وزیر صمت با بیان اینکه دو برنامه در مهار تورم و رشد تولید تهیه شده که به زودی منتشر و اجرایی خواهیم کرد، گفت: تولید ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو برای سال جاری قطعی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متولدان دهه ۶۰ درگیر یکی از پرچالش‌ترین دهه‌ها از آغاز تولد و در جریان مراحل زندگی بودند و به نظر می‌رسد که حتی در سالمندی نیز این چالش ادامه خواهد داشت. مرکز پژوهش‌های مجلس در یک گزارش به بررسی چالش‌های سالخوردگی در ایران پرداخته است. این گزارش دو نکته مغفول در بحث‌های سالخوردگی ساختار سنی کشور را معرفی کرده است: نخست عدم توجه به جمعیت سالمندان حال حاضر و دیگری وضعیت کنونی افرادی است که در آینده در اوج سالخوردگی قرار می‌گیرند. بر اساس برآوردهای این گزارش، تعداد افراد سالمند بالای ۶۵سال در سال۱۴۰۰ حدود ۵/ ۵میلیون نفر بوده و در سال۱۴۱۵ این رقم به ۱۰میلیون نفر و در ۱۴۲۰ به بیش از ۱۳میلیون نفر خواهد رسید. بنابراین نظام تامین اجتماعی کشور باید منتظر تامین اجتماعی و مراقبت بهداشتی از جمیعتی باشد که سه‌برابر جمعیت کنونی است. این نکته مهم است که تغییر روند باروری نیز تاثیری در این چالش ندارد و باید سیاست‌هایی در جهت شناسایی نیازهای جمعیت سالمند و برنامه‌ریزی برای اداره این گروه سنی در دستور کار قرار گیرد. نکته مهم دیگری که این گزارش به آن اشاره می‎کند، این است که سالخوردگی جمعیت کشور به سمت زنانه شدن رفته و زنان کشور در مقابل مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار آسیب‌پذیرند. بنابراین توانمندسازی زنان، از ضروریات سالمندی فعال و موفق است.
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: وضعیت تولید سوخت در پالایشگاه‌های ده‌گانه از ابتدا سال تاکنون حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است و این میزان افزایش در مرداد به ۱۶ درصد رسیده است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر ۱.۶ میلیارد متر مکعب پساب در کشور تولید می‌شود که تنها از ۴ درصد آن استفاده می‌شود.
بوگاتی نسخه تولیدی خود از بولاید را در ماه آوریل معرفی کرد. این هایپرکار در حال انجام تست‌های نهایی قبل از عرضه در سال آینده است. علاوه بر دور‌های آزمایشی در لمان، بولاید در حال آزمایش در پایگاه هوایی مشاهده شد که می‌تواند خشم ۱۵۷۷ اسب بخاری موتور ۱۶ سیلندر ۸.۰ لیتری خود را به طور کامل آزاد کند.
رئیس سازمان بازرسی با تاکید بر اینکه این سازمان به تبعیت از تأکیدات مقام معظم رهبری و ضرورت‌های توسعه اقتصاد کشور، حمایت از تولید را در دستور کار دارد به سنگ اندازان پیش پای تولید هشدار داد.
در ایالات متحده، شرکت آلمانی دوره تولید ۱۶ ساله این ابرخودرو را با R ۸ GT RWD ۲۰۲۳ محدود به تنها ۱۵۰ دستگاه با قیمت ۲۴۹،۹۰۰ دلار جشن گرفت. اگر شانس خود را برای سفارش قوی‌ترین آئودی دیفرانسیل عقب از دست داده‌اید، ما یک جایگزین داریم.
بر اساس لایحه برنامه هفتم توسعه، ظرفیت تولید نفت از ۳ میلیون و ۸۳۸ هزاربشکه فعلی به ۴ میلیون و ۴۵۰هزار بشکه درپایان این برنامه می‌رسد که از جهشی ۱۶ درصدی درظرفیت تولید نفت ایران حکایت دارد.
موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» که توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است صبح روز سه شنبه - ۱۶ خرداد - با حضور سید ابراهیم رئیسی رونمایی شد.
مدیر دبیرخانه تولید بار اول معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان اعلام کرد: امروز ۳۰ اردیبهشت با حضور معاون علمی رییس جمهور، ۵ قرار داد تولید بار اول در نمایشگاه نفت و گاز منعقد می‌شود.
تولید گروه خودروسازی سایپا تا پایان ۱۶ اردیبهشت از ۵۰ هزار و ۶۵۳ دستگاه  عبور کرد و رکورد ۵۰ درصدی تولید در این بخش ثبت شد.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با اشاره به این که خطوط تولید به صورت شبانه روزی فعال هستند، از رشد ۱۶ درصدی تولید سرنگ خبر داد.
دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یک‌روزه گفت: قیمت واقعی جوجه یک روزه از ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان بر اساس نژاد (سویه)، جنس و سن جوجه متفاوت است.
رودیوم به عنوان نادرترین فلز گروه پلاتین، تقریباً ۰.۰۰۰۰۳۷ بخش در میلیون در پوسته زمین وجود دارد، در حالی که طلا با فراوانی حدود ۰.۰۰۱۳ بخش در میلیون یافت می‌شود. رودیم که عمدتاً در آفریقای جنوبی و روسیه تولید می‌شود، می‌تواند به‌عنوان محصول جانبی پالایش سنگ‌های مس و نیکل، که حاوی حداکثر ۰.۱ درصد از این فلز گرانبها هستند، تولید شود. سالانه حدود ۱۶ تن رودیم تولید می‌شود.
صبح امروز با حضور وزیر صمت در کارخانه مگا موتور و خط تولید پیشرانه M ۱۶ از ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد.
اوجی گفت: امیدواریم تا پایان پاییز ۱۴۰۲ شاهد افتتاح و بهره برداری از پروژه خط انتقال ۱۶ اینچ تربت جام باشیم که مردم این مرز و بوم بدون قطعی گاز فصل سرد سال را پشت سر بگذارند.
محققان یک شرکت دانش بنیان کیت‌های تشخیص ۱۶ نوع بیماری دام را تولید کردند و اکنون قراردادی برای تولید مشترک با ترکیه منعقد کرده اند.
معاون تولید قطعات و مجموعه های ایران خودرو با اشاره به این که در ۱۶ بهمن ماه، شمارگان تولید قطعات پرسی و انواع موتور در معاونت تولید قطعات و مجموعه های ایران خودرو از تولید سال ۱۴۰۰ عبور کرده، گفت: این دستاورد مهم هم زمان با ایام مبارک دهه فجر و در راستای دست یابی به اهداف افزایش ظرفیت تولید این خودروساز صورت گرفته است.
رییس سازمان منابع طبیعی ایران گفت: ایران به ۱۶ میلیون متر مکعب چوب نیاز دارد که فقط ۵.۵ تا ۶ میلیون متر مکعب آن در داخل تولید می شود و باقی باید از طریق واردات تامین شود.
دو خودروساز بزرگ کشور با هم‌سو کردن راهبرد‌ها و رویکرد‌ها در موضوعات مختلف از جمله تولید و عرضه خودرو، موفق شدند، ۱۶ آذرماه با عرضه ۸۰۰ هزار دستگاه از ابتدای سال از مجموع عرضه سال گذشته عبور کنند.
دو خودروساز بزرگ کشور با هم‌سو کردن راهبردها و رویکردها در موضوعات مختلف از جمله تولید و عرضه خودرو، موفق شدند ۱۶ آذرماه با عرضه ۸۰۰ هزار دستگاه از ابتدای سال، از مجموع عرضه سال گذشته عبور کنند.
نمایشگاه تخصصی دانش‌بنیان سازی تولید حوزه کشاورزی در استان قزوین ۱۶ تا ۱۹ آبان برگزار می شود.
قیمت خودروی تولید داخل امروز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته ثابت ماند.
با امضای معاون اول رئیس جمهور، آئین نامه اجرایی ماده (۱۶) قانون جهش تولید دانش بنیان درخصوص توسعه بازار تولید برق پاک از طریق شرکت‌های دانش بنیان ابلاغ شد.
به صورت کلی خودرو‌های داخلی هزینه کارشناسی رنگ و بدنه کمتری را به نسب خودرو‌های خارجی و وارداتی برای مشتریان دارند، البته باید در این جا به یک نکته مهم اشاره کرد، کارشناسی رنگ و بدنه علاوه بر اینکه در محل واحد صنفی انجام می‌شود، به صورت اعزام کارشناس به محل نیز وجود دارد، معمولا خودرو‌های لوکس و وارداتی به محل مراجعه می‌کنند، تا با استفاده از وسائل و تجهیزاتی که در در محل کارشناسی وجود دارد، وضعیت رنگ و بدنه خودرو کارشناسی شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ