رئیس مجلس گفت: لازم است درباره مسئله حقابه هیرمند عرض کنم که توافق درباره این حقابه، بخشی از تاریخ بلند همسایگی دو کشور و دو ملت ایران و افغانستان و غیرقابل خدشه است. اجرای کامل و دقیق این توافق به نفع هر دوملت و تضمین کننده منافع متقابل و همچنین محافظ وضعیت اقلیمی، جغرافیایی و مردمی بخش‌های بزرگی از غرب افغانستان و شرق ایران است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رییس مجلس شورای اسلامی قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را برای اجرا ابلاغ کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تمامیت ارضی ایران با خون صدها هزار تن از پاک‌ترین و شجاع‌ترین جوانان این آب و خاک حفظ شده و ما در این خصوص با هیچ طرفی مماشات نمی‌کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تمامیت ارضی ایران با خون صدها هزار تن از پاک‌ترین و شجاع‌ترین جوانان این آب و خاک حفظ شده و ما در این خصوص با هیچ طرفی مماشات نمی‌کنیم.
رییس مجلس در نامه ای، به همسر شهید باب‌الخانی دربارۀ مطالبۀ تصویب لایحۀ عفاف و حجاب پاسخ داد.
رئیس اسبق بانک مرکزی به اعتراف تکان‌دهنده قالیباف درباره «هدررفت سالی ۱۰۴ میلیارد دلار از سوی ما مدیران» طعنه زد.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: می‌خواستیم کالابرگ الکترونیکی را با یارانه نقدی جبران کنیم، اما با شتاب تورم مواجه شدیم و این یارانه جوابگوی تورم نبود.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور، در خصوص ایرادات به مصوبه ضریب حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۲ توضیحاتی ارائه کرد.
رئیس مجلس یازدهم در رشته توییتی در خصوص مسائل مربوط به تحویل خودرو‌های شاسی بلند به صورت خارج از نوبت به نمایندگان توضیحاتی ارائه داد.
جمهوری اسلامی نوشت: اکنون قیمت مرغ به بالای ۷۰ هزار تومان رسیده است و رئیس مجلس نیز هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد. انتظار اینست که وی از ارائه راهکار مورد نظر خود به دولت خودداری نکند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در یک گفتگوی زنده تلویزیونی به مردم ایران گزارش می‌دهد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به زلزله اخیر در خوی گفت: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر روند خدمت رسانی به مردم نظارت جدی داشته باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سخنرانی در اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو شورای همکاری اسلامی پیشنهادی ابتکاری حاوی سه راهبرد با عنوان «جهان اسلام؛ همبستگی برای صلح و توسعه پایدار» ارائه و تبیین کرد و همچنین نسبت به تبعات بلند مدت هرگونه تصمیم احساسی از سوی جمهوری آذربایجان پس از حادثه اخیر به این کشور هشدار داد.
به باور قالیباف در این نوسازی اولویت با مسائل اقتصادی است. این مقام در میانه اعتراضات نیز مشابه این اظهارات را بر زبان رانده بود. اکنون سؤال این است که چرا نه آن حرف‌ها و نه این اظهارات جدید از سوی عامه مردم مورد اقبال و استقبال قرار نگرفته و نخواهد گرفت؟
قالیباف: رئیس‌جمهور مرتب ساخت 4 میلیون مسکن را پیگیری می‌کند، ولی این قانون از بُعد کارشناسی و اینکه امکان اجرا دارد، باید بگوییم که قابلیت اجرا دارد، اما باید با جدیت بیشتری دنبال شود، در قانون برای متخلفین هم پیش بینی‌هایی شده است.
قالیباف گفت: باید بدانیم کارآمدی ارزش کانونی حکمرانی است و تا زمانی که به آن یک پاسخ روشن ندهیم قادر نیستیم به مسئله حقوق اساسی مردم را پاسخ دهیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم اراک درباره بازگشت لایحه «اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو» به کمیسیون مربوطه، به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت.
وزیر اقتصاد گفت: متاسفانه از اظهارات بنده درباره موضع رئیس مجلس سوء برداشت شده و برخی به‌دنبال فرصت برای تفرقه افکنی میان دولت و مجلس‌اند در زمانی که شرایط خاص کشور بیش از پیش نیازمند همکاری است.
رییس مجلس ‌شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری، مصوبه دولت درباره «تعیین ساز و کار واردات خودرو» را مغایر قانون بیان کرد.
کمیسیون‌ها مأموریت یافتند تا از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تحت نظارت خود گزارشی از اقدامات انجام شده اخذ کنند.
‎بانک‌ها از مجموعه نقدینگی که در اختیاردارند، عملاً ۵۰ الی ۶۰ درصد آن را به بهانه‌های مختلف نگه‌داشته و باقی آن را در چرخه فعالیت قرار می‌دهند. این در حالی است که مبالغی که در اختیار بانک‌هاست، سرمایه‌های مردم بوده و باید در چرخه اقتصاد قرار گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، مصوبه هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در خصوص ایراد آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی به نفع معلمان «طرح مهر آفرین» را تشریح کرد.
ابتکار با یادآوری این نکته که «این لایحه با در نظر گرفتن ابعاد حقوقی، فقهی و شرعی تدوین و تصویب شد و دولت قبل با هزاران ساعت کار فقهی و حقوقی و ایجاد اجماع میان قوه قضاییه و مجریه آن را به نتیجه رساند» قصد دارد این نکته را مطرح کند که نمایندگان می‌بایست بدون عینک جناحی و سیاسی با این لایحه مواجه شوند.
قالیباف گفت: من مسئول حفظ آرای نمایندگان هستم و می‌گویم که به طور قطع اطلاعاتی از مجلس به بیرون نرفته است؛ موضوعی که مطرح شد برای حدود یک ماه تا چهل روز قبل بوده و از جعلیاتی است که در حوزه رسانه‌ها در قالب لیستی به عنوان موافق و مخالف در فضای مجازی منتشر می‌شود.
در نامه‌ای که به امضای سیدشمس‌الدین حسینی، نصرالله پژمانفر و موسی غضنفرآبادی به رئیس مجلس رسیده است، خطاب به قالیباف آمده؛ «قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌و‌کار یکی از مترقی‌ترین و مهم‌ترین دستاورد‌های دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است که با سختی‌های فراوان و در مسیری طولانی به تصویب رسید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ