درباره افزایش حضور نظامیان آمریکایی در تنگه هرمز، می‌توان حدس زد این اقدام با ۲ هدف مهار ایران و تهدید ایران در مورد زندانیان دو تابعیتی، انجام شده است. اگر در انتخابات بعدی ایالات متحده مجددا جو بایدن ابقا شود، می‌توان حدس زد ریسک پذیری دولت وی بالاتر باشد، چرا که وقتی هراس از انتخابات بعدی وجود نداشته باشد، رئیس جمهور‌ها جسورتر عمل می‌کنند. دولت بایدن یک دولت کاملا سازمان یافته است. درواقع بر خلاف دولت ترامپ که نقش خانواده و نزدیکانش بیشتر از دستگاه حکومتی، وزارت خارجه، CIA ارتش و نهاد‌های امنیتی بود، دولت بایدن بر اساس رفتار کارشناسی شده پیش می‌رود. بایدن از همان ابتدا اعلام کرده بود به دنبال یک توافق کارشناسی شده است و بازگشت به برجام را مقدمه‌ای برای رسیدن به توافق جامع می‌داند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طی دو روز گذشته قیمت دلار نوسان محدودی را پشت سر گذاشته و در هر روز یک پله عقب‌نشینی کرده است. با وجود اینکه امروز سیگنال‌های مساعدی از اخبار سیاسی روانه بازار شد، اما معامله‌گران معتقدند بازار، اثر خبردرمانی را پیشخور کرده است.
عباس ملکی گفت: هر دولتی باید حواسش به سیگنال‌های ضعیف باشد. سیگنال‌های ضعیف، سیگنال‌ها و شواهدی است که مدیران قدرتمند می‌بینند و می‌شنوند و مردم عادی آن‌ها را مشاهد نمی‌کنند. در وقایع اخیر، سیگنال ضعیف صحبت‌هایی بود که یوگنی پریگوژین، علیه رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح و وزیر دفاع روسیه در جنگ اوکراین مطرح کرده بود.
رابینسون گفت: «ما نشان داده‌ایم که این سم مورچه‌ها سلول‌های عصبی ارسال کننده سیگنال‌های درد را هدف قرار می‌دهند. به طور معمول، کانال‌های سدیم در پاسخ به یک محرک فقط برای مدت کوتاهی باز می‌شوند. ما کشف کردیم که سموم مورچه‌ها به کانال‌های سدیم متصل شده و باعث می‌شوند آن‌ها راحت‌تر باز و فعال بمانند، که باعث درد طولانی می‌شود.»
کارشناسان می‌گویند که تمدن‌های فرازمینی می‌توانند با استفاده از سیگنال‌های دکل‌های تلفن همراه که تعداد آن‌ها در ۳۰ سال گذشته به طور تصاعدی افزایش یافته است، از سیاره ما نقشه‌برداری کنند.
دانشمندان نمی‌دانند چگونه فعالیت انفجار رادیویی سریع را پیش بینی کنند. آنان می‌توانند پرتو‌های نور را پس از رویداد‌های بین ستاره‌ای تشخیص دهند، اما نمی‌دانند چگونه پیش بینی پیشگیرانه وقایع را انجام دهند.
کورنت از سیگنال‌های رادیویی برای تصحیح مسیر یا هدفگیری مادون قرمز استفاده نمی‌کند و به همین خاطر امکان اختلال یا جمینگ در آن وجود ندارد. این موشک هر ثانیه ۲۵۰ متر طی کرده و حدود ۲۲ ثانیه طول می‌کشد تا به حداکثر برد خود که ۵،۵۰۰ متر است برسد.
میدان مغناطیسی کره زمین، از زندگی ما برروی این سیاره خاکی محافظت می‌کند و اخترشناسان حالا شواهدی از یک میدان مغناطیسی مشابه در یک سیاره صخره‌ای در فاصله ۱۲ سال نوری از زمین را یافته‌اند.
میدان مغناطیسی کره زمین، از زندگی ما برروی این سیاره خاکی محافظت می‌کند و اخترشناسان حالا شواهدی از یک میدان مغناطیسی مشابه در یک سیاره صخره‌ای در فاصله ۱۲ سال نوری از زمین را یافته‌اند.
بر اساس یک مطالعه جدید که نشان می‌دهد نابینایی، توانایی فرد را در احساس سیگنال‌های درونی بدن افزایش می‌دهد، افرادی که نابینا هستند در تشخیص ضربان قلب خود بهتر عمل می‌کنند.
در سالیان اخیر ما آموخته ایم که اشکال خاصی از سرطان در بدن رشته‌های عصبی را دریافت می‌کنند که از مغز منشا می‌گیرند و از طریق سیگنال‌های الکتروشیمیایی که در زنجیره‌ای از نورون به نورون حرکت می‌کنند به بدن منتقل می‌شوند و تومور‌های ریه، پروستات، پوست، سینه و لوزالمعده و دستگاه گوارش را شامل می‌شوند.
با همگرایی سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی حاکی از کاهش نااطمینانی ها، سقوط نرخ دلار تشدید شد و فعالان بازار معتقدند بازگشت دلار به کانال ۳۰ هزار تومان دور از انتظار نیست.
برای مثال، شواهد نشان می‌دهند که افراد مضطرب ممکن است توجه بیشتری به سیگنال‌های بدن خود داشته باشند. اینکه یک فرد سیگنال‌های بدن خود را مثبت، منفی یا خنثی تفسیر می‌کند نیز ممکن است کلیدی باشد و رویکرد آنان ممکن است بر اساس ژنتیک و تجربیات زندگی شکل بگیرد.
در یک مطالعه جدید سرنخ‌هایی در مورد این موضوع به دست آمده است. امواج سیگنال‌های شیمیایی در انگشتانی که در حال رشد هستند پخش می‌شوند و الگو‌های بی نظیر و منحصربفردی از برجستگی‌های اثر انگشت بوجود می‌آورند.
در حالی که تحلیلگران غربی انتخاب یک کمیته دائمی متشکل از وفاداران به شی را به عنوان نمایشی از تسلط او تفسیر کردند، هنوز مشخص نیست که آیا اعضای آن به سیاست‌های اتخاذ شده توسط او وفادار هستند یا خیر - از جمله افزایش کنترل دولت بر جامعه و اقتصاد، موضع ضد غربی و قاطعانه‌تر در امور جهانی، و روابط نزدیک‌تر با روسیه - در طول آخرین دوره پنج ساله او یا اینکه آیا آن‌ها شخصاً به او وفادار هستند و نه لزوماً به آن سیاست ها.
پژوهشگران کارنگی ملون بر این باورند که سیگنال‌های وای‌فای می‌توانند به عنوان جایگزینی فراگیر برای دوربین‌های معمولی RGB برای مشاهده افراد در اتاق عمل کنند.
این تیم نتیجه گرفتند: «داده‌های قطعی از اولین مطالعه این دستگاه بر روی انسان نشان می‌دهد که امکان ثبت سیگنال‌های عصبی از طریق یک رگ خونی وجود دارد و مشخصات ایمنی مطلوب می‌تواند امکان ترجمه سریع‌تر و گسترده‌تر دستگاه BCI را برای افراد معلول به همراه داشته باشد.»
بازار‌های ارز و سکه در نخستین روز کاری هفته سبز شد. پس از انتشار برخی سیگنال‌های منفی نسبت به روابط خارجی کشور در روز‌های پایانی هفته گذشته، سطح انتظارات تورمی در میان فعالان بازار افزایش یافت و همین امر سبب شد خریداران در بازار روز شنبه دست بالا را داشته باشند. این در حالی است که همزمان با افزایشی شدن روند نرخ ارز در معاملات غیر‌رسمی، قیمت دلار بازار متشکل و توافقی نیز افزایش یافت تا از بزرگ شدن شکاف میان ارقام رسمی و غیر‌رسمی بازار ارز جلوگیری شود. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار غیر‌رسمی در پایان معاملات روز شنبه با حدود ۹۱۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه هفته گذشته به رقم ۴۰‌هزار و ۸۱۰ تومان رسید. از سوی دیگر نرخ هر قطعه سکه طلا نیز در روز نخست هفته سوم دی ماه با ۴۸۲‌هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه گذشته به فعالیت خود پایان داد. به عقیده تحلیلگران علاوه بر افزایش نرخ دلار غیر‌رسمی، افزایشی شدن نرخ جهانی اونس طلا در سال میلادی جدید را نیز می‌توان از جمله عوامل افزایش نرخ سکه دانست.
به گواه تمام کارشناسان حل و فصل اختلاف میان ایران و طرف مقابل برای احیای برجام در گرو اراده سیاسی دو طرف است. به نظر می‌رسد که ایران این اراده سیاسی را با محدود کردن اختلاف‌ها به یک مورد مسائل پادمانی به تصویر کشیده، اما باید دید که آیا طرف مقابل حاضر است در فضای سیاسی جدیدی که علیه ایران ساخته شده موافقت خود را با احیای برجام اعلام کند؟
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کشاورزی می‌تواند سیگنال‌های مثبتی به بازار دهد.
آپنه مرکزی خواب اساساً اختلالی است که باعث توقف تنفس افراد می‌شود و به طور مداوم هنگام خواب اتفاق می‌افتد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مغز سیگنال‌های الکتریکی مناسب را به ماهیچه‌هایی که مکانیسم‌های تنفسی را کنترل می‌کنند در طول خواب ارسال می‌کند که از ساقه مغزی نشأت می‌گیرد. معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که سطح اکسیژن در بدن به شدت افت می‌کند و در نتیجه بدن روند طبیعی را پیش نمی‌گیرد.
هر سلول بدن ساعت مولکولی خاص خود را دارد که به سیگنال‌های ضربان‌ساز اصلی که در مغز ما وجود دارد، گوش می‌کند. بنابراین، زامیل کادر، عصب‌شناس دانشگاه آکسفورد و همکارانش این فرضیه را مطرح کردند که مقدار دردی که احساس می‌کنیم ممکن است ناشی از ریتم سلول‌هایی باشد که درد را تشخیص می‌دهند.
دانشمندان اخیرا پروتئینی را کشف کردند که می‌تواند سیگنال‌های طولانی‌مدت مانند گیرنده‌های انسولین در سلول‌ها را کنترل کند.
نمی‌توان از خزان مذاکرات سخن به میان آورد، اما باید توجه داشت بعد از انتخابات کنگره احتمالا دولت بایدن امتیازات کمتری به ایران در مذاکرات هسته‌ای خواهد داد
مهندسان دانشگاه UNSW سیدنی به تازگی یک سیستم تشخیص حریق جدید طراحی کرده اند که می‌تواند با نظارت بر تغییرات سیگنال‌های وایفای به نجات جان انسان‌ها کمک کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ