به طور معمول امواج گرانشی بسیار ضعیف هستند و ما باید آشکارساز‌هایی بسازیم که قادر به اندازه‌گیری فواصل کمتر از عرض یک هسته اتم باشند تا امواج گرانشی عبوری از زمین را پیدا کنیم. اما محققان اشاره کرده اند که این امواج گرانشی در جهان اولیه، بسیار قوی شده بودند و حتی ممکن است الگو‌های موج ایستاده را ایجاد کرده باشند؛ که در آن امواج گرانشی حرکت نمی‌کردند و ساکن بودند. مکان‌هایی که امواج در آن قوی‌ترین هستند، مقدار استثنایی انرژی گرانشی را نشان می‌دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سیستم ایمنی بدن ما از چند دفاع هوشمند ساخته شده است اما اگر این سیستم های دفاعی از بین بروند، می تواند منجر به بیماری هایی مانند ام اس (MS) شود. دانشمندان ممکن است راهی جدید برای کنترل پاسخ های خودایمنی بالقوه خطرناک یافته باشند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۰۰۰ حلقه لاستیک خارجی قاچاق با تلاش مأموران این پلیس خبر داد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از اجرای طرح‌های امنیت محله محور، دستگیری قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر و معتادین متجاهر محلات شهر تهران طی ۱۰ روز گذشته خبر داد.
کهربا قطعاً حالت منحصر به فرد بودن خود را حفظ نموده‌است و در بازسازی اکوسیستم و ارگانیزم‌ها مفید می‌باشد. کهربا گاهی شامل جانوران یا مادهٔ گیاه است که در صمغ گرفتار می‌شوند. حشرات، عنکبوت‌ها و حتی تارشان، کرم‌ها، قورباغه‌ها، سخت پوستان، باکتری‌ها و آمیب‌ها، میکروفسیل‌های دریایی، چوب، گل‌ها و میوه، مو، پر و سایر موجودات ریز در کهربا ۱۳۰ میلیون سال قبل یافت می‌شده‌است.
این گونۀ جدید از بزمجه که تنها در تعدادی از جزایر اقیانوس آرام زندگی می‌کند، تا ۶۰ سانتیمتر رشد می‌کند و ویژگی جالبش پنجه‌های بلند و زبان آبی‌رنگ آن است.
در کاوش‌هایی که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ در سایت باستانی میدان سنت آمبروزیو در میلان انجام شد، بقایایی انسانی از دوره‌های مختلف تاریخی کشف شد. محققان با بررسی یکی از این اسکلت‌ها که متعلق به قرن ۱۴ میلادی بود، به نتایج هولناکی دربارۀ انجام وحشتناک‌ترین شیوه‌های شکنجه در آن دوران رسیدند.
پلیس مکزیک اجساد ۱۳ نفر را در یخچال‌های مختلف در یک ساختمان پیدا کرد.
وایکینگ‌ها سکه‌های اسلامی را به عنوان اشیائی ارزشمند و زیبا می‌شناختند؛ به همین خاطر بود که اشیائی تزیینی مانند سنجاق سینه را با تقلید از طرح سکه‌های اسلامی ساخته بودند.
پلیس ایندیاناپولیس روز سه شنبه اعلام کرد سه جسد و یک فرد مست را در یک خودرو پارک شده در پارکینگ یک مدرسه ابتدایی پیدا کرده است.
اهواز- فرمانده انتظامی خوزستان از کشف انبار دپوی کالای قاچاق به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در شهرستان اهواز خبر داد.
وایکینگ‌ها سکه‌های اسلامی را به عنوان اشیائی ارزشمند و زیبا می‌شناختند؛ به همین خاطر بود که اشیائی تزیینی مانند سنجاق سینه را با تقلید از طرح سکه‌های اسلامی ساخته بودند.
این پانزده سکۀ طلایی به صورت پراکنده در مزرعه‌ای در شمال ولز پیدا شدند. نقش و نگار روی سکه‌ها بسیار پیچیده و منحصر به فرد است.
طبق گزارش پلیس، اجساد ۱۳ انسان در کیسه های یخچالی در نزدیکی ایالت وراکروز پیدا شد. ۶ نفر در این رابطه دستگیر شدند.
یافت این گرانیت نتیجه تلاش‌های دانشمندان برای یافتن دلیل ایجاد انبوه گرما تحت یک ویژگی به نام ناهنجاری Compton-Belkovich بوده است. منطقه‌ای که این گرانیت در آن یافت شد، منطقه‌ای دوردست در سطح ماه است که با بقیه پوسته اطرافش مطابقتی ندارد و محققان مدت‌ها فکر می‌کردند که این گرانیت توسط فعالیت‌های آتشفشانی تشکیل شده است.
یافت این گرانیت نتیجه تلاش‌های دانشمندان برای یافتن دلیل ایجاد انبوه گرما تحت یک ویژگی به نام ناهنجاری Compton-Belkovich بوده است. منطقه‌ای که این گرانیت در آن یافت شد، منطقه‌ای دوردست در سطح ماه است که با بقیه پوسته اطرافش مطابقتی ندارد و محققان مدت‌ها فکر می‌کردند که این گرانیت توسط فعالیت‌های آتشفشانی تشکیل شده است.
محققان شکل جدیدی از سیلیکون با ویژگی های جدید کشف کرده اند که کاربردهای مهمی در رایانه های کوانتومی و دستگاه هایی دارند که طبق حرکت الکترون ها کار می کنند.
یک هکر نرم‌افزار «تسلا»، از کشف ویژگی رانندگی «حالت ایلان» خبر داده است که به نظر می‌رسد به خودرو‌های خودران این شرکت امکان می‌دهد تا بدون اینکه دست راننده روی فرمان باشد حرکت کنند.
شرکت امنیتی«نیتروکی»(Nitrokey)در گزارشی تازه مدعی شده یک ویژگی ثبت نشده در تراشه های اسنپ دراگون کوالکام کشف کرده که داده های کاربران را جمع آوری و به سرورهای شرکت منتقل می کند.
آمریکایی‌ها لقب «سیاه‌چاله» را به این زیردریایی داده‌اند چرا که در سکوت کامل و با ایجاد کمترین ارتعاش در آب حرکت می‌کند. با این ویژگی کشف و شناسایی این زیردریایی‌ها برای ناوگان دشمن همانند پیدا کردن سیاه‌چاله در آسمان است.
ویژگی‌ منحصر به فرد این سیاره این است که همیشه یک رویش به خورشید است، که یعنی یک طرفش همیشه شب و طرف دیگرش همیشه روز است.
مطالعه جدید نشان می‌دهد که ماه نیروی جزر و مد ناشناخته‌ای را بر روی پلاسمای اطراف جو فوقانی زمین اعمال می‌کند و نوساناتی شبیه جزر و مد در اقیانوس‌ها ایجاد می‌کند.
جدا از اینکه مار‌ها منشأ یکی از رایج‌ترین فوبیا‌های شناخته شده برای انسان هستند، اما نمی‌شود جذابیت شان را نادیده گرفت. از تنوع گسترده اندازه آن‌ها گرفته تا توانایی هیپنوتیزم کننده، بلعیدن اشیاء چندین برابر اندازه خود، جالب‌ترین حقایق عجیبی است که می‌توانید در مورد این موجودات بدنام و زیبا کشف کنید.
دی‌اف ۱۷ سال ۲۰۱۹ در هفتادمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست در رژه ارتش آزادی‌بخش خلق چین، رونمایی شد. این موشک بالستیک به کلاهک گلایدر هایپرسونیک DF-ZF مجهز است. این موشک هایپرسونیک بر پرتابگر متحرک سوار است و همین ویژگی به ترسناک بودن آن می‌افزاید، چرا که با قابلیت تحرک بالا کشف و نابود کردنش پیش از پرتاب دشوارتر می‌شود.
اخترشناسان به تازگی سیاره‌ای فراخورشیدی در فاصله ۱۰۰ سال نوری از ما کشف کردند که ویژگی منحصر بفردی دارد. به گفته این دانشمندان سیاره TOI-۱۴۵۲b یکی از بهترین نامزد‌های شناخته شده کنونی ما برای جهانی پوشیده از آب است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ