رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در خصوص شهر‌های دارای آلوده‌ترین هوای کشور، توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ شهر‌های تهران، مشهد، اهواز، اصفهان، کرج کمتر از ۱۰ روز هوای خوب داشتند و بیشترین تعداد روز‌های هوای خطرناک هم مربوط به شهر زابل بوده است که ۱۵ روز هوای خطرناک داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هریک از اعضای بدن ما ساختار ویژه خود را دارد. جالب است بدانید بین این‌همه اعضای بدن آلوده‌ترین آن کدام است.
شکل چرخشی ورتو که نام خود را از کلمه لاتین “vertente” یا “چرخش” گرفته است، به گونه‌ای طراحی شده است که تا حد امکان هوا را به سطح دستگاه فشار می‌دهد، جایی که به داخل فیلتر‌ها مکیده شده و خارج می‌شود.
اهواز آلوده‌ترین کلانشهر کشور
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، شهر مشهد در روز جاری آلوده‌ترین کلانشهر کشور بود.
کیفیت هوای در ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱)، پونک، شهرداری منطقه ۱۱، مسعودیه (منطقه ۱۵)، شهرری (منطقه ۲۰) و شهرداری منطقه ۲۲ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.
اصفهان به عنوان آلوده‌ترین کلانشهر با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون و رسیدن به عدد ۱۶۸ در وضعیت ناسالم برای همه قرار گرفته است.
همچنین بر اساس ذرات معلق ۲.۵ میکرون، شاخص کیفیت هوا در شوشتر ۱۳۵ و دزفول ۱۱۱ میکروگرم بر مترمکعب بوده و وضعیت هوای این شهرها نیز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.
ماهشهر- طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای ماهشهر بین همه شهرهای کشور آلوده‌تر گزارش شده است.
ماهشهر- طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای ماهشهر آلوده‌ترین شهر کشور گزارش شده است.
هوای تهران و چند شهر دیگر ایران مدت‌هاست جزو آلوده‌ترین شهر‌های جهان است.
اهواز- شاخص کیفی هوای شهرستان اهواز در روز جاری ۱۵۸ AQI اعلام و آلوده‌ترین کلان‌شهر کشور گزارش شده است.
منطقه ۱۵ با شاخص آلودگی ۱۷۵ بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا در حال حاضر آلوده‌ترین منطقه تهران است و پس از آن منطقه ۱۲ با شاخص ۱۶۴ آلوده‌ترین هوای پایتخت را دارد.
شاخص کیفی هوای امروز شهر‌های ماهشهر ۱۸۱، سوسنگرد ۱۶۲، اهواز ۱۵۸، شادگان و شوشتر ۱۵۵ AQI ثبت شداین شاخص‌ها نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌های سنی است.
هم‌اکنون منطقه ۱۵ تهران با شاخص آلودگی ۱۹۲ آلوده‌ترین منطقه تهران و منطقه ۶ تهران با شاخص آلودگی ۱۴۸ کم‌ترین میزان آلودگی را دارد.
هم‌اکنون منطقه ۱۵ تهران با شاخص آلودگی ۱۹۲ آلوده‌ترین منطقه تهران و منطقه ۶ تهران با شاخص آلودگی ۱۴۸ کم‌ترین میزان آلودگی را دارد.
۴ منطقه تهران براساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی امروز به عنوان آلوده‌ترین نقاط تهران معرفی شدند.
هم‌اکنون منطقه ۱۵ تهران با شاخص آلودگی ۱۹۲ آلوده‌ترین منطقه تهران و منطقه شش تهران با شاخص آلودگی ۱۴۸ کم‌ترین میزان آلودگی را دارد.
منطقه ۱۹ و منطقه ۱۱ شهرداری تهران با شاخص ۱۷۳ بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا آلوده‌ترین مناطق تهران هستند.
منطقه ۱۹ و منطقه ۱۱ شهرداری تهران با شاخص ۱۷۳ بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا آلوده‌ترین مناطق تهران هستند.
منطقه ۱۹ و منطقه ۱۱ شهرداری تهران با شاخص ۱۷۳ بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا آلوده‌ترین مناطق تهران هستند.
امروز (۲۱ آذرماه) کرج آلوده‌ترین کلانشهر کشور شناخته شد.
بر اساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز (۱۹ آذرماه)، کیفیت هوا درایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱)، شریف (منطقه ۲)، شهرداری منطقه ۲، شهرداری منطقه ۴، تربیت مدرس (منطقه ۶)، ستاد بحران (منطقه ۷)، شهرداری منطقه ۱۰، شهرداری منطقه ۱۲، پیروزی (منطقه ۱۳)، شادآباد (منطقه ۱۸)، شهرداری منطقه ۱۹ و شهرداری منطقه ۲۱ در وضعیت ناسالم برای همه قرار دارد.
بر اساس اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست در بین هفت کلانشهر کشور امروز(۵ آذرماه) آلوده‌ترین هوا را اهالی کرج تنفس کرده‌اند.
بسیاری از اپلیکیشن‌های خدماتی از طریق ناوگان موتوری خود فعالیت می‌کنند و پیک موتوری برای حمل‌ونقل بار و کالا، ارسال غذا و حتی جابه‌جایی مسافران، امروز یکی از مشاغل اصلی و پرطرفدار پایتخت محسوب می‌شوند و می‌توانیم بگوییم تهران به شهر پیک‌های موتوری تبدیل شده است و انبوه موتورسیکلت‌ها مرکز تهران را شبیه شهر‌های ویتنام کرده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ