منطقه ۱۹ و منطقه ۱۱ شهرداری تهران با شاخص ۱۷۳ بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا آلوده‌ترین مناطق تهران هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رشت - نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی از بهسازی ۶۰ درصدی دفن‌گاه زباله سراوان خبر داد و گفت: گوهررود و زرجوب جزو آلوده‌ترین رودخانه‌های جهان هستند.
تهران از ابتدای امسال تا کنون ۸ روز هوای پاک، ۴۳ روز قابل قبول و یک روز ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده است.
بر اساس اطلاعات مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، از هشت کلانشهر کشور امروز (۲ اسفند) اراک به عنوان آلوده‌ترین کلانشهر با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون شناخته شده چراکه میانگین کیفیت هوای این کلانشهر ۱۴۹ و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.
پس از آن اهالی تهران، تبریز، اهواز، کرج، اصفهان و شیراز هوای مطلوبی را با رسیدن به عدد ۹۸، ۹۷، ۸۸، ۷۷، ۶۹ و ۵۴ تجربه کرده‌اند. آلاینده شاخص این کلانشهرها نیز ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بوده است.
تهران و کرج همچنان آلوده‌ترین کلانشهرها
بر اساس اطلاعات مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تهران و کرج آلوده‌ترین کلانشهرها هستند.
اصفهان به عنوان آلوده‌ترین کلانشهر با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون و رسیدن به عدد ۱۶۸ در وضعیت ناسالم برای همه قرار گرفته است.
اصفهان- اصفهانی‌ها طی ۱۰ ماهه امسال ۱۵۹ روز هوای آلوده نفس کشیدند و اصفهان در دی ماه با ۱۳ روز پیاپی هوای ناسالم برای عموم، آلوده‌ترین روزهای سال ۱۴۰۱ را سپری کرد.
تهران و اصفهان آلوده‌ترین کلانشهرهای کشور
همچنین بر اساس ذرات معلق ۲.۵ میکرون، شاخص کیفیت هوا در شوشتر ۱۳۵ و دزفول ۱۱۱ میکروگرم بر مترمکعب بوده و وضعیت هوای این شهرها نیز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.
هوای تهران و چند شهر دیگر ایران مدت‌هاست جزو آلوده‌ترین شهر‌های جهان است.
اهواز- شاخص کیفی هوای شهرستان اهواز در روز جاری ۱۵۸ AQI اعلام و آلوده‌ترین کلان‌شهر کشور گزارش شده است.
منطقه ۱۵ با شاخص آلودگی ۱۷۵ بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا در حال حاضر آلوده‌ترین منطقه تهران است و پس از آن منطقه ۱۲ با شاخص ۱۶۴ آلوده‌ترین هوای پایتخت را دارد.
امروز شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۷۸ آلوده‌ترین ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران بوده است.
شاخص کیفی هوای امروز شهر‌های ماهشهر ۱۸۱، سوسنگرد ۱۶۲، اهواز ۱۵۸، شادگان و شوشتر ۱۵۵ AQI ثبت شداین شاخص‌ها نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌های سنی است.
هم‌اکنون منطقه ۱۵ تهران با شاخص آلودگی ۱۹۲ آلوده‌ترین منطقه تهران و منطقه ۶ تهران با شاخص آلودگی ۱۴۸ کم‌ترین میزان آلودگی را دارد.
هم‌اکنون منطقه ۱۵ تهران با شاخص آلودگی ۱۹۲ آلوده‌ترین منطقه تهران و منطقه ۶ تهران با شاخص آلودگی ۱۴۸ کم‌ترین میزان آلودگی را دارد.
هم‌اکنون منطقه ۱۵ تهران با شاخص آلودگی ۱۹۲ آلوده‌ترین منطقه تهران و منطقه شش تهران با شاخص آلودگی ۱۴۸ کم‌ترین میزان آلودگی را دارد.
منطقه ۱۹ و منطقه ۱۱ شهرداری تهران با شاخص ۱۷۳ بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا آلوده‌ترین مناطق تهران هستند.
منطقه ۱۹ و منطقه ۱۱ شهرداری تهران با شاخص ۱۷۳ بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا آلوده‌ترین مناطق تهران هستند.
بر اساس اطلاعات مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از ۸ کلانشهر کشور امروز کرج آلوده‌ترین کلانشهر ایران است.
کلان‌شهر اهواز در طول سال ۱۴۰۱ فقط یک روز هوای پاک داشته و ۴۴ روز را با هوای قابل قبول، ۹۴ روز را با هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۶۹ روز را با هوای ناسالم، ۱۲ روز را با هوای بسیار ناسالم و ۲۱ روز را با هوای خطرناک سپری کرده است.
رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در خصوص شهر‌های دارای آلوده‌ترین هوای کشور، توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ شهر‌های تهران، مشهد، اهواز، اصفهان، کرج کمتر از ۱۰ روز هوای خوب داشتند و بیشترین تعداد روز‌های هوای خطرناک هم مربوط به شهر زابل بوده است که ۱۵ روز هوای خطرناک داشته است.
اصفهان در وضعیت بسیار ناسالم برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۲۰۵).

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ