اوجی وزیر نفت گفت: با تغییر در خطوط انتقال گاز و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید در جنوب تا این لحظه توانسته‌ایم استمرار در گازرسانی کشور را حفظ کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران گفت: با توجه به برطرف شدن مشکلات مسیر ورودی انتقال آب به تصفیه خانه‌های شهر تهران، مشکل افت فشار آب و قطع مقطعی آن ، به زودی برطرف خواهد شد.
مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد گفت: هرچقدر شهروندان آب بیشتری مصرف کنند حجم مخازن شهر تهران که به صورت شبانه‌روز ذخیره می‌شود کاهش پیدا می‌کند و این موضوع منجر به افت فشار در برخی از شبکه‌ها می‌شود.
نزدیک به یک دهه است که کارشناسان نسبت به افت فشار گاز در پارس جنوبی هشدار داده اند در صورتیکه این اتفاق بیفتد با یکی از جدی ترین بحران های کشور مواجه خواهیم شد.
خجسته مهر گفت: برای تداوم تولید گاز در پارس جنوبی برنامه‌های نگهداشت توان تولید، حفاری‌های چاه جدید و فشار افزایی در مرحله طراحی و مطالعات است و جز برنامه‌های جدی شرکت ملی نفت محسوب می‌شود.
بردسکن ـ امام جمعه شهرستان بردسکن گفت: رفع مشکل گاز در شهرستان بردسکن ضروری است و لذا مسئولان استانی و کشوری باید تدابیر ویژه‌ای برای رفع این مشکل بیندیشند.
دادرس گفت: به علت برودت هوا۲۰ تا ۳۰ درصد جایگاه های سی ان جی ها تعطیل هستند که علت این امر افت فشار در پایانه‌های گاز رسانی مناطق شمالی و مناطق سردسیر کشور است.
مشهد ـ مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: گاز همه ۱۷ هزار مشترک شهرستان تربت جام که به دلیل افت فشار دچار قطعی شده بود به حالت عادی و وصل به شبکه بازگشته است.
مشهد ـ مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: گاز همه ۱۷ هزار مشترک شهرستان تربت جام که به دلیل افت فشار دچار قطعی شده بود به حالت عادی و وصل به شبکه بازگشته است.
تایباد ـ رئیس ستاد مدیریت بحران تایباد گفت: گاز مشترکین ۸ روستای دهستان کرات به دلیل افت فشار جریان گاز از شب گذشته قطع شد.
رئیس مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث غیر مترقبه گفت: به‌خاطر اینکه بتوانیم افت فشار گازی که در استان‌های شرق و شمال شرقی داریم جبران بشود، مقرر شد که توسط شرکت گاز هرچه سریعتر استان‌هایی که افت فشار دارند و منازلی که قطعی گاز داشتند در ۲۴ ساعت گذشته مشکلشان حل شود.
تربت حیدریه ـ فرماندار تربت حیدریه گفت: شرایط فعلی گاز مصرفی شهرستان تثبیت ودر وضعیت مطلوب است وتاکنون هیچ گونه افت فشار وقطعی گاز مصارف خانگی نداشته ایم.
وزیر نفت اعلام کرد که وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران از موضوع احتمال افت فشار گاز در شمال شرق کشور در پی کاهش دما، غافل نبودند و از پیش تدابیری اندیشیده شده بود.
وزیر نفت برای بررسی میدانی شبکه شمال شرق کشور و راهکارهای جلوگیری از افت فشار گاز و اطمینان از تداوم پایداری کامل شبکه گاز شرق کشور به مشهد مقدس سفر کرد.
افت فشار گاز از یک سو و سرما و یخ بندان در شهرهای شمالی کشور از سوی دیگر شرایط سخت و بحرانی را برای مردم و دولت به وجود آورده است.
سرمای هوا مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی را به بیش از ۷۰۰میلیون مترمکعب در روز افزایش داده آن هم در شرایطی که پشتیبانی از این حجم مصرف در هرجای دنیا کار سختی است. اگرچه صنعت گاز در آماده‌باش کامل قرار دارد، ولی استان‌های شمال شرقی کشور با احتمال افت فشار روبه‌رو شده‌اند.
رئیس اداره گاز سبزوار گفت: شهرستان سبزوار حدود ۱۰۷ هزار مشترک گاز خانگی دارد که از صبح امروز بر اثر افت فشار، گاز ۱۶ هزار مشترک در منطقه توحیدشهر سبزوار قطع شده و روند قطع گاز دیگر مشترکان سبزواری نیز تا زمان جبران افت فشار ممکن است تا حدود ۴۰ هزار مشترک ادامه یابد.
سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: صنعت گاز از گستردگی فراوانی برخوردار است و ممکن است در برخی از استان‌ها افت فشار گاز را شاهد باشیم.
تربت جام ـ مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: افت مقطعی فشار گاز در ایستگاه تقلیل فشار شهرستان تربت جام با هماهنگی مرکز کنترل شرکت ملی گاز ایران پس از یک ساعت برطرف شد.
اواسط هفته گذشته مصرف گاز در بخش خانگی از ۶۵۰ میلیون متر مکعب گذر کرد و در پایان هفته به ۷۰۰ متر مکعب رسید این در حالیست که تولید روزانه گاز ۸۵۰ میلیون متر مکعب است.
اصفهان- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت درباره مازوت سوزی نیروگاه‌ها و افت فشار و قطعی گاز ادارات و برای اصلاح این رویه باید پاسخگو باشد.‌
وزیر نفت گفت: شمال شرق کشور شاهد افت فشار گاز بودیم؛ این مساله هشداری برای مصرف کنندگان و مشترکان شرکت ملی گاز است.
جولایی گفت: مدیرعامل شرکت ملی گاز در سفری به عشق‌آباد، خواستار واردات گاز از ترکمنستان برای جلوگیری از افت فشار و قطعی گسترده گاز در استان‌های شمال ایران شد.
سازمان هواشناسی کشور درخصوص یخ‌زدگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال تنش دمایی در باغات و مزارع، افت فشار گاز، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال آبگرفتگی محلی و محدود در معابر بر اثر این مخاطره جوی هشدار داد.
طبق گزارش کمیسیون انرژی مجلس، با توجه به شروع افت فشار در مخازن گازی میدان پارس جنوبی و ادامه روند افزایشی مصرف، چالش جدی برای تأمین گاز طبیعی در آینده بسیار نزدیک وجود خواهد داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ