وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد که ایرانی‌ها به نیرو‌های روسی در راه اندازی پهپاد‌ها کمک می‌کنند. این ادعا بار‌ها از سوی مقامات کشورمان رد و بر واهی و بی اساس بودن آن تاکید شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آمریکا مدعی شده که از جنگنده‌های F-۱۶ برای نظارت و حمایت از ایمنی کشتی‌هایی که در تنگه هرمز و خلیج فارس در حال حرکت هستند، استفاده خواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی مدعی حمله سایبری چین به زیرساخت‌های دریایی این کشور شد.
ویدانت پیتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: «اقدام ایران در آزار کشتی‌ها و مداخله در حقوق دریانوردی در آب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مغایر با قوانین بین‌المللی و مخل در ثبات و امنیت منطقه هستند.»
نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که نیروی دریایی ایران یک نفتکش با پرچم «جزایر مارشال» را در دریای عمان توقیف کرده است.
نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال را در دریای عمان توقیف کرده است.
فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا در واکنش به گزارش فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در خصوص هشدار به زیردریایی آمریکایی در تنگه هرمز مدعی شد که اطلاعات این گزارش غلط است.
پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی مدعی شده که دو مأمور مخفی چین را دستگیر کرده است.
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مدعی شد با انجام حمله ای در سوریه، مسئول برنامه ریزی گروه تروریستی داعش برای انجام حملات در اروپا را کشته است.
ژنرال ارشد آمریکایی با طرح ادعایی خصمانه از برنامه ریزی برای هدف قرار دادن نیروی قدس سپاه پاسداران ایران پس از حمله پهپادی به سوریه خبر داد.
وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شد که ایران برای ورود به مذاکرات توافق هسته ای جدی نیست و توافق با ایران اولویت فعلی آمریکا نیست.
جان کربی، مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه در اظهاراتی مدعی شد که ایران توپخانه و تانک برای روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین ارسال کرده است.
سنت‌کام در بیانیه‌ای تصریح کرد: «روز ۱۴ فوریه، حدود ساعت ۲:۳۰ بعدالظهر به وقت محلی، نیرو‌های آمریکا در سوریه با یک پهپاد ساخت ایرانی که در تلاش برای انجام مأموریت شناسایی از سایت پشتیبانی ماموریت کونوکو در شمال شرق سوریه بود درگیر شده و آن را ساقط کردند.»
آمریکا مدعی شده که برخی تحریم‌های سوریه را تعلیق می کند تا امکان انجام معاملات برای امدادرسانی به زلزله زدگان را فراهم کند.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی ملی آمریکا با طرح اتهامات همیشگی درباره برنامه هسته‌ای ایران و نزدیک شدن ایران به نقطه ادعایی گریز هسته‌ای مدعی شد جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده بر اینکه به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد، تاکید کرده است.
فرماندهی مرکزی نیروهای تروریست آمریکا در منطقه (سنتکام) مدعی شد که ۲ تَن از سرکرده های داعش را در شرق سوریه کشته است.
فرماندهی سازمان تروریستی سنتکام مدعی شد که ابوالحسن الهاشمی القرشی سرکرده داعش در ماه اکتبر گذشته از سوی ارتش آزاد سوریه کشته شده است.
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مدعی شد که هفته گذشته یک قایق ماهیگیری حامل مواد منفجره را در دریای عمان توقیف و پس از تخلیه آن را منهدم کرده است.
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مدعی شد که هفته گذشته یک قایق ماهیگیری حامل مواد منفجره را در دریای عمان کشف و منهدم کرده است.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ادعای بکارگیری پهپاد‌های ایرانی از سوی روسیه در جنگ اوکراین را که تهران و مسکو بشدت رد کرده اند، همچنان تکرار می‌کند.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد که ایرانی‌ها به نیرو‌های روسی در راه اندازی پهپاد‌ها کمک می‌کنند. این ادعا بار‌ها از سوی مقامات کشورمان رد و بر واهی و بی اساس بودن آن تاکید شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که این کشور در راستای عادی سازی روابط میان ایروان و باکو تلاش می کند!
آمریکا با انتشار گزارشی مدعی شد که روسیه ۳۰۰ میلیون دلار برای تأثیرگذاری مخفیانه بر سیاست جهانی هزینه کرده است.
دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، ادعای آمریکا در خصوص استثنای بشردوستانه حوزه‌های غذا و دارو از شمول تحریم‌ها را دروغی بزرگ خواند که با واقعیات موجود هم‌خوانی ندارد.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا جدیدترین ارزیابی این کشور از پاسخ ایران به پیش نویس توافق هسته ای را اعلام کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ