اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
​پیاز، به اندازه ادویه در آشپزی هندی مهم است و در کانون سیاست‌های ملی این کشور در حوزه کشاورزی قرار دارد. این محصول و قیمت آن حتی در گذشته مقصر سرنگونی دولت‌ها بوده و می‌تواند ناردندرا مودی - نخست‌وزیر کنونی هندوستان - را نیز در تنگنا قرار دهد. تورم هند به دلیل افزایش هزینه‌های مواد غذایی به بالاترین حد خود در 15 ماه گذشته رسیده است.
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به بیان توضیحاتی درباره دلیل شلوغی پمپ بنزین‌ها پرداخت و به حواشی افزایش قیمت بنزین، کاهش سهمیه سوخت و کمبود بنزین پاسخ داد.
محدودیت‌های جدیدی که هند به تازگی برای صادرات برنج ایجاد کرده است می‌تواند با تشویق دیگر کشورهای تولید‌کننده برنج به اعمال محدودیت، در نهایت منجر به افزایش قیمت جهانی برنج شود و کشورهای فقیر را درگیر کمبود موادغذایی کند.
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرد: جنگ در اوکراین تاثیر زیادی بر دنیا دارد و افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی در راه است.
روزنامه جوان نوشت: گرانی قیمت مواد غذایی از میوه و صیفی گرفته تا لبنیات و مرغ و گوشت حتی در ایام افزایش تولید نوبر است. اکنون در روز‌هایی قرار داریم که فصل نوبرانه‌های میوه تمام شده است و هیچ توجیهی برای عرضه میوه گران پذیرفته نمی‌شود، اما قیمت انواع میوه همچنان بالاست.
قیمت مواد غذایی در ایالات‌متحده حتی با کاهش تورم، همچنان ۸.۲ درصد افزایش یافته است.
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت که این روزها پنیر، سیب زمینی، جو دو سر و نان سفید، با افزایش روزانه قیمت روبروست.
سخنگوی شورای رقابت از عدم افزایش قیمت خودروهای مونتاژی خبر داد.
آغاز ثبت‌نام خرید خودروهای وارداتی از هفته آینده، اجرای توافقات با چین تا ۲ ماه آینده، افزایش قابل توجه قیمت سکه و افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت مواد غذایی از جمله اخبار مهم این هفته صمت بود.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران ضمن بیان اینکه محصولات غذایی در بازار فراوان است و هیچ کمبودی نداریم، گفت: نوسانات ارزی اخیر موجب افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت‌ها در بازار شده است.
یک نانوایی در سریلانکا در بحبوحه بحران ملی مالی، با مشکل افزایش قیمت برق و تورم مواد غذایی مواجه است.
رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی به خبرنگار مهر گفت: قیمت سیمان نسبت به قبل تغییری نداشته است و با همان قیمت‌های قبلی در بورس کالا عرضه می‌شود.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به وفور کالا در بازار، گفت: در ۲۰ روز اخیر به دلیل افزایش نرخ ارز، قیمت حبوبات و برنج خارجی ۱۰ تا ۱۲ گران شد اما باقی کالاها تغییر قیمتی نداشته اند.
نوستراداموس برای دنیا در دوره‌ی افزایش روز افزون قیمت مواد غذایی، پیشگویی ترسناکی داشته است. به گفته‌ی او، انسان‌ها از روی ناچاری برای زنده ماندن دست به کار‌هایی خواهند زد که یکی از آن‌ها روی آوردن به آدمخواری است. او گفته: «نه راهبی در کار خواهد بود و نه فرد تازه گرویده ای؛ عسل قیمتی بیش از یک شمع پیدا خواهد کرد… یک پیمانه گندم به قدری گران خواهد شد که انسان‌ها یکدیگر را خواهند خورد.»
علی قنبری معاون اسبق وزیر کشاورزی با اشاره به اینکه با فرا رسیدن فصل سرما شاهد افزایش قیمت محصولات کشاورزی در بازار هستیم، اظهار داشت: «این موضوع دلایل متعددی دارد، در وهله اول با توجه به افزایش تورم در بازار‌های مختلف شاهد سرکشی این تورم به بازار‌های مصرفی هستیم. در حال حاضر نیز بازار مواد غذایی و محصولات کشاورزی با این وضعیت روبرو شده»
معاون اول رییس جمهور با اشاره به تأثیر جنگ اوکراین در افزایش قیمت جهانی غلات و کمبود مواد غذایی خاطر نشان کرد که با این وجود، با تدابیر دولت مشکلی در زمینه تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به تأثیر جنگ اوکراین در افزایش قیمت جهانی غلات و کمبود مواد غذایی خاطر نشان کرد که با این وجود، با تدابیر دولت مشکلی در زمینه تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد.
شاخص قیمت مواد غذایی سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در ماه اکتبر اندکی کاهش یافت که هفتمین کاهش متوالی ماهانه است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، افزایش قیمت سوخت را تکذیب و اعلام کرد که این مساله به هیچ عنوان در دستور کار نیست و همچنین تصمیمی بر تغییر در سهمیه و سهمیه بندی اتخاذ نشده است.
«کامران عاروان»، مدیرعامل جامعه معلولین ایران در واکنش به افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی می‌گوید: «این مبلغ حتی برای انجام کمترین کار برای معلولان مستمری‌بگیر بسیار ناچیز است. مسئولان بهزیستی می‌دانند که تنها یک قلم از وسایل توان‌بخشی در سال‌های اخیر، تا پنج برابر گران شده است. به عنوان نمونه مهم قیمت هر بسته پوشک بزرگسالان برای افراد معلول به حدود ۱۳۰ هزار تومان رسیده است؛ هر فرد معلول باید در روز حدود پنج پوشک استفاده کند که هزینه ماهانه‌اش برای همین یک قلم کالا، به حدود پنج میلیون تومان می‌رسد. پس این مستمری‌ها هزینه ایزی‌لایف و پوشک را هم تأمین نمی‌کنند چه برسد به نیاز‌های بعدی و مهم‌تر مثل مواد غذایی یا ابزار کمک توان‌بخشی مثل ویلچر»
زندانیانی که با بدهی به زندان می‌روند با بدهی بیش تری از زندان بیرون می‌آیند. افزایش قیمت مواد غذایی در آلمان زندگی را به ویژه برای زندانیان دشوارتر ساخته و احتمال وقوع مجدد جرم را افزایش داده است.
رویترز گزارش داده است در پی خشکسالی شدید تابستان گذشته و طوفان «ایان» محصولات کشاورزی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و قیمت‌ها ممکن است تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.
قیمت نفت به دلیل تمایل اوپک پلاس در خصوص کاهش تولید کمی افزایش یافت ولی وضعیت بد اقتصاد جهانی موجب شد تا این افزایش قیمت ادامه دار نباشد.
دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: قیمت برنج ایرانی در بازار با کاهش ۱۵ تا ۲۵ هزار تومانی به ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان کاهش یافته است و با توجه به ورود به فصل برداشت و افزایش تولید کاهش قیمت‌ها ادامه دارد.
در مورد زمان پرداخت یارانه تیر ۱۴۰۱، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها جزئیاتی را اعلام نکرده است. اما با نگاهی به زمان واریز یارانه‌های در مراحل گذشته می‌توان احتمال داد که دولت یارانه نقدی مرحله ۱۳۷ را ساعت ۲۴ امشب بیستم تیرماه یا ساعت ۲۴ بیست و یکم تیر ماه پرداخت کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ