وزیر خارجه چین پنجشنبه و جمعه در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در سمرقند ازبکستان شرکت می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برنامه وزیر خارجه آمریکا که توسط وزارت خارجه منتشر شده نشان می‌دهد، دستور کار آنتونی بلینکن در آخرین روز سفر خود به پکن، شامل دیدار با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین نیست؛ گرچه برخی گمانه‌زنی می‌کنند شاید شی بلینکن را به حضور بپذیرد.
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت. سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. وی قرار است در این سفر سفارت ریاض در تهران و دیگر اماکن دیپلماتیک این کشور را به طور رسمی بازگشایی کند. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نخستین برنامه سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. وی قرار است در این سفر سفارت ریاض در تهران و دیگر اماکن دیپلماتیک این کشور را به طور رسمی بازگشایی کند. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
خبرنگار شبکه المنار تصاویری از فضای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران محل برگزاری نشست خبری حسین امیرعبداللهیان با همتای عربستانی خود منتشر کرده است. فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی ظهر امروز شنبه برای دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده است. فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نخستین برنامه سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
رئیس اداره استخبارات ارتش از سفرش با این جمله دفاع کرد: رؤسای استخبارات چین و آمریکا هم تقریبا همزمان به کابل سفر کرده بودند. اما یک سیاستمدار پاکستانی که در نشست حضور داشت با لحن خشک و کنایه‌آمیزی گفت: شاید آن‌ها هم سفر کرده باشند، اما تو تنها نفری بودی که عکسش نشر شد.
نخستین اجلاس رسمی «ائتلاف برای میراث فرهنگی آسیا» با حضور معاون میراث فرهنگی در شهر «شی ان» چین شروع به کار کرد و دارابی در این نشست چهار پیشنهاد داد.
اردبیل- مسئول کمیته سرمایه‌گذاری خارجی رویداد ۲۰۲۳ اردبیل گفت: نمایندگان سفارت کشورهای امارات، چین، روسیه و اسپانیا در افتتاحیه ۲۰۲۳ اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو حضور پیدا می‌کنند.
داده‌های منتشر شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نشان می‌دهد که دانشمندان برای ادامه فعالیت خود حضور در چین را به ایالات متحده ترجیح می‌دهند.
نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، پاکستان، روسیه و چین درباره افغانستان با حضور حسین امیرعبداللهیان، سرگئی لاوروف و چین گانگ وزرای خارجه ایران، روسیه و چین و حنا ربانی وزیر مشاور در امور خارجی پاکستان آغاز شد.
قاسم محبعلی در خصوص اطمینان با پایدار بودن بهبود روابط میان تهران و ریاض، با توجه به فراز و نشیب‌های رابطه دو کشور در ۴۰ سال گذشته می‌گوید: شرایط منطقه خاورمیانه سیال است و قابل پیش‌بینی نیست. طرفین با توجه به ضرورت‌های تاکتیکی با هم رابطه برقرار می‌کردند. این بار تفاوتی با گذشته دارد. حضور چین به عنوان یک میانجی یا یک کشور ثالث باعث می‌شود مساله روابط ایران و عربستان مدیریت بشود.
امیر دریادار دوم تاج الدینی تصریح کرد: امنیت تعطیل بردار نیست و تمرینات در جهت ارتقای امنیت نیز تعطیل بردار نیست و با نزدیکی به ایام نوروز در کشورمان ما تمرینات را تعطیل نکردیم و امیدواریم با رعایت همه شرایط سناریوهای از پیش تعیین شده رزمایش با با ایمنی کامل در دریا انجام دهیم.
نشست خبری چهارمین رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023، ایران چین روسیه با حضور امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش در منطقه سوم نبوت نداجا برگزار شد.
نشست خبری چهارمین رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023، ایران چین روسیه با حضور امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش در منطقه سوم نبوت نداجا برگزار شد.
منابع آگاه به این روزنامه آمریکایی گفتند: چند روز پس از نشست ریاض مقام‌های چینی طرح‌های خود را با ایران به اشتراک گذاشتند. ایران اعلام کرد اگر چین لحن استفاده شده در بیانیه را تلطیف کند، به سمت مذاکرات با ریاض به وساطت پکن حرکت می‌کند.
یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد که چین در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس با حضور ایران است.
معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور گفت: اجلاس «برنامه همکاری‌های جامع ایران و چین» فردا (سه شنبه) با حضور معاون اول رئیس جمهور و معاون نخست وزیر چین برگزار می‌شود.
آنچه می‌توان از مواضع ضدایرانی رئیس جمهور چین در سفرش به عربستان آموخت اینست که در عرف بین‌الملل تمام کشور‌ها به منافع خود فکر می‌کنند و هنگامی که پای منافعشان در میان باشد، این حق را به خود می‌دهند که منافع دیگر کشور‌ها را قربانی کنند. این درس، در زمینه چگونگی حضور در عرصه سیاست بین‌الملل نیز آموختنی‌هائی دارد. دولت چین از این قاعده مستثنی نیست هرچند مسئولان آن در خلوت با مسئولین ایرانی لاف دوستی زیادی می‌زنند. همین روش را چینی‌ها نسبت به روسیه در جریان جنگ اوکراین اعمال کردند.
اینکه منطقه بعد از سفر رئیس‌جمهور چین به عربستان و حضور در دو نشست شورای همکاری و دولت‌های عربی به میزبانی ریاض چه صورت‌بندی جدیدی پیدا خواهد کرد؟ و ایران در کجای این معادله ایستاده است؟ دو پرسش کلیدی در اهمیت زمانی این سفر و رقابت چین و آمریکا در منطقه است.
مربی تیم ملی پاراتیروکمان گفت: تا زمانی که از سوی کمیته ملی پارالمپیک رکوردگیری در پاراتیروکمان صورت نگیرد، مشخص نیست این تیم با چه تعداد ورزشکار در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین حضور خواهد داشت.
فیصل بن فرحان گفت: با حضور رئیس جمهور چین، سه نشست چین-عربستان، چین- کشورهای حاشیه خلیج فارس و چین- کشورهای عربی برگزار خواهد شد.
مهدی تاج در سفر به مالزی برای حضور در نشست اعضای هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا نشستی را هم با رییس فدراسیون فوتبال چین برگزار کرد.
قاسمی با اشاره به نشست وزرای عشق‌آباد در ترکمنستان گفت: وزرای عشق‌آباد مربوط به کشورهای محصور در خشکی است، در این نشست همچنین ایران، چین، روسیه و کشورهای عربی هم حضور داشتند. در این نشست همه پذیرفتند که ایران می‌تواند به لحاظ ژئوپلیتیکی مهم‌ترین نقش ترانزیتی جهان را داشته باشد. به دلیل کریدورهای شمالی و جنوبی. ما باید بتوانیم از این موقعیت ایران در جهان استفاده کنیم.
نخست وزیر هند در نشست منطقه‌ای شانگهای با حضور رهبران روسیه، چین و پاکستان شرکت خواهد کرد.
تشدید تنش ها در منطقه تایوان، به تداوم حضور قایق های نظامی پکن و تایپه در این منطقه منجر شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ