وزیر صمت با بیان اینکه راهکاری جلوگیری از قطعی برق، تولید برق است، گفت: هم اکنون در وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه را شروع کردیم که نمونه آن در استان سمنان است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس خانه صمت ایران با بیان اینکه واحدهای تولیدی از قطعی برق خسارات زیادی دیده اند گفت: وقتی محدودیت برق فقط مختص صنایع می‌شود در واقع با این کار در حال از بین بردن ارزش افزوده صنعت هستیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر از مرز ۶۰ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرده است و بدین ترتیب می‌توان گفت که معادل ۹۰ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی شده است.
تلفات برقِ تولید شده توسط توربین‌های آبی طی ۲۰ سال گذشته، ۱۲۱ میلیون تن آلاینده کربن به جو زمین اضافه کرده که تقریبا برابر است با اینکه ۱.۳ میلیون خودرو بیشتر در جاده‌های جهان حرکت کنند! این رقمِ بزرگ نباید تعجب‌آور باشد چرا که به نظر می‌رسد هر چه هوا گرم‌تر شود، میزانِ آب کمتر و میزانِ برق تولیدی توسط آن کمتر و کمتر خواهد شد.
حائری با اشاره به آمادگی کامل نیروگاه شهدای پاکدشت برای تولید انرژی پایدار در روزهای اوج مصرف برق امسال، بر لزوم پایداری تولید تمامی واحدهای این مجموعه در دوره پیک تابستان تاکید کرد.
رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: فضای مورد نیاز برای تولید ۵ کیلووات برقی که به صورت حداقلی باید تأمین شود تا این اقدامات اقتصادی باشد عمدتاً در تمامی مدارس وجود دارد.
روزنامه اصولگرای کیهان تیتر یک صفحه اصلی خود را به تولید برق از توربین‌های بادی اختصاص داده و تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی یکی از اخبار ستون کناری آنهاست.
اهواز- استاندار خوزستان گفت: مدیریت مصرف برق در تابستان در این استان باید به شکلی انجام شود که روند تولید و اشتغال آسیب نبیند.
وزیر نیرو گفت: برنامه‌ریزی که برای فصل تابستان ۱۴۰۲ شده این است که حداکثر برق را تولید کنیم.
ریس گرینتر، میکروبیولوژیست دانشگاه موناش استرالیا، و نویسنده اصلی این مقاله در ایمیلی به لایو ساینس نوشت: «ما تصور می‌کنیم که یک منبع انرژی حاوی Huc، می‌تواند انرژی مورد نیاز طیف وسیعی از دستگاه‌های کوچک قابل حمل، از جمله حسگر‌های بیومتریک، نمایشگر‌های محیطی، ساعت‌های دیجیتال، و ماشین‌حساب‌ها یا کامپیوتر‌های ساده را با استفاده از هوا، تامین کند.»
باتری خورشیدی در منازلی که تنها از سیستم برق خورشیدی برای تامین برق مصرفی خود استفاده می‌کنند، یکی از واجبات مهم در سیستم مورد نظر به حساب می‌آید. باتری‌های خورشیدی باتری‌هایی هستند که با استفاده از نور خورشید می‌توانند مقدار زیادی برق تولید کنند. این برق تولیدی می‌تواند تامین کننده انرژی وسایل برقی مصرفی در منازل یا کارخانجات و صنعت باشد. در این فیلم چگونگی ساختن باتری خورشیدی را با استفاده از سی دی مشاهده می‌کنید.
انرژی تولیده شده توسط توربین‌های بادی از طریق کابل‌های زیر دریا به جزیره مصنوعی منتقل می‌شود که در اینجا به برق فشار قوی تبدیل شده و بین سرزمین اصلی بلژیک و دیگر کشور‌های اروپایی توزیع می‌شود.
محققان دانشگاه تگزاس در دالاس و همکارانشان نوعی جدیدی از نخ فناورانه ابداع کرده اند که «تویسترون» (twistron) نام دارد، این نخ هنگامیکه کشیده یا پیچانده می شود، برق تولید می کند.
گروهی از محققان ژاپنی به روشی جالب برای تولید برق از برف دست یافته‌اند که می‌تواند مقدمه‌ای برای انقلاب در زمینه تولید انرژی تجدیدپذیر باشد.
شرکت CSSCهایژوانگ چین از بزرگترین توربین بادی دریایی رونمایی کرده که تیغه های آن ۱۲۸ متر یا معادل ۷ زمین فوتبال است و می توان ۱۸ مگاوات برق تولید کند.
مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: تولید برق از زباله در شهری چون مشهد با جمعیت حدود چهار و نیم میلیون نفر، منجر به کاهش مخاطرات زیست محیطی خواهد شد.
وزیر صمت تاکید کرد: باید سالانه سه هزار مگاوات سرمایه‌گذاری در حوزه برق کشور می‌شده که این طرح ها به پایان نرسیده است؛ در حوزه گاز برنامه ۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری داشتیم که انجام نشد لذا به جز مدیریت مصرف کاری نمی توانیم انجام دهیم.
یک کارشناس ژئوتکنیک ماجرای سد چم‌شیر را این‌طور توضیح داد: هدف از سدسازی کنترل سیلاب، تولید انرژی برق و ذخیره‌سازی آب و قراردادن آن در اختیار ذی‌نفعان است، اما در سدسازی در حوضه زهره یک هدف دیگر هم وجود داشت که به دلیل شوری این رودخانه در نظر گرفته شد. آب رود زهره مانند کارون و کرخه و دز نیست که کیفیت لازم را داشته باشد و بنابراین یک هدف مهم برای احداث سد در این محدوده این است که کیفیت آب مطلوب شود.
جام جهانی قطر نه تنها جایگاه قطر را در نقشه جهانی به عنوان مرکز گردشگری بین‌المللی و فعالیت‌های تجاری ترسیم می‌کند، بلکه رونق بزرگی برای اقتصاد این کشور به همراه خواهد داشت و با وجود مبالغ هنگفتی که قطر برای ارتقای زیرساخت‌ها، بخش گردشگری، تولید برق، مخابرات و اینترنت ۵G و حمل و نقل هزینه کرده است، از همین حالا این کشور را باید برنده بزرگ جام جهانی خواند؛ چراکه در سال‌های آتی نتیجه سرمایه‌گذاری خود در بخش گردشگری را خواهد دید.
سیستم‌های تولید انرژی بادی معمولاً بسیار بزرگ و گران قیمت هستند، ولی دانشمندان دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور کمباین بادی ارزان قیمتی ساخته اند که از نسیم ملایم برق تولید می‌کند.
اهواز- معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: شرکت‌های فولادی برای تأمین برق خود و به منظور پیشگیری از هر گونه خللی در زمینه تولید برق باید نسبت به ایجاد نیروگاه برقی اقدام کنند.
بر اساس قانون جهش تولید دانش بنیان، اگر مصرف برق یک صنعت، بیش از حد مجاز باشد جریمه های آن صرف حمایت از آزمایشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌ها برای توسعه برق می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: ما بر اساس محاسبه در طول سال‌های آینده در دوره میان‌مدت به ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای نیاز داریم. برای اینکه بتوانیم این ۲۰ هزار مگاوات را داشته باشیم و نیاز‌های حال و آینده‌مان را تامین کنیم باید وارد چرخه‌ای شویم که منجر به تولید میله‌های سوخت شود.
تولید برق با استفاده از انرژی باد در دنیای انرژی‌های تجدید پذیر اهمیت زیادی دارد، اما عمر پره ‌های توربین‌های بادی محدود است و برای حل این مشکل پره ‌های قابل بازیافت ساخته شده‌اند.
محققان دانشگاه ماساچوست در آمهرست اخیراً به روشی دست یافته اند که می‌توان یک بیوفیلم را قادر به تولید طولانی مدت و مداوم برق از عرق انسان کند. در این روش انرژی حاصل از تبخیر به الکتریسیته تبدیل می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ