بزرگ‌ترین مومیایی که در این گورستان باستانی کشف‌شده، به مردی با نام «خنومجدف» تعلق دارد که یک کشیش، بازرس و ناظر اشراف بوده است. گفته می‌شود که در مقبره دیگر یک قاضی و نویسنده به نام «فتک» دفن شده باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فضا، مکان بسیار بزرگی است و حتی امثال اینشتین هم گاهی با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند. یکی از معروف‌ترین این محدودیت‌ها، مرکز سیاهچاله است که به نظر می‌رسد که در آن نظریه معروف اینشتین به طور کامل بی‌اثر می‌شود. حالا، یک بررسی تازه که از سوی دانشمندان دانشگاه سجونگ کره جنوبی انجام شده، نشان می‌دهد که محدودیت دیگری هم در دیدگاه نیوتن و اینشتین از گرانش را می‌توان در حرکات مداری ستاره دوگانه که فاصله زیادی دارند و به صورت گسترده از هم دور هستند، یافت.
یک کارشناس میراث فرهنگی در یادداشتی نوشت: اگر حضور امام رضا (ع) در مسجد ساوه صحت داشته باشد، رویداد غریبی بوده است!
باستان‌شناسان منتظر بررسی تاریخ‌های رادیوکربن چوب بقایای قایق هستند، ولی در حال حاضر حدس می‌زنند که ممکن است متعلق به قرن سوم یا چهارم پس از میلاد باشد. آن‌ها گمان می‌کنند که کشتی باستانی برای حمل چیز‌ها در امتداد رود‌های کوچک بین دانوب و شهر مرزی رومی ویمیناسیوم استفاده می‌شد. بقایای این قایق باستانی در اواخر ماه ژولای در معدن سطحی زغال سنگ درمنو در نزدیکی کوستولاک در حدود ۵۰ کیلومتری شرق بلگراد کشف شد.
یقه رنگین یک مومیایی در مقبره‌ای در مصر کشف شد.
وزن هر دست به‌طور میانگین ۴۰۰ گرم است. این وزن برای ما محسوس نیست، اما جالب این‌جاست که افرادی که دست‌های مصنوعی دارند وزن آن‌ها را بسیار بیشتر از دست‌های واقعی می‌دانند. با این که آن‌ها بسیار سبک‌تر از دست‌های واقعی هستند.
بر طول این تابوت تصاویری به زبان هروگلیف حک شده که نشان می‌دهد صاحب این مومیایی یکی از افراد بزرگ عصر خود بوده است.
دانشمندان کشف کرده‌اند که یکی از مرگبارترین عنکبوت‌های جهان می‌تواند ترکیب زهر خود را بسته به خلق و خو و موقعیت خود تغییر دهد.
یک کپسول به درون دستگاه گوارش افراد سالم سفر می‌کند و داده‌هایی برای محققان فراهم می‌کند.
عضو فراکسیون روحانیت مجلس می‌گوید: کسانی در موضوع کشف حجاب، عناد می‌ورزند، اگر بنا باشد حاکمیت کار را در برابر آن‌ها رها کند، خسارت‌های بسیار زیادی را برای مردم و امنیت ملی در پی خواهد داشت و از این‌رو، این هزینه معقول که مقابله با بی‌حجابی است، باید حتماً صورت بگیرد.
سعیدی درباره این‌که رئیس قوه قضائیه در اظهارنظری تاکید کردند در مسئله حجاب بگیر و ببند جواب نمی‌دهد اما شاهد برخی از رفتارهای تند و اظهارنظرها از تریبون‌های عمومی هستیم، چقدر ضرورت دارد تصمیم‌گیران در مسئله حجاب این نگاه را داشته باشند، گفت: متاسفانه یکی از چالش‌ها و آسیب‌های کشور همین نگاه برخی از تندروها به موضوعات و مسائل کشور است.
سال ۱۹۷۵ یک مومیایی عجیب و غریب حین بازسازی کلیسای Barfüsser در بازل سوئیس کشف شد که معلوم شد بقایای آنا کاترینا بیشوف است؛ زنی که در سن ۶۸ سالگی در سال ۱۷۸۷ از دنیا رفت، اگرچه درباره‌ی دلیل واقعی مرگ او تاکنون بسیار بحث شده است.
بقایای این زن به نام Anne d'Alègre که از سال ۱۵۶۵ تا ۱۶۱۹ زندگی می‌کرد، طی کاوش‌های باستان‌شناسی در سال ۱۹۸۸ در Chateau de Laval در شمال غربی فرانسه کشف شد. او مومیایی شده بود و سپس در تابوت سربی دفن شده بود، که به این معنی بود که استخوان‌ها - و دندان‌هایش - به‌خوبی حفظ شده بودند.
نیشابور- رئیس دامپزشکی نیشابور از کشف یک تن عسل تقلبی از ابتدای سال، تاکنون در این شهرستان خبر داد.
جینگ-دونگ (جکی) هان و همکارانش یک فرآیند مبتنی بر هوش مصنوعی به نام ساعت پیری صورت را توسعه داده اند که تصویری سه بعدی از چهره افراد می‌گیرد و سن بیولوژیکی آن‌ها را محاسبه می‌کند.
اکنون بر اساس نتایج تحقیقاتی که در یکم فوریه در ژورنال «نیچر» منتشر شده است، محققان صمغ‌هایی که روی این ظروف را پوشانده بودند را برای شناسایی محتویان آن‌ها مورد بررسی قرار داده‌اند.
به گفته هاواس، این مومیایی قدیمی‌ترین مومیایی پیچیده شده در ورق طلایی است که تا کنون پیدا شده است.
گفته می‌شود که بزرگترین مومیایی کشف شده در این محوطه متعلق به مردی به نام «خنومجِدِف» - یک موبد، بازرس و سرپرست اشراف - است.
سی‌تی‌اسکن‌های جدید مومیایی پسری که حدود دو هزار و ۳۰۰ سال پیش در مصر درگذشته است، نشان می‌دهد که جواهرات کمیابی درون بدن او قرار داده شده است.
مومیایی ژور برای دانشگاهیان بسیار مهم است زیرا در آمریکای شمالی پیدا شد و کامل‌ترین گرگ عصر یخبندان است که تاکنون یافت شده است.
باستان‌شناسان صد‌ها جسد مومیایی باستانی را در زمین‌های مرطوب اروپا کشف کرده‌اند که بررسی‌ها نشان داده است آن‌ها بخشی از یک سنت هزاران ساله هستند.
مصرشناسان می‌گویند که نقاب‌های طلایی که در مقبره‌های سلطنتی یافت می‌شود، به جای پرتره‌های واقعی، نسخه‌هایی ایده‌آل و خداگونه از متوفی بودند. به گفته کمبل پرایس، متصدی موزه منچستر در بریتانیا، این یک تمایز ظریف، اما بسیار مهم است
مطالعات صورت گرفته درباره زندگی توت عنخ آمون اغلب تحت الشعاع شایعات هیجان‌انگیزی است که پیرامون کشف مقبره او وجود دارند مانند زمزمه‌های مداوم یک نفرین. با این وجود، ما در اینجا به دور از شایعات به پنج نکته علمی که از کشف مقبره این فرعون مصر باستان دریافته‌ایم اشاره خواهیم کرد.
کالبد شکافی مجازی یک کودک نوپای مومیایی شده در قرن هفدهم را به عنوان اولین پسر یک کنت قدرتمند اتریشی شناسایی کرد.
این کودک خردسال که در یک تابوت بی نشان در یک دخمه اتریشی پیدا شد، به خوبی حفظ شده بود و استخوان‌ها و اندام‌های او علایم راشیتیسم (نرمی استخوان) و ​​ذات‌الریه را نشان می‌داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ