وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد برخلاف ادعای جمهوری آذربایجان اوضاع در مرزهای مشترک دو کشور در آرامش و تحت کنترل است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده مرزبانی فراجا از برگزاری دهمین اجلاس مرزی و امضاء تفاهم نامه مرزی میان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و عراق برای تأمین امنیت مرزها و تسهیل تردد زائران خبر داد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران و پاکستان مصمم هستند که از امنیتی ماندن مرزها فاصله بگیرند و مرزها را به مرزهای تجاری و اقتصادی مبدل کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران و پاکستان مصمم هستند که از امنیتی ماندن مرزها فاصله بگیرند و مرزها را به مرزهای تجاری و اقتصادی مبدل کنند.
فرمانده کل ارتش گفت: لحظه‌ای در صیانت از مرزها و منافع جمهوری اسلامی ایران که از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین بخش، خاک مقدس ایران است، غفلت نخواهیم کرد.
جمهوری آذربایجان و ارمنستان توافق دو کشور در خصوص مبنا قرار دادن نقشه‌های دوران شوروی در مذاکرات مرزی را رد کردند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: توافق نامه امنیتی دو کشور نقشه راه ایجاد امنیت پایدار در مرزها و زمینه ساز گسترش همکاری در سایر حوزه‌ها است.
تصویر سرباز وظیفه "مهدی احمدی" که در حین حراست و پاسداری از مرزهای عزت و شرف ایران اسلامی در درگیری مسلحانه با نیروهای تحت امر طالبان در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان به فیض شهادت نائل آمد. شهید "محمد مهدی احمدی" مجرد و ساکن استان خراسان شمالی بود.
وزیر داخله اقلیم کردستان عراق بار دیگر بر پایبندی به تفاهم‌نامه امنیتی امضا شده با ایران درباره امنیت مرزها تاکید کرد.
وزیر اطلاعات تاکید کرد: در صورت ایجاد ناامنی برای ایران با هرگونه اقدامی در مرزها با پاسخ قاطع و کوبنده فرزندان این ملت در نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی مواجه خواهند شد.
نخست وزیر عراق ضمن موضع گیری درباره توافق امنیتی امضا شده میان ایران و عراق از عدم نیاز بغداد به نیروهای رزمی خارجی هم سخن گفت.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به تمایل بالای کشورهای همسایه برای بهره‌گیری از دانش فنی ایران در زمینه اکتشاف اشاره کرد و از مذاکرات برای صادرات دانش بومی و تجهیزات به این کشورها خبر داد.
سیاست‌های خارجی چین برمبنای سه ملاحظه امنیتی است که شامل دفاع از مرزها ، تامین منابع کلیدی و دسترسی به بازار است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بالا رفتن قیمت دلار، واقعیت کف بازار نیست، بلکه واقعیت، اقدامات هدایت شده و حساب شده از اطراف کشور ماست. سلیمانیه، هرات، دبی و استانبول مجموعاً در قیمت دلار تأثیرگذار هستند. از عوامل دیگر، قماری است که در عرصه ارز صورت می‌گیرد و به آن «ارز فردایی» می‌گویند، بدون اینکه ارز مبادله شود، در روز تعطیل قیمت را بالا می‌برند، معلوم است که این‌ها اقداماتی مبنی بر فشار هر چه بیشتر است.
مشهد ـ وزیر اقتصاد افغانستان گفت: برای امنیت دو کشور ایران و افغانستان و در خصوص مدیریت حضور مجرمان در دو سوی مرز همکاری بیشتری صورت گیرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ضمن تقدیر از برگزاری رزمایش مقتدرانه سپاه در منطقه ارس تأکید کردند، ایران جابجایی و تغییر مرزها را بر نمی تابد.
دبیرکل حزب الله لبنان درباره تازه ترین تحولات داخلی این کشور و پرونده ترسیم مرزها با فلسطین اشغالی سخنرانی کرد.
دبیرکل حزب الله لبنان درباره تازه ترین تحولات داخلی این کشور و پرونده ترسیم مرزها با فلسطین اشغالی سخنرانی کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما امنیت ارمنستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران و امنیت منطقه می‌دانیم.
وزیر امور خارجه در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان، مخالفت کشورمان را با هر گونه اقدام برای تغییر در مرزهای بین المللی یا تغییرات ژئوپلیتیک در منطقه را مورد تاکید قرار داد.
اتحادیه اروپا هیئتی به ارمنستان اعزام می‌کند تا ضمن اعتمادسازی میان باکو و ایروان در ترسیم مرزها به دو کشور کمک کند.
رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان درباره وضعیت مرزهای این کشور با جمهوری آذربایجان گفتگو کرد.
استانداران استان های کرمانشاه و ایلام و معاون امنیتی انتظامی استان خوزستان اعلام کردند از سفر به سمت مرزهای ایران و عراق خودداری کنید.
مشهد ـ مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: با توجه به ناآرامی‌های اخیر در عراق مرزهای مشترک ایران و عراق بسته است لذا مردم از مراجعه به مرزها برای سفر به عتبات عالیات خودداری کنند.
فرمانده مرزبانی فراجا اعلام کرد: برای تسهیل تردد و امنیت زائران در مرزها، دیپلماسی و هماهنگی‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق در بالاترین سطح ممکن انجام شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ