امریکا درصدد برافروختن جنگ علیه ایران نیست. چون بخوبی می‌داند که با این کار کل منطقه در آتش خواهد سوخت. در چنین شرایطی که بشدت نیازمند آرامش منطقه برای خروج سالم نفت و گاز از آن است، بعید به نظر می‌رسد که به فکر حمله نظامی به ایران باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کاربران فضای مجازی با استناد به تاریخ و حتی بازنشر مستندات مربوط به دخالت امریکا و کودتا علیه مصدق، علت این نوع موضع‌گیری برهانی و اشخاصی شبیه او را، دمیدن بر طبل مخالفت با نظام توأم با جعل تاریخ دانستند.
این روزنامه با ادعای اینکه «ظریف متن برجام را نخوانده، امضاء کرد» نوشت: تاکنون به دفعات به عبرت‌ها و خسارت‌های برجام پرداخته شده است. اما بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عبرت برجام، لزوم بی‌اعتمادی به آمریکاست. هر چند که در دولت قبل برخی دولتمردان تاکید کرده بودند که امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است، اما برجام یک‌بار دیگر ثابت کرد که دولت آمریکا - چه جمهوری خواه باشد و چه دموکرات - به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.
یک روزنامه نزدیک به دولت کوبا تصریح کرد که آمریکا با حمایت مالی و تبلیغات رسانه‏ ای «مسئول مستقیم» اعتراضاتی بود که دو سال پیش این جزیره را برای مدتی کوتاه دچار آشوب کرد.
یک روزنامه آمریکایی با اشاره به وقایع اخیر کرانه باختری، دولت آمریکا را شریک جنایات رژیم صهیونیستی دانست.
یک نویسنده آمریکایی در روزنامه نیویورک‌تایمز در یادداشتی رخدادهای کنونی در سودان را گناه‌ نابخشودنی دولت آمریکا توصیف کرد.
یک روزنامه آمریکایی از قرارداد محرمانه دولت آمریکا با یک شرکت جاسوسی متعلق به رژیم صهیونیستی پرده برداشت.
روزنامه معاریو تنش های اخیر میان دولت آمریکا و کابینه رژیم صهیونیستی را یک شکست راهبردی برای نتانیاهو توصیف کرد.
روزنامه کیهان نوشت: برخی مدیران دولت سابق اصرار داشتند FATF را نهاد حقوقی بی‌طرف در حوزه ادعای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و جرائم سازمان‌یافته وانمود کنند و حال آنکه ۷۶ درصد این جرائم در آمریکا و اروپا و کانادا انجام می‌شود.
دولت جو بایدن در حال رایزنی با کنگره ایالات متحده آمریکا است تا یک بسته کمکی دیگر به ارزش ۱۰ میلیارد دلار را برای دولت اوکراین تصویب کند. همچنین دولت آمریکا قصد دارد هم‌زمان تحریم‌های بیشتری را علیه کرملین وضع کند.
روزنامه دیلی‌‍صباح ترکیه در گزارشی با اشاره به تجربه چند دهه اخیر ارتش و دولت آمریکا در جنگ‌های مختلف استدلال می‌کند که به احتمال زیاد اوکراین نیز به شکست‌های آمریکا اضافه خواهد شد.
یک روزنامه عبری گزارش داد که تمرکز کنونی آمریکا نه بر برنامه هسته ای ایران بلکه بر شراکت فزاینده و رو به رشد تهران و مسکو قرار دارد و برجام از ماه ها پیش از برنامه کاری واشنگتن خارج شده است.
یک روزنامه عبری گزارش داد که تمرکز کنونی آمریکا نه بر برنامه هسته ای ایران بلکه بر شراکت فزاینده و رو به رشد تهران و مسکو قرار دارد و برجام از ماه ها پیش از برنامه کاری واشنگتن خارج شده است.
یک روزنامه عبری گزارش داد که تمرکز کنونی آمریکا نه بر برنامه هسته ای ایران بلکه بر شراکت فزاینده و رو به رشد تهران و مسکو قرار دارد و برجام از ماه ها پیش از برنامه کاری واشنگتن خارج شده است.
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد که دولت جو بایدن قصد ندارد تانک های آبرامز را به دلایل فنی در اختیار اوکراین قرار دهد.
روزنامه عبری زبانِ یدیعوت آحارانوت در شماره پایان هفته خود از در جریان بودن مذاکرات بین اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی با هدف کسب توافق عادی‌سازی روابط بین دولت یهودی و پادشاهی مسلمان خبر داد.
روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که آماده مذاکره است، شروطی را تعیین کرد که شامل حل و فصل روابط با دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و لغو ممنوعیت فروش تسلیحات پیشرفته به عربستان سعودی به طور کلی و هواپیما‌های اف-۳۵ به طور خاص است که این شرط ممکن است دشوار و شاید غیر ممکن باشد. به نوشته این روزنامه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی به هیچ گونه پیشرفتی در حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین متعهد نشده، اما تأکید کرده است که کرانه باختری را در دوره نخست‌وزیری خود الحاق نخواهد کرد.
روزنامه غربگرا در حالی در موضوع برجام و FATF دست پیش می‌گیرد و منطبق بر نقشه آمریکا، ایران را طرف متهم ماجرا معرفی می‌کند، که می‌داند طیف متبوع این روزنامه در دولت مدعی اصلاحات و اعتدال، خود مقصر ماجراست. در واقع آن‌ها هستند که باید توضیح بدهند چرا با وجود اجرای پنهانی ۳۷ بند از ۴۱ بند مطالبات FATF، ایران همچنان در فهرست سیاه این کمیته مافیایی وابسته به آمریکا و اروپا باقی ماند؟
روزنامه ایران ارگان رسانه‌ای دولت در طرحی گرافیکی به هجمه‌ها علیه تیم ملی فوتبال ایران واکنش نشان داد و و با تیتر «در میان نامردی‌ها» نوشت: «تیم ملی بین تهمت و توهین‌های فوج فوج بی‌وطن و نامرد، با تمام توان به میدان رفت و با افتخار جنگید.»
یک روزنامه لبنانی با انتشار گزارشی نوشت که دولت آمریکا به دولت لبنان ابلاغ کرده است که کمک سوختی ایران به این کشور، مشمول تحریم‌های تحمیلی واشنگتن علیه تهران است و به بیروت مجوز دریافت سوخت از ایران حتی رایگان را نمی‌دهد.
یک روزنامه آمریکایی مدعی شد که دولت جو بایدن کاهش تحریم هایی نفتی علیه ونزوئلا را در مقابل ازسرگیری مذاکرات کاراکاس با مخالفان بررسی می کند.
روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد خود برای فروش تسلیحات نظامی به تایوان به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار را اعلام کرد.
روزنامه ینی‌شفق ترکیه گزارش کرده که دولت و نهادهای امنیتی آمریکا، آشکارا بازرگانان و تُجار این کشور را تهدید کردند که با روسیه نباید مراوده تجاری داشته باشند.
روزنامه صباح ترکیه به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که دولت ترکیه مخالفت خود را با تاخیر در خرید جنگنده های اف -۱۶ از آمریکا اعلام کرده است.
شگرد نخ نمای نشریات زنجیره‌ای برای تفکیک میان آمریکا و اسرائیل یا میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا در حالی است که اولاً دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در حوزه دشمنی با ایران و نقض تعهدات، اشتراک نظر داشته‌اند، به نحوی که بسیاری از تحریم‌های مهم پسابرجامی، یا در دولت دموکرات‌ها اعمال شد و یا با همراهی قاطع دموکرات‌ها در کنگره، به تصویب رسید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ