رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر برای بررسی برنامه هفتم در نقطه حساسی هستیم و توافق دولت و مجلس بر این است که مبنای برنامه هفتم توسعه مسئله‌محوری باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
۲۶ نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای از دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند درباره توافق مبادله زندانی با ایران توضیح دهد.
رسولی بیان کرد: «من فکر می‌کنم اولاً این بدعت بی‌سابقه است هرچند که در دوره اول ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد سابقه داشت که او در میان انتخابات مرحله اول و دوم مجلس، انتخاب به عزل پورمحمدی کرد، اما این رفتار ناشی از ناهماهنگی میان وزیر وقت کشور با رئیس دولت بود، اما تا جایی که به یاد دارم هیچ‌کدام از وزرای کشور سابق تا این حد واضح دچار انفعال نشده‌اند. به نظر من آنچه رخ داده نشانه بارزی است بر ناتوانی ستاد منطقه‌ای دولت و توفق و برتری تحقق خاص و مطالبات زیادی‌خواهانه نمایندگان مجلس که باعث تاسف است.»
علی مطهری نماینده ادوار مجلس نوشت: دولت آقای رئیسی باید قدردان اختیاراتی باشد که به او تفویض شده است، مانند مذاکره مستقیم با آمریکا در عمان و واشنگتن و نیز توافق با آژانس.
علی مطهری نماینده ادوار مجلس نوشت: دولت آقای رئیسی باید قدردان اختیاراتی باشد که به او تفویض شده است، مانند مذاکره مستقیم با آمریکا در عمان و واشنگتن و نیز توافق با آژانس.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رئیس جمهور این کشور، نوشت که هرگونه توافق احتمالی دولت کنونی آمریکا با ایران باید به تایید کنگره برسد.
رئیس مجلس گفت: لازم است درباره مسئله حقابه هیرمند عرض کنم که توافق درباره این حقابه، بخشی از تاریخ بلند همسایگی دو کشور و دو ملت ایران و افغانستان و غیرقابل خدشه است. اجرای کامل و دقیق این توافق به نفع هر دوملت و تضمین کننده منافع متقابل و همچنین محافظ وضعیت اقلیمی، جغرافیایی و مردمی بخش‌های بزرگی از غرب افغانستان و شرق ایران است.
علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: گرفتن خودروی شاسی‌بلند یک دروغ بزرگ است. توافقی انجام شد که نمایندگان پول را به حساب بریزند و چند ماه در صف بمانند و خودروی خود را دریافت کنند. درحالی‌که این روش رانتی هم نداشت، اما بعد از یکی دو روز این موضوع را منتفی کردند تا حاشیه‌سازی نشود.
قالیباف گفت: ما اجازه تمدید برنامه ششم توسعه را نداریم و بر اساس توافق صورت گرفته قرار شده دولت به سرعت در دی ماه برنامه هفتم توسعه را تقدیم مجلس کند و از آنجا که از ۱۵ آذر ماه نیز گذشته است، بودجه چنددوازدهم ضمیمه لایحه بودجه شود. برنامه ششم توسعه یک بار و برای یک سال تمدید شده است و ما اجازه نداریم که مجدداً برنامه را تمدید کنیم.
محمد باقر قالیباف گفت: با دولت توافق بر این شد که در دی‌ماه برنامه هفتم را به مجلس تقدیم کنند و با توجه به اینکه از ۱۵ آذر گذشته است، بعد از این زمان بودجه به اضافه چند دوازدهم را می‌دهد.
براساس گزارش‌هایی که در عمر ۳۰ ماهه مجلس یازدهم منتشر شده، این مجلس محل تولد طرح‌های عجیب زیادی است. به جز دو قانون «اقدام راهبری دولت برای رفع تحریم‌ها» که اصلی‌ترین گلایه دولت حسن روحانی در روز‌های پایانی کارش و مبنی بر این ادعا بود که این قانون مانع دستیابی به توافقی برای احیای برجام شد و طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» که عملا از دستورکار مجلس خارج و حالا در شورای عالی فضای مجازی پیگیری می‌شود، باز هم طرح‌هایی هستند که هم ملت و هم برخی وکلای ملت، از فلسفه و ضرورت طرح و تدوین آن ابراز تعجب می‌کنند.
علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه _ ۲۳ آذر_ گفت: آقای ابراهیم عزیزی نماینده کرمانشاه با سابقه حضور در مجلس، شورای نگهبان و دولت و فرزند شهید است. دولت رایزنی‌های زیادی با او کرده و به یک توافق با رییس جمهور رسیده است. ایشان استعفای خود از مجلس را علی رغم میل باطنی‌شان تقدیم کرده است.
نماینده ادوار مجلس گفت: ناآرامی‌های امروز جامعه ایران یا توسط دستگاه‌های امنیتی حکومت سرکوب می‌شود یا جریان سیاسی میانی موفق خواهد شد از توان خود برای ایجاد همراهی در مردم بهره ببرد و به این وضعیت پایان دهد. اگر ما به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که تنها راه برون‌رفت از این شرایط، انجام اصلاحات بدون براندازی است، باید تغییراتی در نحوه برخورد ما با حاکمیت رخ دهد که توافق سیاسی میان نیروهای اجتماعی و سیاسی حاضر در صحنه را ممکن کند.
در تماس تلفنی گفتم که حتماً این موضوع پیگیری می‌شود که اگر قصوری باشد، حتماً پیگیری خواهد شد و خانواده آن مرحومه نیز گفتند که این تماس برای ما قوت قلب بود. همچنین در دولت و مجلس این موضوع پیگیری شد و پزشکی قانونی هم آن را پیگیری کرد. در این موضوع آنچه وظیفه مدیریتی ما در دولت است، این که آن را پیگیری کنیم و من هم به عنوان یک مسئول، قصدم در این قضیه شفافیت و اجرای عدالت است.
در تماس تلفنی گفتم که حتماً این موضوع پیگیری می‌شود که اگر قصوری باشد حتماً پیگیری خواهد شد و خانواده آن مرحومه نیز گفتند که این تماس برای ما قوت قلب بود. همچنین در دولت و مجلس این موضوع پیگیری شد و پزشکی قانونی هم آن را پیگیری کرد. در این موضوع آنچه که وظیفه مدیریتی ما در دولت است این است که آن را پیگیری کنیم و من هم به عنوان یک مسئول قصدم در این قضیه شفافیت و اجرای عدالت است
در تماس تلفنی گفتم که حتماً این موضوع پیگیری می‌شود که اگر قصوری باشد حتماً پیگیری خواهد شد و خانواده آن مرحومه نیز گفتند که این تماس برای ما قوت قلب بود. همچنین در دولت و مجلس این موضوع پیگیری شد و پزشکی قانونی هم آن را پیگیری کرد. در این موضوع آنچه که وظیفه مدیریتی ما در دولت است این است که آن را پیگیری کنیم و من هم به عنوان یک مسئول قصدم در این قضیه شفافیت و اجرای عدالت است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکرات جدید برای احیای توافق گذشته است گفت: دولت برای اجرای برجام به مجوز جدیدی از مجلس نیاز ندارد اما برای بازگشت به تعهدات سابق یعنی اجرای تعهدات به همسان سازی با قانون اقدام راهبردی و مجوز مجلس احتیاج دارد.
رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران دراین که براساس منافع ملی خودش و قواعد بازی کار را به اتمام برساند جدی است، گفت: تیم مذاکره کننده ما منطقی و اصولی است و واقعا سیاست دولت حل مشکل و توافق است اما ایرادات مطرح شده از سوی تروئیکا به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: متاسفانه در متن موجود، راستی‌آزمایی رفع تحریم‌های امریکا به خود امریکا سپرده شده است و در بند ۱۸ ضمیمه سوم این پیش‌نویس توافق احتمالی تاکید شده است که امریکا برای راستی‌آزمایی رفع تحریم، صرفا یک بیانیه می‌دهد و همین امر راستی‌آزمایی تلقی خواهد شد.
حدود دو ماه پیش بود که وزیر صمت تا آستانه استتیضاح پیش رفت و بر اساس توافق رئیس جمهور و رئیس مجلس فرصت دوباره گرفت. فرصتی که البته به نظر درخواست کنندگان استیضاح مشروط بر عدم معرفی مجدد ایشان به عنوان وزیر صمت بود.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: دولت با رویکردی هوشمندانه و فعال در مذاکرات و توافق با طرف‌های مذاکره باید از ورود به هر سیاه‌چاله‌ای که منافع حیاتی ملت ایران را دچار خدشه کند پرهیز کند.
احتیاجی به تصویب توافق احتمالی در مجلس نیست؛ حرکت جدیدی شروع نشده بلکه استمرار توافق قبلی است که قبلا مجلس اذن داده بود. در مجلس قبلی هم ما برجام را تصویب نکردیم و وارد بحث برجام با آن همه مواد و تبصره و پیوست نشدیم بلکه به دولت اجازه دادیم که با رعایت خطوط قرمز می‌تواند برجام را اجرا کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که «متن توافق احتمالی نیاز به تصویب در مجلس ندارد، اما گزارش دولت از رفع تحریم‌ها باید در مجلس بررسی شود» گفته است: متن برجام هم در دوره قبل به رأی گذاشته نشد. در واقع در مجلس نهم اجازه داده شد که برجام مورد اجرا قرار گیرد.
رئیس سابق کانون صرافان با بیان اینکه دلار به اندازه کافی در صرافی‌ها وجود دارد، از روند کاهشی نرخ دلار در بازار آزاد خبرداد.
افزایش قیمت موادغذایی در دنیا ادامه دارد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ