مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از تولید قطعی ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم درسال زراعی گذشته در کشور خبر داد و گفت: این میزان تولید نسبت به سال قبل با رشدی ۳.۵ میلیون تنی روبه‌‎رو بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان یک آهنگ را با بررسی امواج مغزی افراد بازتولید کردند. این نخستین باری است که موسیقی با بررسی فعالیت الکتریکی مغز رمزگشایی می شود.
شرکت‌های دارویی برای تولید هرچه بهتر دارو پروتکل‌ها و دستورالعمل‌هایی دارند، دستورالعمل‌هایی که ممکن است با قطع مکرر برق نقض شود یا در بهترین حالت برای تامین آن‌ها قیمت دارو افزایش پیدا کند.
قطعی یک فاز، دو فاز و کلی برق به کسب و کار‌های مردم آسیب می‌زند و مثل مورچه روی مغزشان راه می‌رود. بسیاری بر این باورند که وقتی کسب و کارها آسیب می‌بیند، وقتی قطعی‌های ناگهانی تولید دردسر می‌کند، وقتی بیماری با واکر، خسته و گرمازده و پر از درد، به آسانسور خاموش فیزیوتراپی چشم می‌دوزد، تیرهای انتقاد به سمت دولت نشانه می‌روند و ناکارامدی دولت در نظر مردم پررنگ می‌شود.
سخنگوی صنعت برق گفت: خوشبختانه تا کنون خاموشی ای ناشی از کمبود برق وجود نداشته حتی مصرف برق دیروز نسبت به روز گذشته کاهش داشته است.
ناصر اسکندری، معاون راهبری تولید برق حرارتی کشور، با اشاره به جایگاه دوازدهم ایران در راندمان تولید برق به تابناک گفت: در حال حاضر آمادگی نیروگاه‌های حرارتی برای تأمین برق تابستان به بالای 98 درصد رسیده است.
تبریز- تحقق رشد تولید به مؤلفه‌های بسیاری نیاز دارد که یکی از این مؤلفه ها تأمین زیرساخت‌های مناسب از جمله برق بوده و قطعی آن مانعی برای تحقق رشد تولید است.
رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران و دست اندرکاران نظام فرمودند: مشارکت دادن مردم از الزامات تحقق شعار سال است؛ با جلب عملی مشارکت مردم، رشد تولید قطعی خواهد بود.
وزیر صمت با بیان اینکه دو برنامه در مهار تورم و رشد تولید تهیه شده که به زودی منتشر و اجرایی خواهیم کرد، گفت: تولید ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو برای سال جاری قطعی است.
در اولین روز کاری سال جدید، فعالان بازار‌های مالی شاهد ثبات نسبی شاخص ارزی و رشد شاخص بورس بودند. این در شرایطی است که به تازگی رئیس کل بانک مرکزی، مهار تورم و حمایت عملی از تولید را سیاست قطعی بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ اعلام کرده و رئیس سازمان بورس نیز برای فعالان بازار سرمایه، توصیه مهمی داشته است.
محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پیامی با تشکر از مقام معظم رهبری، مهار تورم و حمایت عملی از بخش‌های مختلف تولید را سیاست قطعی بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.
اوجی گفت: امیدواریم تا پایان پاییز ۱۴۰۲ شاهد افتتاح و بهره برداری از پروژه خط انتقال ۱۶ اینچ تربت جام باشیم که مردم این مرز و بوم بدون قطعی گاز فصل سرد سال را پشت سر بگذارند.
رشت- مدیرکل شیلات گیلان از تولید ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید به روش تکثیر طبیعی در استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود ماهیان استخوانی از ۲۰ هزار مولد به ۳۰ هزار مولد برسد.
رشت- سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان به تولید ۴۱۵ میلیون قطعه جوجه از واحدهای مرغ مادر گوشتی در استان خبر داد و گفت: روزانه ۶۰۰ تن مرغ در گیلان کشتار می شود.
شهریور ماه سال جاری جواد اوجی وزیر نفت در مصاحبه با صداوسیما ادعا کرد: «ظرفیت خوبی در بخش‌های تولید نفت، فرآورده و گاز داریم که می‌توانیم بخشی از کمبود انرژیکشورهای اروپایی را تأمین کنیم». اکنون با توجه به کاهش دمای هوا و قطعی گاز در اکثر نقاط کشور، جمال رحمتی کارتونیست روزنامه هم میهن به این ادعای وزیر نفت واکنش نشان داده است.
اوجی وزیر نفت گفت: با تغییر در خطوط انتقال گاز و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید در جنوب تا این لحظه توانسته‌ایم استمرار در گازرسانی کشور را حفظ کنیم.
بخشنامه سازمان امور مالیاتی در مورد بخشودگی مالیاتی تولیدکنندگان و مشوق های حمایت از تولید، حفظ و ایجاد اشتغال ابلاغ شد.
رئیس انجمن فولاد در نامه ای به مدیرعامل شرکت ملی گاز ضمن هشدار نسبت به توقف تولید آهن اسفنجی و تعطیلی کارخانجات زنجیره فولاد در پی کمبود گاز، در مورد اصلاح محدودیت ها پیشنهاداتی ارائه کرد.
مهدی رضایتی کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت به روش‌های مختلف آسیب‌های گوناگونی را به بازار سرمایه وارد می‌کند. همچنین در فصل تابستان قطعی برق گسترده و خارج از برنامه رویداد که موجب کاهش تولید و افزایش هزیته تولید را نیز در بر داشت. ضمن این که در فصل زمستان احتمالا شاهد قطع گاز صنایع باشیم.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت:کاهش قطعی برق و اقدامات حمایتی دولت از تولید موجب شد تا رشد اقتصادی در بهار سال ۱۴۰۱ به ۴.۳ درصد برسد.
شاخص تولید،‌ فروش و قیمت صنایع بورسی با استفاده از داده‌های ماهیانه ۳۰۲ شرکت صنعتی بورسی محاسبه می‌شود. بر اساس گزارش پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در مرداد که مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر کرده، شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی در مرداد ماه نسبت به تیر کاهش ۱۱.۵ درصدی همراه بوده است.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت:هش قطعی برق و اقدامات حمایتی دولت از تولید موجب شد تا رشد اقتصادی در بهار سال ۱۴۰۱ به ۴.۱ درصد برسد.
رئیس جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال قطعی برق نداشتیم و تولید برق به ۶ هزار وات رسید؛ مردم نگران میزان کالاهای اساسی نباشند.
معاون اجرایی انجمن فولاد با بیان اینکه قطعی های گاز موجب کاهش ۶ میلیون تنی نسبت به هدف‌گذاری شد، گفت: طبق قیمت های جهانی این موضوع ۶ میلیارد دلار عدم‌النفع برای این صنعت به دنبال داشت.
وزیر صمت با بیان اینکه راهکاری جلوگیری از قطعی برق، تولید برق است، گفت: هم اکنون در وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه را شروع کردیم که نمونه آن در استان سمنان است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ