مهاجرت‌های اجباری و پناهجویی‌های ناشی از بحران مناقشات مسلحانه و سیاسی که موجب مهاجرت‌های توده‌ای می‌شود، یک مسوولیت بین‌المللی است و نه مسوولیت یک‌جانبه‌ای از سوی همسایه یا همسایگان کشور‌های بحران‌زده یا بحران‌خیز. مسوولیتی که متاسفانه در بحران اخیر افغانستان به‌تن‌هایی بر دوش دولت و ملت ایران افتاد. چه زمانی که همه کشور‌های همسایه افغانستان به‌جز ایران مرز‌های خود را روی مردم افغانستان بستند و چه بعد از آنکه کمک‌ها و حمایت‌های بین‌المللی به‌دلایل مختلفی، چون ملاحظات سیاسی کشور‌های حمایت‌کننده، تحریم‌های بین‌المللی و نیز برخی ملاحظات داخلی کم و محدود شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شهریار- معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای غرب استان تهران گفت: ۳۰ درصد مشکل قطعی آب در محلات شهریار برطرف شده است و تا ابتدای هفته آینده این مشکل به طور کامل رفع می شود.
شهریار- معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای غرب استان تهران گفت: مشکل ۳۰ درصد قطعی آب در محلات شهریار برطرف شده است و تا ابتدای هفته آینده این مشکل به طور کامل رفع می شود.
نائب رئیس شورای شهر تهران در مورد آخرین وضعیت سلامتی مهدی چمران و حضورش در شورای شهر، اظهار کرد: به لطف خدا روند سلامتی وی رو به بهبودی است و بیشتر هواداران ایشان توصیه می‌کنند که استراحت کنند تا بهبودی کامل حاصل شود. اما این‌که چه روزی به شورا باز می‌گردند بسته به توصیه پزشکان دارد.
در قدیم گاهی مسافرانی که اینجا می‌آمدند در اتاق‌های خاص، اتراق می‌کردند. با گسترش خانه‌سازی‌ها و شکل‌گیری کامل جوادیه، کاربری‌ها تغییر یافت و ارتباط‌ها با کشتارگاه گسست. تا مدت‌ها کاروانسرا‌های محل به منازل چهل خانه‌ای بدل شدکه خانوار‌های زیادی را به‌عنوان مستاجر در خود می‌دید. اما به‌مرور زمان و همه‌گیری و شیوع فرهنگ شهرنشینی در جنوب شهر، توقف این‌روند و متروکه شدن چهل خانه‌ها را به همراه داشت و به فراموش‌خانه‌ای بودن خود قانع شدند؛ اما وضع، همین‌طور باقی نماند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران حومه گفت: ایستگاه متروی علامه جعفری همانند سایر ایستگاه‌های خط ۴ از ساعت ۵:۳۰ تا ۲۲ به مسافران سرویس‌دهی می‌کند.
کمتر از دو ماه پیش نیز کالین کال که در جلسه استماع کنگره حضور یافته بود، گفت: «در سال ۲۰۱۸ زمانی که دولت قبلی تصمیم به خروج از برجام گرفت، ایران حدود ۱۲ ماه زمان نیاز داشت تا مواد لازم برای یک بمب را تولید کند. اکنون این زمان حدود ۱۲ روز طول می‌‌‌‌‌کشد.»
معاون عمرانی فرمانداری تهران اعلام کرد که طبق اعلام سازمان هواشناسی از عصر چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه تا اواخر وقت پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه در تهران در ارتفاعات شمال و بویژه شمال غرب و غرب تهران شاهد رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید خواهیم بود که هشدار‌های لازم جهت آمادگی کامل به دستگاه‌های متولی صادر شده است.
«ذاکر جلالی» رئیس اداره امور سیاسی وزارت خارجه دولت موقت طالبان گفت که ۷ دیپلمات مجرب از کابل به ایران فرستاده شده تا در کنار سرپرست جدید سفارت افغانستان در ایران به فعالیت‌های خود ادامه دهند.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی از بارش برف در تهران برای ساعات پایانی امشب تا صبح روز پنجشنبه از آمادگی کامل مدیریت بحران برای مواجهه با این بارش‌ها خبر داد و توصیه‌ها و هشدارهایی را نیز به مردم ارائه کرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: امیدواریم ۹.۵ کیلومتر باقی‌مانده از خط ۶ مترو تا قبل از پایان سال به بهره‌برداری برسد.
من همیشه آرزو می‌کردم ای‌کاش یک دختر معترض در تهران بودم تا کابل؛ چون در افغانستان اعتراض‌کردن، دختربودن و به خیابان آمدن واقعا سخت است. در ایران دانشگاه برای دختران ممنوع نیست یا رفت و آمد بین‌شهری برایشان سخت نیست یا به پوشش آن‌ها مانند ما اشکال نمی‌گیرند.
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: پیش بینی ما این است که ترافیک عصرگاهی نیز از حوالی ساعت ۱۶ آغاز شود و ماموران پلیس راهور در آماده باش کامل برای روان سازی ترافیک قرار دارند، اما لازم است شهروندان نیز همکاری لازم را با پلیس داشته و ضمن پرهیز از انجام سفر‌های غیرضروری در ساعات پیک ترافیک تا حد ممکن از ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد در سطح شهر استفاده کنند.
معاون بهره برداری آبفای منطقه سه شهر تهران گفت:به علت بروز یک حادثه در یکی از خطوط، آب بخشی از غرب تهران قطع شده و یا بعضا با افت فشار مواجه شده است، در تلاش هستیم تا نهایت دو ساعت آینده مشکل به طور کامل برطرف شود.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به احداث ۱۶ ایستگاه ناتمام در خطوط ۶ و ۷ طی امسال و سال آینده گفت: پیگیر راه‌اندازی کامل خط مترو تهران ـ پرند تا پایان سال جاری هستیم.
عضو شورای شهر تهران گفت: از شهردار تهران تقاضا دارم تا در خصوص ارزیابی میزان خسارت ها برآورده و گزارش کامل و دقیقی را تهیه و آن را به شورای شهر تهران ارائه دهد.
عضو شورای شهر تهران گفت: از شهردار تهران تقاضا دارم تا در خصوص ارزیابی میزان خسارت ها برآورده و گزارش کامل و دقیقی را تهیه و آن را به شورای شهر تهران ارائه دهد.
معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت:در حوزه مدیریت سفر اتفاق خوبی رخ داده که از طریق دولت پیگیری شد و آن، منعطف بودن ساعت کار بود که شامل دستگاه‌های عمومی و دولتی است چرا که مطالعات ترافیکی نشان داد شناور شدن ساعت کار تا ۲۲ درصد می‌تواند پیک ترافیک را کاهش دهد البته به شرطی که به طور کامل اجرایی شود. پیشنهادات دیگر مثل دورکاری یا دورکار شدن حداقل ۲۰ درصد کارکنان به تصویب نرسید.
پلیس تهران فیلم کاملی از لحظه ورود مهسا امینی به اماکن تا انتقال به بیمارستان را منتشر کرد.
پلیس تهران فیلم کاملی از لحظه ورود به اماکن تا انتقال به بیمارستان مهسا امینی را منتشر کرد.
معابر پیرامون میدان امام حسین (ع) و خیابان انقلاب حد فاصل پل چوبی تا میدان و خیابان مازندران، خیابان ۱۷ شهریور حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا خیابان شوش، خیابان شوش حد فاصل خیابان ۱۷ شهریور تا میدان شوش در هر دو مسیر بطور کامل، خیابان فدائیان اسلام از میدان شوش تا میدان حرم در هر دو مسیر، خیابان قم تا محدوده میدان فرمانداری بطور کامل، محدوده درب‌های ضلع شرقی، غربی و جنوبی حرم بطور کامل، خیابان ۲۴ متری حدفاصل میدان حرم تا خیابان سازمان آب، جاده ورامین حدفاصل سه راه ورامین تا میدان معلم در هر دو مسیر، خیابان شهرداری حد فاصل خیابان رجائی تا میدان مدرس محدودیت دارد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ اقدام انجام شده در قبال این فرد مبتلا به اتیسم را عملی شنیع، ظالمانه و ناجوانمردانه توصیف کرد و گفت که حتما پلیس با این اقدام و عاملان آن برخورد خواهد کرد. تحقیقات در این زمینه از سوی ماموران پلیس در حال انجام است تا ابعاد و زوایای نامشخص موضوع به طور کامل معلوم شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران تصریح کرد: عوامل عملیاتی هلال احمر شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند و ۳ شعبه دیگر در آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز به منطقه اعلام شده اعزام شوند.
شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بر خود لازم می‌داند تا در تمامی بخش‌ها حجاب اسلامی و عفت عمومی به طور کامل رعایت و پیاده‌سازی شود و در این باب همواره آمر به معروف و ناهی منکر می‌باشد.
نیرو‌های بهره‌برداری شرکت واحد که از طریق نظارت به صورت هوشمند و همچنین کنترل میدانی، ایستگاه‌ها و خطوط را رصد می‌کنند، بر اساس تراکم مسافر و تقاضای سفر در برخی ساعات، تعدادی از اتوبوس‌ها را به صورت کامل به آقایان و در بعضی ساعات به طور کامل به بانوان اختصاص می‌دهند تا با توجه به تعداد مسافران در ایستگاه‌ها، نسبت به برداشت بخشی از مسافران و ایجاد تعادل و توازن در خطوط اقدام کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ