اقتصاددان معروفی معتقد است که ما تمایل داریم چالش‌های اقتصادی را موقتی و به سرعت برگشت‌پذیر مشاهده کنیم اما این بار جهان به سمت تغییر اقتصادی و مالی عمیقی به جای یک رکود دیگر پیش می‌رود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رشد ۴.۷ درصدی اقتصاد ایران در پاییز سال گذشته در حالی است که متوسط رشد اقتصادی کشور‌های پیشرفته در این دوره تنها ۱.۲ درصد بوده است. اقتصاد آمریکا در این زمان تنها ۰.۹ درصد، منطقه یورو ۱.۸ درصد و ژاپن ۰.۴ درصد رشد کرده‌اند.
بانک جهانی با پیش‌بینی رشد ۲.۲ درصدی برای اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۳، اعلام کرد که این میزان رشد، با وجود تداوم تحریم‌ها، بیشتر از متوسط رشد پیش‌بینی شده برای اقتصاد جهانی است.
بانک جهانی پیش بینی کرد که رشد اقتصاد جهان در سال جاری به ۲.۱ درصد کاهش خواهد یافت که نسبت به سال گذشته یک سوم کمتر شده است.
در این مطلب آنچه در این ایام در اقتصاد جهانی گذشت و پیش بینی می گردد رخ دهد و تاثیرات آن را بخوانید. همچنین عملکرد و قیمت بازار نفت و طلا نیز مورد بررسی ریزبینانه قرار گرفتند.
رئیس کل صندوق بین‌المللی پول می‌گوید که جهان در خطر شکل‌گیری بلوک‌های اقتصادی رقیب قرار دارد.
بازار سرمایه نبض اقتصاد جهانی است
قیمت طلا در بازار جهانی در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار با تقویت ارزش دلار در آستانه انتشار آمارهای تورم در ایالات‌متحده کاهش یافت، اما آشفتگی‌های اقتصادی برای دومین افزایش ماهانه متوالی، طلا را به عنوان پناهگاه امن نگه داشت.
صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که رشد اقتصاد جهانی در پنج سال آینده حدود سه درصد خواهد بود.
صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش خود پیش‌بینی کرده که در سال ۲۰۲۳ اقتصاد جهانی ۲.۹ درصد رشد کند.
با وجود منابع جایگزین تلاش پوتین برای باج گیری از اروپا در زمینه انرژی شکست خورده است.
بانک جهانی در آخرین گزارش خود پیش بینی اش را نسبت به رشد اقتصاد جهانی کاهش داد و اعلام کرد که بسیاری از کشورها در یک قدمی رکود اقتصادی قرار دارند.
آژانس بین‌المللی رتبه‌بندی فیچ بار دیگر پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی جهانی (GDP) برای سال آینده را کاهش داده و این کاهش چشم‌انداز به افزایش تورم و بدتر شدن چشم‌انداز بازار املاک چین نسبت داده شده است.
در حالی که مردم درگیر مشکلات اقتصادی هستند، صدور حواله واردات خودرو خارجی به عنوان پاداش بازیکنان تیم ملی، نه تنها در سطح جامعه بلکه میان ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی نیز واکنش برانگیز شده است؛ تیمی که نتایج خوبی در قطر نگرفت، اما...
در حالی که مردم درگیر مشکلات اقتصادی هستند، صدور حواله واردات خودرو خارجی به عنوان پاداش بازیکنان تیم ملی، نه تنها در سطح جامعه بلکه میان ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی نیز واکنش برانگیز شده است؛ تیمی که نتایج خوبی در قطر نگرفت، اما...
در حالیکه مردم درگیر مشکلات اقتصادی هستند، صدور حواله واردات خودرو خارجی به عنوان پاداش بازیکنان تیم ملی، نه تنها در سطح جامعه بلکه بین ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی نیز واکنش برانگیز شده است. تیمی که نتایج خوبی در قطر نگرفت اما...
واشنگتن پست در گزارشی نوشت به نظر می‌رسد بخش خودروسازی جهانی در نجات اقتصاد جهانی از رکود موفق خواهد بود.
صدراعظم آلمان امروز در نشست سران گروه- ۲۰ در جزیره بالی اندونزی اعلام کرد: مؤثرترین راه برای بهبود اقتصاد جهانی، پایان دادن به جنگ در اوکراین است.
وزیر خارجه قطر در گفتگو با یک رسانه آلمانی با متهم کردن مقامات آلمان به ریاکاری، گفت که آنها وقتی بحث قراردادهای اقتصادی در بخش انرژی باشد با قطر مشکلی ندارند.
معاون اقتصادی رئیس جمهور به منظور افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و پیگیری توافقات سران دو کشور به دوحه سفر کرد.
مدیرعامل بانک جی پی مورگان گفت شاخص های اقتصادی نشان می دهد اقتصاد ایالات متحده و جهان تا اواسط سال آینده وارد رکود جدی خواهد شد.
وزیر خزانه داری آمریکا ‌گفت: تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت برای اقتصاد جهانی به خصوص بازارهای نوظهور، نابخردانه و بی‌فایده بود.
رئیس جمهور روسیه در نشستی اعلام کرد که فرایند حذف دلار از اقتصاد جهانی اجتناب ناپذیر است.
جنگ اوکراین بر قیمت‌های جهانی کالا‌ها فشار وارد کرده، اختلالات زنجیره تامین را تشدید کرده و به افزایش تورم در بیشتر نقاط جهان دامن زده است. عوامل دیگری مانند سیاست کووید صفر چین نیز بر رشد اقتصادی تاثیر می‌گذارد.
گزارش توسعه سفر و گردشگری که از سوی مجمع جهانی اقتصاد منتشر شده است، بر روندها و تغییرات اساسی در دینامیک تقاضای سفر و گردشگری تاکید دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ