محققان یک آهنگ را با بررسی امواج مغزی افراد بازتولید کردند. این نخستین باری است که موسیقی با بررسی فعالیت الکتریکی مغز رمزگشایی می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پهپاد‌های تولیدی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی روز چهارشنبه در جریان سفر رییس جمهور و هیات همراه به کنیا با حضور سیدابراهیم رئیسی در مرکز نوآوری و فناوری ایران در نایروبی باهدف بازاریابی برای محصولات دانش بنیان ایرانی رونمایی شد.
رئیس سازمان بازرسی با تاکید بر اینکه این سازمان به تبعیت از تأکیدات مقام معظم رهبری و ضرورت‌های توسعه اقتصاد کشور، حمایت از تولید را در دستور کار دارد به سنگ اندازان پیش پای تولید هشدار داد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی منشأ عقب ماندگی‌ها در حوزه اقتصادی را پیروی از الگوهای وارداتی ذکر کرد و افزود: راه برون رفت از چالش‌های اقتصادی بازگشت و بازتولید الگوهای بومی برای تمدن سازی است.
جالب است بدانیم این مدل کتانی کمتر از ۱۰ سال قبل به بازار آمده است. این نکته را احسان بداغی خبرنگار پارلمانی سابق روزنامه ایران توئیت کرده است.
در شرایطی مثل گذشته که حاشیه‌نشینان از جامعه منفصل نباشند، افراد در یک ارتباط با جامعه مدنی به فرض سواد می‌آموزند، احساس فشردگی نمی‌کنند و چگالی فقر بالا نمی‌رود. جایی که چگالی فقر بالا برود، تله فضایی فقر ایجاد می‌شود در تعریف دقیق مساله باید گفت که یک تله فضایی وجود دارد و یک تله طبقاتی. اگر تله طبقاتی در یک مکان فشرده شود، می‌شود تله فضایی که در آن فقر بازتولید می‌شود. تله طبقاتی در همه جهان وجود دارد، ولی تله فضایی آن را تشدید می‌کند. افراد به دام آن می‌افتند و دیگر نمی‌توانند بیرون بیایند.
احمد مازنی گفت: آن‌ها که آن روز‌ها خود را مدافع سینه‌چاک خلق و دشمن شماره یک امریکا و اسراییل می‌خواندند، اکنون از طریق جاسوسی برای همان حکومت‌ها ارتزاق می‌کنند. امیدوارم شهادت آیت‌الله سلیمانی موجب آگاهی و وحدت جامعه و حکومت در جهت اعتماد ملی و پیشگیری از بازتولید آن حوادث تلخ باشد.
معاون فناوری آموزشی دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از برگزاری اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد در اواخر خرداد خبر داد.
جیپ سیمرغ یکی از خودروهای خاطره‌انگیز برای ما محسوب می‌شود و اخیراً یک نمونه بازتولیدی از آن با پیشرانه ۸ سیلندر هِمی که ۷۰۷ اسب بخار قدرت دارد نظرها را به خود جلب کرده است.
نماینده مجلس نوشت: هزاربار هم از ما بپرسند باز هم به هر راهکاری که انحصار تولید را بشکند رای مثبت می دهیم.
اسکات میلر معاون رئیس جنرال موتورز می‌گوید: «ChatGPT در همه چیز خواهد بود». جنرال موتورز در تلاش بوده است تا از تسلا در مسابقه بر سر ساخت یک سیستم دستیار راننده هوشمندتر پیشی بگیرد، اما به نظر می‌رسد که ChatGPT راه جدیدی را باز کرده است که می‌تواند به طور معناداری شرکت تحت رهبری ایلان ماسک را به چالش بکشد.
پس از اینکه برخی رسانه‌ها نسبت به تبعات افزایش نرخ ارز ETS بر افزایش تورم کالا‌های تولیدی و مصرفی هشدار دادند، سرانجام رئیس جمهور به این هشدار‌ها واکنش نشان داد و قیمت ارز ETS را در یک نقطه ثابت اعلام کرد. تصمیمی که می‌تواند مانع از جهش تورم در ماه‌های پیش رو از این ناحیه شود.
مجمع عمومی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۱۴۰۰شرکت باز آفرینی شهری ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی و تصویب گزارش حسابرسی شرکت برگزار شد.
گروه صنعتی ایران خودرو توانست دوم بهمن ماه و هم زمان با حلول ماه مبارک رجب، در اقدامی بی سابقه از رکورد تولید روزانه موتور سواری و تجاری با تولید ۳۶۵۸ دستگاه عبور کند.
اکنون با زمان‌پریشانی مواجه هستیم که در ظاهر با تحولات و مطالبات زمانه همراه هستند، اما در عمل فهمی از «روح زمانه» خود ندارند. بازتولید تجربه‌ای شکست خورده از استبداد، در دستور کار قرار گرفته که نماد بردن آزادی و عدالت به مسلخ‌گاه است. البته شاید این زمان‌پریشان چنین تصور کنند که در پشت کمپین خودخوانده‌شان، اندیشه‌های مترقی پنهان است، اما شاید پرسش‌گری اساسی این باشد که هر یک از آنان «چه می‌خواهند؟»
گروهی از متخصصان تولید عطر در ترکیه موفق شدند فرمول یک عطر باستانی بین‌النهرینی را بار دیگر تولید کنند. در ساخت این عطر سه‌هزار و ۲۰۰ ساله از گیاهان بومی منطقه بین‌النهرین استفاده شده است. این عطر اکنون در کلیسای تاریخی «سنت جورج» واقع در شهر دیاربکر کشور ترکیه به نمایش گذاشته شده است.
در بخشی از صحبت های هاشم آقاجری استاد شناخته‌شده تاریخ می خوانیم: ببینید جمهوری اسلامی در آغاز در قانون اساسی خود دچار نوعی پارادوکس بود. این پارادوکس در مسائلی مانند جمهوری اسلامی، مردم‌سالاری دینی، در حاکم کردن فقه سنتی بر حقوق مدرن وجود داشت. به خودی خود نوعی ناهمزمانی را تولید می‌کرد. حالا وقتی که سیستم یک سیر بازگشت به گذشته هم پیدا می‌کند، این زمان‌پریشی و آناکرونیسم بین سیستم و زیست جهان باز هم بیش از پیش عمیق‌تر و وسیع‌تر شده است که بسیاری پدیده‌ها از جمله همین پدیده آخر یعنی گشت ارشاد یکی از محصولات آن است.
ابراهیم حاجیانی گفت: عنصر کشور، ملیت، هویت ایرانی و شهروندان ایرانی توسط معترضان بازتولید شده و بر آن تاکید می‌شود. مساله معترضان، «ایران» است و می‌گویند کشور را ترک نمی‌کنیم. این شعار بسیار مترقی است.
شرکت اپل از تولید نوعی قفل درب خبر داده که باز و بسته کردن آن با استفاده از آیفون یا ساعت اپل انجام می‌شود.
شرکت اپل از تولید نوعی قفل درب خبر داده که باز و بسته کردن آن با استفاده از آیفون یا ساعت اپل انجام می‌شود.
یک نماینده مجلس با بیان اینکه نقش مدیریت واحد در حوزه تولید و تجارت مهم است، گفت: اگر وزارت بازرگانی را تشکیل دهیم به گذشته برگشته‌ و میدان را برای وارداتچی ها باز کرده‌ایم.
قیمت خودروی تولید داخل امروز دوشنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته باز هم دچار نوسان شد.
قیمت خودروی تولید داخل امروز شنبه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته باز هم دچار نوسان شد.
قیمت خودروی تولید داخل امروز جمعه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته باز هم دچار نوسان شد.
کیومرث پوراحمد که سال گذشته برای فیلم جدیدش با نام "پرونده باز است"، پروانه ساخت گرفته بود، درباره سرنوشت ساخت این فیلم به ایسنا گفت: به تازگی بخشی از سرمایه‌ فیلم تامین شده و اگر نقدینگی کافی باشد، آقای علی قائم مقامی (تهیه کننده) درخواست تمدید پروانه ساخت خواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ