در دنیای دیوانه‌وار مورچه‌ها، حتی قبل از این کشف تازه هم مورچه‌زرد‌های دیوانه به طور عجیبی با بقیه فرق داشتند. این گونه یکی از بدترین حشرات مهاجم است که در اکوسیستم‌های مختلف از جزیره هاوایی تا زنگبار در آفریقا حضور دارند. سوپرکلونی‌های این حشرات دیوانه، برای تحت کنترل درآوردن طعمه اسیدی از خودشان اسپری می‌کنند – مثال بارز آن هم حمله دست جمعی به خرچنگ‌های قرمز در جزیره کریسمس در اقیانوس هند است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ماری که اکنون نام علمی تاکیمِنویدِس هاریسون‌فوردی را به خود گرفته اولین بار در ماه مه ۲۰۲۲ در کوه‌های جنگلیِ پارک ملی اُتیشی در پرو کشف شد، اما دانشمندان به‌تازگی فهمیده‌اند که این گونه تاکنون اصلاً ناشناخته بوده است.
بررسی فسیل یک مدفوع ماقبل تاریخی توانسته به دانشمندان کمک کند تا رابطۀ بین انگل‌ها و ارگانیسم‌های میزبان را در دوران تریاسه، یعنی حدود ۲۰۰ میلیون سال قبل، بهتر درک کنند.
فیزیکدانان می‌گویند اختلاف پیش‌بینی‌های مدل استاندارد با آزمایش‌های حرکت میون می‌تواند نشانه‌ای از وجود نیروی بنیادی ناشناخته‌ای در فیزیک باشد.
دانشمندان می‌گویند تلسکوپ جدید ناسا که انتظار می‌رود بین اکتبر ۲۰۲۶ تا مه ۲۰۲۷ به فضا پرتاب شود، احتمالا پتانسیل شناسایی ۴۰۰ سیاره سرگردان را که از نظر جرم مشابه زمین هستند داشته باشد. مشخص نیست این سیارات در کنار جرم خود شباهت دیگری با زمین خواهند داشت یا خیر.
در فناوری تجربی طراحی شده توسط دانشمندان سوئیسی از پالس‌های کوچک الکتریسیته، برای تحریک تولید انسولین در موش‌های آزمایشگاهی که به صورت ویژه از بافت‌های پانکراس انسانی بهره‌مند بودند، استفاده شده است. آن‌ها این را یک "رابط الکتروژنیک" نامیدند که می‌توان از آن برای هدف قرار دادن و فعال کردن ژن‌های هدف بهره برد.
دانشمندان اکنون از مولکول‌های تی‌سی‌آی‌پی برای شناسایی عوامل سرطان و فعال کردن خود تخریبی سلولی استفاده می‌کنند آن‌ها می‌گویند «اما ما همچنین می‌توانیم از همان رویکرد و مولکول‌های مشابه برای فعال کردن سایر ژن‌های درمانی استفاده کنیم.»
پیچ و تیم همکاران اش در مطالعه ای که نتیجه آن اخیرا در مجله Physiology and Behavior منتشر شد نشان دادند که ترجیح مواد غذایی شیرین‌ تر با افزایش فعالیت هیپوتالاموس بخشی از مغز که در کنترل اشتها نقش دارد در پاسخ به گلوکز مرتبط است.
پژوهشگران همچنان فکر می‌کنند سطح اکسیژن نقشی کلیدی در تکثیر گونه‌های چندسلولی داشته است. اما می‌گویند این کاهش اکسیژن بود که در نقش عامل نهایی ظاهر شد.
راه‌های امتحان‌شده و مورد اطمینان زیادی برای تقویت حافظه وجود دارد که چندتایی از آن‌ها چندین دهه است که مورد استفاده‌اند. اما دانشمندان این روز‌ها چه توصیه‌هایی دارند؟ تحقیقات زیادی باید انجام شود که معلوم شود کدام راه‌ها از همه بهترند، اما جدیدترین تحقیقات در رابطه با این تکنیک‌ها چه می‌گویند؟
رویکرد جدید در معکوس کردن روند پیری، رویکردی نوین است که می‌تواند با پیری و بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مقابله کند. این مطالعه به روشی شیمیایی دست پیدا کرده که می‌تواند سلول‌ها را جوان کند و آن‌ها را به وضعیتی جوان‌تر برساند. تا قبل ازاین تحقیق فقط درمان ژن‌تراپی قوی می‌توانست به چنین موفقیتی برسد.
دانشمندان معتقدند سیاه‌چاله‌های عظیم در مراکز کهکشان‌ها وقتی به هم می‌رسند، در یک حرکت رقص‌وار با یکدیگر جفت می‌شوند. در حین چرخش این جفت‌های دوتایی، قبل از اینکه این سیاهچاله‌ها درنهایت در یکدیگر سقوط کرده و ادغام شوند، امواج گرانشی به فضا ساطع می‌شود.
به نظر می‌رسد در نهایت به پاسخی برای این معمای قدیمی دست یافته‌ایم. طبق نتیجه مطالعه‌ای تازه ممکن است ایده هوشمندانه‌ای باشد که روی نظریه اول مرغ و بعد تخم مرغ حساب باز کنیم، زیرا نشان می‌دهد که اولین خزندگان و پرندگان احتمالا فرزندان خود را به دنیا آورده اند.
در طی مطالعات، محققان ژنی را کشف کردند که پروتئینی را که در رشد یا عدم رشد دندان نقش دارد، رمزگذاری می‌کند. محققان دریافتند موش‌هایی که فاقد ژن خاصی هستند، تعداد دندان‌هایشان افزایش یافته است. پروتئینی به نام (USAG-۱) که توسط این ژن سنتز شده است، رشد دندان‌ها را محدود می‌کند.
به گفته محققان دانشگاه کلمبیا یک ماده مغذی رایج که درمواد غذایی روزمره یافت می شود ممکن است کلید زندگی طولانی مدت و سالم باشد.
سمنان- رئیس سازمان محیط زیست گفت: با توجه به تجربه‌ای که در توران داشتیم دانشمندان از نقاط مختلف دنیا علاقمند به فعالیت در سایت توران شاهرود دارند.
نقشه ژنتیکی انسان تا حد زیادی در سال ۲۰۰۳ تکمیل شد. این نقشه‌ای از مصالح مهم شیمیایی است که دی ان اِی انسان را تشکیل می‌دهند. محققان از این نقشه برای شناسایی ژن‌های دخیل در بیماری‌ها استفاده می‌کنند تا به معالجات بهتری دست پیدا کنند. این به بهبود روش‌های درمان سرطان و توسعه آزمایش‌هایی برای پیش‌بینی شروع بیماری‌های ارثی مانند بیماری هانتینگتون منجر شده است.
حجت الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران گفت:دانشمندان ما توانستند با بسیاری از مشکلات مانند دانش هسته ای و نظامی و... این دانش در کشور را بومی کنند.
کارشناسان دانشگاه ایالتی اوهایو می‌گویند عکس‌های سلفی «مفهوم مهم‌تر از یک لحظه را ثبت می‌کنند» و معتقدند ما فقط به‌دلیل خودشیفتگی یا تبلیغ خود سلفی نمی‌گیریم.
پژوهشگران مدرسه پزشکی دانشگاه نیویورک، با مطالعه روی سلول‌های بنیادی ملانوسیت در موش، فرایند جدیدی برای رنگ‌بخشی به مو‌ها پیدا کرده‌اند.
داده‌های منتشر شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نشان می‌دهد که دانشمندان برای ادامه فعالیت خود حضور در چین را به ایالات متحده ترجیح می‌دهند.
تقویم مایا سیستم پیچیده‌ای است که از تقویم‌های کوچک‌تر تشکیل شده و قرن‌ها پیش در قاره آمریکا ساخته شد، پیش از آن‌که پای کریستوف کلمب به آنجا برسد. از میان مؤلفه‌های این تقویم، دوره‌های ۸۱۹ روزه برای انسان‌شناسان مدرن جزو گیج‌کننده‌ترین موارد بوده است.
اِل‌نینو (El Niño)، معکوس لا نینا، نوعی رخداد اقلیمی کلان و چرخه آب و هوایی است که هر ۴ یا ۵ سال یکبار تکرار می‌شود. در اثر این پدیده و با کاهش سرعت باد‌هایی که به سمت غرب در امتداد استوا می‌وزند، آب گرم به سمت شرق رانده شده و دمای اقیانوس‌ها را بالا می‌برد. افزایش دمای اقیانوسی شدت گرفتن خشکسالی‌ها، ریزش باران‌های سیل‌آسا و بروز تغییرات بزرگ در آب و هوای کره زمین را در پی دارد.
انواع چای حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و ضدسرطانی هستند. دانشمندان و محققان هم سال‌هاست که می‌دانند، مصرف منظم چای طبیعی می‌تواند مزیت‌های مختلفی برای سلامت انسان‌ها داشته باشد، اما رابطه بین استفاده از انواع چای و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ تا به امروز چندان شفاف نبوده است.
در یک مطالعه جالب توجه دانشمندان دریافتند که برخی گروه‌های خونی رابطه مستقیمی با سکته مغزی زودهنگام در افراد دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ