در بیانیه رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر، ادعا شده است: برای نخستین بار در سه هفته گذشته، گزارش‌هایی از حملات هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپاد) ساخت ایران منتشر شده است. این وقایع هنوز باید بررسی شوند، اما به احتمال زیاد ذخایر قبلی روسیه از چند صد فروند شاهد-۱۳۱ و ۱۳۶ به پایان رسیده و اکنون انبار تسلیحاتی خود را از نو پر کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت دفاع انگلیس امروز با انتشار خبرنامه‌ای ادعا کرد: روسیه دیگر «واگنر» را تامین مالی نمی‌کند.
معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که این وزارتخانه به همراه وزارت دفاع این کشور، در حال بررسی اطلاعات مرتبط با ادعای سقوط موشک کره شمالی در منطقه ویژه اقتصادی مسکو هستند.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی اخبار و اطلاعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با حمله روسیه به گروه واگنر و یوگنی پریگوژین جعلی و با هدف فتنه‌انگیز رسانه‌ای است.
فرمانده ارتش خصوص «واگنر» وابسته به مسکو در ادامه تنش‌های کلامی با وزارت دفاع روسیه مدعی شد که هیچ تهدید امنیتی قریب‌الوقوعی برای توجیه حمله همه‌جانبه مسکو به کی‌یف وجود نداشت!
وزارت دفاع حکومت طالبان افغانستان در صفحه توئیتر رسمی خود با انتشار بیانیه‌ای در توضیح رویداد مرزی روز گذشته، مدعی شد که طرف ایرانی عامل شروع درگیری مرزی دیروز بین دو کشور بوده است.
روسیه و مصر ادعای روزنامه واشنگتن پست به نقل از وزارت دفاع آمریکا را مبنی بر تلاش قاهره برای ساخت هزاران موشک و راکت و تحویل آن به مسکو، تکذیب کردند.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از به دست گرفتن کنترل مناطق گسترده در مرزها با ارمنستان خبر داد.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از به دست گرفتن کنترل مناطق گسترده در مرزها با ارمنستان خبر داد.
به گفته تحلیلگران امنیت سایبری، شرکت پروتی در روسیه، سخت افزار و نرم افزار برای کمک به دولت‌ها جهت نظارت بر ارتباطات خطوط تلفن، ایمیل‌ها و تراکنش‌های کارت اعتباری، از جمله موارد دیگر را توسعه می‌دهد. این شرکت با وزارت دفاع روسیه قرارداد دارد.
وزارت دفاع ارمنستان امروز با رد ادعای جمهوری آذربایجان اعلام کرد: یگان نیروهای مسلح یا تجهیزات نظامی ارمنستان در قره باغ وجود ندارد.
وزارت دفاع انگلیس مدعی شد که این کشتی در ابتدا سعی کرد به سمت آب‌های سرزمینی ایران برود، اما توسط نیروی دریایی انگلیس متوقف شد.
وزارت دفاع انگلیس با تکرار ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین، مدعی شد که روسیه از نیمه فوریه دیگر از پهپادهای ایرانی استفاده نکرده است!
در این بیانیه ادعا شده که اوکراین بین اواخر ژانویه و اوایل فوریه «دستکم ۲۴ پهپاد شاهد» را منهدم کرده است. عدم به‌کارگیری از پهپاد‌های ایرانی طبق ادعای وزارت دفاع انگلیس نشان‌دهنده خالی شدن انبار روسیه و تلاش احتمالی مسکو برای سفارش‌های جدید است.
وزارت دفاع روسیه ادعای کمبود مهمات در واحدهای نظامی خود را رد کرد.
وزارت دفاع روسیه می گوید اوکراین قصد دارد تا ادعای سرقت مواد رادیواکتیو از نیروگاه هسته ای چرونوبیل توسط ارتش روسیه را مطرح کند.
وزارت دفاع رومانی ادعای فرماندهی ارتش اوکراین مبنی بر عبور موشک های روسی از حریم هوایی این کشور را تایید نکرد.
وزارت دفاع و ارتش اوکراین ضمن تکرار ادعا‌های بی اساس علیه ایران، مدعی شدند که روسیه بار دیگر با استفاده از پهپاد‌های ایرانی به خاک اوکراین حمله کرده است.
به‌دنبال ادعای آمریکا درباره عبور یک جنگنده چینی از فاصله ۳ متری یک هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز آب‌های جنوبی چین، وزارت دفاع پکن، واشنگتن را به تحریف حقایق متهم کرد.
معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع با اشاره به اینکه دشمن روی تسخیر آسمان سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده است گفت: روی پرنده‌های شناسایی دشمن در فاصله ۴۰۰ کیلومتری اخلال ایجاد کردیم.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد که ایرانی‌ها به نیرو‌های روسی در راه اندازی پهپاد‌ها کمک می‌کنند. این ادعا بار‌ها از سوی مقامات کشورمان رد و بر واهی و بی اساس بودن آن تاکید شده است.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن تکرار ادعاها درباره حضور پهپادی ایران در جنگ اوکراین، از اعلام آمادگی کشورش به منظور تضمین دستیابی کی یف به کمک های نظامی لازم برای دفاع از خود خبر داد.
یک مسئول عالی رتبه در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این وزارت نمی‌تواند با اطمینان بگوید که پهپاد‌های به کار رفته در حمله به کی یف ساخت ایران هستند.
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که که برنیاع با مسؤولان آمریکایی از جمله ویلیام برنز رییس «سیا»، کریستوفر ری رییس «اف‌بی‌آی»، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، لوید آستن وزیر دفاع آمریکا و دیگر مقامات بلندپایه وزارت امورخارجه ایالات متحده دیدار کرده است.
وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد برخلاف ادعای جمهوری آذربایجان اوضاع در مرزهای مشترک دو کشور در آرامش و تحت کنترل است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ