محققان مدت‌هاست متوجه شده‌اند که ارزش بقای درد به این معنی است که بسیاری از حیوانات، ظاهراً به استثنای حشرات، آن را تجربه می‌کنند. اما بررسی بیش از ۳۰۰ مطالعه علمی را و شواهدی که یافته شد، نشان داد، حداقل برخی از حشرات احساس درد می‌کنند؛ در این میان، حشرات دیگر هنوز با جزئیات کافی مورد مطالعه قرار نگرفته اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فضا، مکان بسیار بزرگی است و حتی امثال اینشتین هم گاهی با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند. یکی از معروف‌ترین این محدودیت‌ها، مرکز سیاهچاله است که به نظر می‌رسد که در آن نظریه معروف اینشتین به طور کامل بی‌اثر می‌شود. حالا، یک بررسی تازه که از سوی دانشمندان دانشگاه سجونگ کره جنوبی انجام شده، نشان می‌دهد که محدودیت دیگری هم در دیدگاه نیوتن و اینشتین از گرانش را می‌توان در حرکات مداری ستاره دوگانه که فاصله زیادی دارند و به صورت گسترده از هم دور هستند، یافت.
این پانزده سکۀ طلایی به صورت پراکنده در مزرعه‌ای در شمال ولز پیدا شدند. نقش و نگار روی سکه‌ها بسیار پیچیده و منحصر به فرد است.
قهرمانی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در رقابت‌های جهانی ترکیه در شرایطی بدست آمد که روس‌ها به مراتب عملکرد بهتری داشتند، اما محرومیت آن‌ها از حضور بر روی سکوی تیمی، باعث شد تیم ایران علی رغم پسرفت نسبت به سال پیش باز هم قهرمان جهان شود.
در میان سوسمار‌های ایران، این‌گونه قدرت بیشتری در همرنگ سازی خود با محیط پیرامون را دارد و وقتی با نگاهی تیزبین‌تر به فَلس‌های پشت این مارمولک نگاه کنید به تطابق حیرت‌انگیز آن با محیط پیرامونش که اکثرا دانه‌های شن هستند، پی می‌برید.
دانشمندان کشف کرده‌اند که یکی از مرگبارترین عنکبوت‌های جهان می‌تواند ترکیب زهر خود را بسته به خلق و خو و موقعیت خود تغییر دهد.
مادر زهرا گفت او دو شب قبل از حادثه به ما و یکی از دوستانش گفته بود: «به کشفی رسیدم که جایزه نوبل فیزیک را می‌گیرد. می‌ترسم اگر کسی بفهمد، آن را به زور از چنگم درآورد یا بلایی سرم بیاورند.»
باستان‌شناسان یک ماسک چوبی متعلق به اوایل قرن سوم را در ویرانه‌های نیشی-ایواتا در استان اوساکای ژاپن کشف کرده‌اند که به طور کامل سالم مانده است.
کریستیانو رونالدو در دربی ریاض با حرکتی عجیب روی بازیکن الهلال عربستان مرتکب خطا شد و از داور کارت زرد گرفت. او در پایان بازی هو شد و جواب هواداران حریف را با واکنشی منشوری داد
به طور معمول امواج گرانشی بسیار ضعیف هستند و ما باید آشکارساز‌هایی بسازیم که قادر به اندازه‌گیری فواصل کمتر از عرض یک هسته اتم باشند تا امواج گرانشی عبوری از زمین را پیدا کنیم. اما محققان اشاره کرده اند که این امواج گرانشی در جهان اولیه، بسیار قوی شده بودند و حتی ممکن است الگو‌های موج ایستاده را ایجاد کرده باشند؛ که در آن امواج گرانشی حرکت نمی‌کردند و ساکن بودند. مکان‌هایی که امواج در آن قوی‌ترین هستند، مقدار استثنایی انرژی گرانشی را نشان می‌دهند.
در دنیای دیوانه‌وار مورچه‌ها، حتی قبل از این کشف تازه هم مورچه‌زرد‌های دیوانه به طور عجیبی با بقیه فرق داشتند. این گونه یکی از بدترین حشرات مهاجم است که در اکوسیستم‌های مختلف از جزیره هاوایی تا زنگبار در آفریقا حضور دارند. سوپرکلونی‌های این حشرات دیوانه، برای تحت کنترل درآوردن طعمه اسیدی از خودشان اسپری می‌کنند – مثال بارز آن هم حمله دست جمعی به خرچنگ‌های قرمز در جزیره کریسمس در اقیانوس هند است.
اتو می‌گوید: «دوشی که ما استفاده می‌کردیم باعث نشت آب در کاشی‌ها شده بود و چون احتمال می‌دادیم عایق رطوبتی در زیر کاشی‌ها وجود نداشته باشد، تصمیم گرفتیم دیوار را از نو بسازیم.»
فضاپیمای «وویجر۲» تنها فضاپیمایی است که تا کنون از کنار سیاره اورانوس رد شده است و داده‌های به دست آمده از این ماموریت فضایی که در مسیر خود حدود ۴۰ سال پیش از کنار اورانوس عبور کرده است.
فرمانده مرزبانی کشور در خصوص ورود اسلحه‌ها از مرز‌های غربی برای اغتشاشگران به کشور گفت: یک شناور در استان بوشهر حامل قاچاق با بیش از ۵ هزار سلاح قمه و شمشیر کشف شد و این سلاح‌ها ساخت کشور آمریکا به گونه‌ای است که هر قدر خون به آن‌ها اصابت کند برنده‌تر می‌شود؛ همچنین تنها در حوزه مرزبانی حدود سه هزار قبضه سلاح جنگی که با هدف رسیدن به دست اغتشاشگران و ایجاد ناامنی وارد کشور شده بود، کشف و ضبط شد.
این حباب گازی که به عنوان نشانه‌ای از حیات ستاره‌ای در نظر گرفته می‌شود، نشات‌گرفته از یک جفت ستاره نوزاد است که در مراحل اولیه شکل‌گیری خود هستند.
بزرگ‌ترین مومیایی که در این گورستان باستانی کشف‌شده، به مردی با نام «خنومجدف» تعلق دارد که یک کشیش، بازرس و ناظر اشراف بوده است. گفته می‌شود که در مقبره دیگر یک قاضی و نویسنده به نام «فتک» دفن شده باشد.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تیراناسوروس رکس یا تی‌رکس، یک خزنده غول‌پیکر کندذهن نبوده و مغزش تقریبا به اندازه میمون‌های امروزی بوده است.
محققانی از مرکز تحقیقات آکادمی علوم و هنر‌های اسلوونی، دانشگاه آریزونا و دانشگاه کولگیت در مقاله‌ای که در مجله Science Advances منتشر کرده‌اند، توضیح داده‌اند که دوربین لایدار روی یک هواپیما چگونه توانسته است این سازه‌های باستانی را پیدا کند.
دانشمندان نام این لایه را «غشای شبه-لنفاوی در زیر عنکبوتیه» (SLYM) گذاشته‌اند. اگرچه بخش عمده تحقیقات حاضر روی موش‌ها انجام شده، اما وجود SLYM در مغز انسان‌های بالغ هم تأیید شده است. این لایه بین دو غشای دیگر قرار می‌گیرد که از مغز محافظت می‌کنند.
رحمان عموزاد یکی از آزادکاران عنوان‌دار تیم بانک شهر در اقدامی عجیب در مراسم وزن کشی رقابت های نیمه نهایی لیگ برتر حضور نیافت.
رحمان عموزاد یکی از آزادکاران عنوان‌دار تیم بانک شهر در اقدامی عجیب در مراسم وزن کشی رقابت های نیمه نهایی لیگ برتر حضور نیافت.
علی اکبر یوسفی که سال گذشته به مدال طلای کشتی فرنگی بزرگسالان جهان رسید، باخت سنگینی را در رده سنی امید متحمل شد.
زیست شناسان در یک کشف شگفت انگیز، کوسه‌ای را از اعماق آب‌های استرالیا به بیرون کشیدند که ظاهری کاملا عجیب و شیطانی دارد.
در یک دستاورد علمی جالب توجه، محققان دریافتند که راه رفتن کودکان ژاپنی با راه رفتن هم نوعان خود در دیگر کشورها متفاوت است.
زارع در همان تایم نخست فینال با نتیجه ۸ بر صفر از حریف عقب افتاد، با توجه به از نفس افتادن حریف در تایم دوم توانست جبران کند و در نهایت با نتیجه ۲۱ بر ۱۰ صاحب برتری شد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ