. همچنین ۴۰ درصد تصادفات نیز در خیابان‌های اصلی اتفاق افتاده است.
ویتامین‌های گروه B نقشی حیاتی در حفظ سلامتی و تندرستی دارند. ویتامین‌های B به‌عنوان مولفه‌های بدن سالم تاثیر مستقیمی بر سطح انرژی، عملکرد مغز و سوخت‌وساز دارند.
اللهیار صیادمنش غایب بزرگ تیم ملی در جام جهانی قطر خواهد بود و اگر نام مهدی طارمی و سردار آزمون را در فهرست نهایی تیم ملی لحاظ کنیم، حالا برای ۳ جای خالی در فهرست مهاجمان تیم ملی ایران، رقابت جذابی در ماه‌های منتهی به جام جهانی شکل خواهد گرفت.
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش «مردمی بودن» را اصلی‌ترین جهت‌گیری دولت سیزدهم خواند و گفت: مردمی بودن و عدالت محوری بعنوان گفتمان اصلی دولت، نیازمند تبیین دقیق است. جامعه باید این را بداند که مردمی بودن در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و سایر عرصه‌ها چه معنایی دارد و حامل کدام مولفه‌های عملکردی است.
اعتراف پسر شرور به قتل مادر
میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به کدام کشور می‌رسد؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ