بر اساس اطلاعات مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تهران و کرج آلوده‌ترین کلانشهرها هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اجرای طرح ممنوعیت تردد به دلیل تخلیه بار ترافیکی ازاستان مازندران به سمت کرج و تهران صورت گرفته و تا پایان روان سازی ترافیک ادامه دارد.
مدیرعامل شرگت آب و فاضلاب تهران گفت: هم‌اکنون مخازن در تهران و کرج ابگیری شدند و خلل و مشکلی در تامین آب نداریم.
کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از انسداد آزادراه تهران - شمال و محور کرج - چالوس به دلیل عملیات راهسازی و عدم ایمنی کافی خبر داد.
این ممنوعیت تردد طی روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری اجرا می‌شود.
کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرویلا و آزادراه تهران - ساوه و بالعکس و محدوده بهمن آباد خبر داد.
بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد کلیه وسایل نقلیه از محور کرج – چالوس و آزادراه تهران – شمال مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است.
سرهنگ پیمان کرمی اظهار کرد: این انسداد به دلیل ایمن سازی و لق گیری سنگ‌ها صورت گرفته است.
کرمی گفت: همچنین ترافیک در خط جنوبی آزادراه کرج -قزوین محدوده مهرویلا و پل فردیس نیمه سنگین گزارش شده است؛ همچنین ترافیک در خط شمالی آزادراه تهران - کرج - قزوین در برخی مقاطع پرحجم است.
جاده چالوس به دلیل بارش برف و ریزش سنگ مسدود شده و بار ترافیکی جدیدی وارد این محور نشده است، اما در محدوده پل زنگوله تا سیاه بیشه در مسیر جنوب به شمال ترافیک پرحجم است. اقدامات لازم برای تخلیه بار ترافیکی این مسیر در حال انجام است و تا زمان انسداد این محور تردد از مسیر‌های جایگزین هراز، فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت انجام می‌شود.
پس از آن اهالی اصفهان، اراک، کرج و تهران آلودگی هوا برای گروه‌های حساس را با رسیدن به عدد ۱۱۹، ۱۱۴، ۱۰۴ و ۱۰۲ تجربه کرده‌اند. آلاینده شاخص این کلانشهرها نیز ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بوده است.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: آلودگی هوا دوباره سراغ کلان‌شهرها می‌آید و برای دو شهر کرج و تهران افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.
به گفته اصغری، کرج نسبت به روز قبل ۶ درجه گرم‌تر شده است و احتمال طغیان رودخانه و وقوع بهمن وجود دارد. آب‌های جنوب کشور مواج است؛ از سواحل فاصله بگیرید.
پس از آن اهالی تهران، تبریز، اهواز، کرج، اصفهان و شیراز هوای مطلوبی را با رسیدن به عدد ۹۸، ۹۷، ۸۸، ۷۷، ۶۹ و ۵۴ تجربه کرده‌اند. آلاینده شاخص این کلانشهرها نیز ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بوده است.
تهران و کرج همچنان آلوده‌ترین کلانشهرها
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از انسداد آزادراه تهران ـ شمال و کرج ـ چالوس به‌دلیل سقوط بهمن خبر داد.
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: ترافیک در آزادراه کرج – قزوین محدوده پل حصارک، آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس، آزادراه تهران – قم و بالعکس محدوده کمالیه و محور شهریار – تهران در برخی از مقاطع سنگین است.
سازمان هواشناسی کشور با هشدار نسبت به پایداری جو همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی از امروز (۹ دی ماه) در تهران و کرج، کاهش تردد خودرو‌ها و پرهیز از تردد غیرضروری را توصیه کرد.
سازمان هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای تهران و کرج هشدار نارنجی صادر کرد.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به کاهش کیفیت هوا در تهران و کرج طی امروز و فردا هشدار داد.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: انتظار می‌رفت با ورود سامانه بارشی از شب گذشته به کشور و بارندگی صبح امروز در پایتخت و استان البرز شرایط کیفی هوا بهبود یابد، اما حجم آلاینده‌ها به قدری است که بارش‌ها نتوانست بر آن غلبه کند و شهر تهران هم اکنون با شاخاص آلایندگی بالا برای تمام گروه‌های حساس، ناسالم است.
رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در خصوص شهر‌های دارای آلوده‌ترین هوای کشور، توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ شهر‌های تهران، مشهد، اهواز، اصفهان، کرج کمتر از ۱۰ روز هوای خوب داشتند و بیشترین تعداد روز‌های هوای خطرناک هم مربوط به شهر زابل بوده است که ۱۵ روز هوای خطرناک داشته است.
آزادراه کرج - قزوین و آزادراه تهران - کرج در هر دو مسیر دارای بیشترین تردد طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.
مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در محور کرج-چالوس و آزادراه تهران-شمال خبر داد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: این محدودیت به دلیل تخلیه بار ترافیکی در مسیر جنوب به شمال اعمال شده بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ