سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد مقامات طالبان برای نشست آتی نمایندگان ویژه کشورهای مختلف در مورد افغانستان در دوحه، دعوت نشده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارشناسان سازمان ملل با انتشار نامه‌ای عنوان کرده‌اند که استفاده از اصطلاح «طالبان اصلاح‌ شده» برای این گروه اشتباه بود.
هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان وارد کابل شد و با دین‌محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد دولت موقت طالبان دیدار کرد.
سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان در واکنش به گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه این گروه به سیاست «پشتومحوری» خود بازگشته است، در حساب توئیتری خود نوشت: این گزارش از حقیقت دور و بی اساس است.
دولت موقت طالبان در افغانستان به گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر اینکه این گروه به سیاست «پشتومحوری» خود بازگشته است، واکنش نشان داد.
دبیرکل سازمان ملل امروز در پایان نشست دوحه گفت: نشست دوحه درباره به‌ رسمیت‌شناختن طالبان نبود.
سازمان ملل می‌گوید فرستاده طالبان می‌تواند هفته آینده با وزرای پاکستان و چین در اسلام آباد دیدار کند.
بعد از فرمان طالبان برای منع فعالیت زنان در نهاد‌های سازمان ملل متحد، این سازمان بین‌المللی در حال بازنگری در فعالیت‌های خود در افغانستان است. یکی از اهداف نشست دوحه، بررسی نحوه عملکرد دفتر سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) بعد از تصمیم جدید طالبان است.
مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد امروز اعلام کرد که در صورت عدم موفقیت در قانع کردن مقامات طالبان پیرامون اجازه دادن به زنان محلی برای کار در این سازمان، ممکن است از افغانستان خارج شویم.
ذبیح الله مجاهد گفت: «کرسی افغان‌ها در سازمان ملل متحد حق افغان‌ها در این سازمان است. همچنین سرمایه افغانستان که از سوی آمریکا مسدود شده نیز حق افغان‌ها است. آمریکا جنگ نظامی خود را متوقف کرد و ظاهرا دست از اشغال افغانستان برداشت، اما همچنان عقده گشایی و سیاست‌های نادرست را دنبال می‌کند.»
وزیر کشور دولت موقت طالبان در افغانستان در دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت: ممنوعیت تحصیل زنان در افغانستان دائمی نیست.
دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان امروز اعلام کرد: پول ارسال شده سازمان ملل در اختیار طالبان قرار نمی‌گیرد.
پس از صدور دستورات جدید گروه طالبان و ممنوع کردن تحصیل زنان در دانشگاه‌ها و کار زنان در سازمان‌های داخلی و بین‌المللی، نمایندگان سازمان ملل با چندین مقام گروه طالبان دیدار کرده‌اند و از پیامد‌های منع کار زنان در سازمان‌های غیر دولتی، هشدار داده‌اند.
هماهنگ کننده کمک های بشر دوستانه سازمان ملل هشدار داد ممنوعیت کار زنان افغان از سوی طالبان، می تواند به قیمت قطع کمک های بشر دوستانه به این کشور تمام شود.
هماهنگ‌کننده کمک‌های سازمان ملل در افغانستان، گفت که مارتین گریفیث، رئیس نهاد امدادرسانی این نهاد در هفته‌های آینده به افغانستان سفر خواهد کرد.
سازمان ملل متحد اعلام کرد که برخی از برنامه‌های بسیار حیاتی در افغانستان به‌طور موقت متوقف شده‌اند.
سازمان ملل از طالبان خواست تا دستور منع کار زنان در سازمان‌های غیر دولتی را لغو کند.
شورای حقوق بشر سازمان ملل ممنوعیت وضع شده از سوی گروه طالبان در خصوص ممنوعیت اشتغال زنان در نهادهای غیر دولتی را مصداق نادیده گرفتن حقوق آنها دانست.
نماینده سازمان ملل خواستار اعمال فشار بر طالبان در مورد ممنوعیت ورود زنان به دانشگاه شد.
کارشناسان سازمان ملل با ابراز نگرانی از وضعیت زنان افغانستان از طالبان خواستند تا مانع تحصیل دختران نشوند.
وزارت کشور دولت موقت طالبان امروز اعلام کرد که «سراج‌الدین حقانی» با رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در شهر کابل دیدار کرده است.
نماینده پاکستان در سازمان ملل امروز اعلام کرد: طالبان اجازه ندهند گروه‌ های تروریستی از خاک افغانستان علیه اسلام آباد استفاده کنند.
سه زن افغان که برای سازمان ملل متحد در افغانستان کار می‌کردند، روز دوشنبه توسط ماموران امنیتی مسلح مقامات طالبان بازداشت شده و به طور موقت برای بازجویی برده شدند.
آسوشتیدپرس گزارش داد که اعضای شورای امنیت سازمان ملل در آخرین نشست این شورا نتوانسته‌اند روی تمدید معافیت سفر ۱۳ مقام طالبان توافق کنند.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ