همچنین بر اساس ذرات معلق ۲.۵ میکرون، شاخص کیفیت هوا در شوشتر ۱۳۵ و دزفول ۱۱۱ میکروگرم بر مترمکعب بوده و وضعیت هوای این شهرها نیز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آقای رئیس جمهور سال گذشته به استان ما سفر کردند و من از آقای رئیسی خواهش کردم و گفتم ۳۰ درصد شهرستان شازند مبتلا به سرطان هستند، چراکه شازند آلوده‌ترین شهر ایران به لحاظ زیست محیطی است و علت غالب مرگ و میر در شازند سرطان است.
نتایج گزارش وزارت بهداشت درباره پایش میانگین سالانه غلظت ذرات معلق ۲.۵ میکرون در ۲۷ شهر کشور در سال ۱۴۰۰ نشان داد که زابل در این سال هم به دلیل غلظت بالای این آلاینده (بیش از ۱۲ برابر رهنمود سازمان جهانی بهداشت) آلوده‌ترین شهر کشور بوده است.
شاهسونی با اشاره به طوفان‌های گردو غباری زابل که غلظت ذرات معلق را در این منطقه افزایش داده است و همچنین تعداد روز‌های قابل توجه درگیر با این پدیده، افزود: طی سال گذشته هشت درصد از روز‌ها در منطقه مورد نظر هوای خوب یا پاک، ۳۱ درصد از روز‌ها هوای قابل قبول، ۲۴ درصد از روز‌ها هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲۵ درصد روز‌ها ناسالم برای همه گروه‌ها، ۶ درصد روز‌ها خیلی ناسالم و ۵ درصد روز‌ها خطرناک بوده است.
هریک از اعضای بدن ما ساختار ویژه خود را دارد. جالب است بدانید بین این‌همه اعضای بدن آلوده‌ترین آن کدام است.
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، شهر مشهد در روز جاری آلوده‌ترین کلانشهر کشور بود.
اصفهان به عنوان آلوده‌ترین کلانشهر با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون و رسیدن به عدد ۱۶۸ در وضعیت ناسالم برای همه قرار گرفته است.
در این که شهردار حق دارد به دانشگاه برود تردیدی نیست، اما اتخاذ استراتژی جنگ لفظی و تکه پرانی به جای تعامل و گفتگو، بسیار عجیب است. همان‌قدر عجیب که در آلوده‌ترین روز‌های تهران، زاکانی، شهردار شهر به مصلح ارزی تبدیل شده و گفته است: «به مردم می‌گویم که به سراغ خرید دلار نروند، چون حتما قیمت دلار پایین می‌آید و در این زمینه این مردم هستند که متضرر می‌شوند.»
ماهشهر- طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای ماهشهر آلوده‌ترین شهر کشور گزارش شده است.
هوای تهران و چند شهر دیگر ایران مدت‌هاست جزو آلوده‌ترین شهر‌های جهان است.
منطقه ۱۵ با شاخص آلودگی ۱۷۵ بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا در حال حاضر آلوده‌ترین منطقه تهران است و پس از آن منطقه ۱۲ با شاخص ۱۶۴ آلوده‌ترین هوای پایتخت را دارد.
شاخص کیفی هوای شهرستان ماهشهر با ثبت ۱۷۴ AQI برای دومین روز متوالی به عنوان آلوده‌ترین هوای ایران ثبت شده است.
اهواز- شاخص کیفی هوای شهرستان ماهشهر با ثبت ۱۷۴ AQI برای دومین روز متوالی به عنوان آلوده‌ترین هوای ایران ثبت شده است.
ماهشهر- طبق اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، شاخص کیفی هوای شهرستان ماهشهر در روز جاری (۲۹ آذرماه ۱۴۰۱) برای همه گروه‌های سنی در شرایط «ناسالم» گزارش شد.
شاخص کیفی هوای امروز شهر‌های ماهشهر ۱۸۱، سوسنگرد ۱۶۲، اهواز ۱۵۸، شادگان و شوشتر ۱۵۵ AQI ثبت شداین شاخص‌ها نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌های سنی است.
هم‌اکنون منطقه ۱۵ تهران با شاخص آلودگی ۱۹۲ آلوده‌ترین منطقه تهران و منطقه ۶ تهران با شاخص آلودگی ۱۴۸ کم‌ترین میزان آلودگی را دارد.
هم‌اکنون منطقه ۱۵ تهران با شاخص آلودگی ۱۹۲ آلوده‌ترین منطقه تهران و منطقه ۶ تهران با شاخص آلودگی ۱۴۸ کم‌ترین میزان آلودگی را دارد.
۴ منطقه تهران براساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی امروز به عنوان آلوده‌ترین نقاط تهران معرفی شدند.
هم‌اکنون منطقه ۱۵ تهران با شاخص آلودگی ۱۹۲ آلوده‌ترین منطقه تهران و منطقه شش تهران با شاخص آلودگی ۱۴۸ کم‌ترین میزان آلودگی را دارد.
منطقه ۱۹ و منطقه ۱۱ شهرداری تهران با شاخص ۱۷۳ بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا آلوده‌ترین مناطق تهران هستند.
منطقه ۱۹ و منطقه ۱۱ شهرداری تهران با شاخص ۱۷۳ بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا آلوده‌ترین مناطق تهران هستند.
منطقه ۱۹ و منطقه ۱۱ شهرداری تهران با شاخص ۱۷۳ بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا آلوده‌ترین مناطق تهران هستند.
شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران آخرین وضعیت آلودگی هوا در پایتخت را اعلام کرد.
رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در خصوص شهر‌های دارای آلوده‌ترین هوای کشور، توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ شهر‌های تهران، مشهد، اهواز، اصفهان، کرج کمتر از ۱۰ روز هوای خوب داشتند و بیشترین تعداد روز‌های هوای خطرناک هم مربوط به شهر زابل بوده است که ۱۵ روز هوای خطرناک داشته است.
بسیاری از اپلیکیشن‌های خدماتی از طریق ناوگان موتوری خود فعالیت می‌کنند و پیک موتوری برای حمل‌ونقل بار و کالا، ارسال غذا و حتی جابه‌جایی مسافران، امروز یکی از مشاغل اصلی و پرطرفدار پایتخت محسوب می‌شوند و می‌توانیم بگوییم تهران به شهر پیک‌های موتوری تبدیل شده است و انبوه موتورسیکلت‌ها مرکز تهران را شبیه شهر‌های ویتنام کرده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ