دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: کشورهای همسایه، به ویژه عراق و افغانستان، مهم‌ترین بازارهای صادراتی لوازم خانگی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ماشین‌سازی گفت: سالانه حدود ۲۵۰ میلیون دلار صادرات رسمی در این حوزه داریم و برنامه داریم این میزان صادرات به یک میلیارد دلار سالانه طی ۵ سال برسد.
سازمان توسعه تجارت ایران در نامه ای به گمرک ایران موضوع لغو ممنوعیت صادرات برخی از کالاها را اعلام کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، دولت مکلف به صادرات روزانه ۱.۴میلیون بشکه نفت شد که با تلاش های وزارت نفت توانسته‌ایم از مرز ۱.۴ میلیون بشکه عبور کنیم.
صادرات نفت عربستان به چین بالاتر می‌رود
صادرات فولاد ایران در ۴ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد کرد.
صادرات چهار ماهه امسال به ۱۶ میلیارد دلار رسید
غلام‌عباس حسینی گفت: هم اکنون روزانه ۴۵ میلیون متر مکعب گاز به کشورهای همسایه صادر می شود که با تکمیل دو خط ۶ و ۹ سراسری صادرات ۱۰۰ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.
معاون اول رئیس جمهور گفت: رویکرد جدی دولت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تقویت بخش تولید لوازم خانگی است تا علاوه بر تأمین نیاز داخلی، زمینه توسعه صادرات نیز فراهم شود.
علم‌الهدی، امام جمعه مشهد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری متقابل میان ایران و ونزوئلا برای افزایش چهار برابری صادرات ایران در سفر اخیر رئیس‌جمهور ابراز کرد: اخیراً صادرات ایران به ونزوئلا چهار برابر شده و از عرصه‌های علمی و نظامی گرفته تا اقتصادی در حال پیشرفت هستیم. مردم هم این پیشرفت را لمس می‌کنند، زیرا همه پیشرفت‌ها به نحوی هدف گذاری شده که در نهایت گره از سفره مردم باز کند. علاوه بر این، ایران اسلامی به دنیا ثابت کرد که همه عالم، چهار کشور اروپایی نیست و لازم نیست یک ملت با نگرش ذلیلانه از همه دستاوردهایش دست بکشد تا چهار کشور اروپایی به او توجه کنند.
کامبیز جهانبانی از افزایش ۷۵ درصدی حمل کانتینرهای حامل بار صادراتی خبرداد و گفت: شرکت کشتیرانی آمادگی لازم برای حمل بارصادرکنندگان را دارد.
صادرات لوازم خانگی پارسال بیش از چهار صد میلیون دلار بود که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۲ درصد افزایش یافته است.
«گروه سامسونگ» پیش از تاسیس شرکت سامسونگ الکترونیکس در سال ۱۹۶۹، در کار تولید لباس، صنایع شیمیایی، خودرو و البته لوازم خانگی بودند. اما در نخستین روز‌های تاسیس شرکت، سامسونگ در کار واردات و صادرات میوه و سبزیجات بود.
اهواز - نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس از صدور همه مجوزهای لازم برای احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شهرستان شوش خبر داد.
یک کارشناس بین‌الملل حوزه انرژی گفت: تا زمانی که ایران به نظام بانکی جهان متصل نشده و FATF را امضا نکرده و به نظام بین‌المللی برای انعقاد قرارداد با ایران اطمینان ندهد که سرمایه‌گذاری آنها از امنیت لازم برخوردار است و تا ارتباطات بلندمدت بین‌المللی تضمین نشود، بعید است سرمایه‌گذاران خارجی تمایل داشته باشند در ایران سرمایه‌گذاری کنند.
وزیر اقتصاد گفت: با توجه به عدم اجرای سهمیه واردات و صادرات ۴۰۰ دلاری برای هر خانوار در هر هفته، وزیر صمت قول داد به زودی کمیسیون ماده ۱۲ مصوبه لازم را ابلاغ کند.
وزیر اقتصاد گفت: با توجه به عدم اجرای سهمیه واردات و صادرات ۴۰۰ دلاری برای هر خانوار در هر هفته، وزیر صمت قول داد به زودی کمیسیون ماده ۱۲ مصوبه لازم را ابلاغ کند.
حسن مرادی کارشناس مسائل انرژی گفت: «بخش خصوصی فاقد شرایط و زیرساخت‌های لازم برای صادرات نفت است، بنابراین اینکه آن‌ها به صورت نقدی بهای نفت را بپردازند و بعد آن را به مشتریان خارجی بفروشند، با توجه به شرایطی که بخش خصوصی با آن روبرو است، غیر ممکن به نظر می‌رسد و اگر دولت بخواهد با مشخصاتی که آن را به تصویب رساند اجرایی کند، عملاً نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.»
وزیر نفت گفت: با توجه به جایگاه راهبردی کشورهای عضو جی‌ئی‌سی‌اف و سهم نزدیک ۵۰ درصدی در سبد صادرات جهانی گاز و ال‌ان‌جی، لازم است توان، قابلیت‌ها و تمهیدهای مورد نیاز مجمع تقویت شود.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت از رشد ۳۴ درصدی صادرات لوازم خانگی کوچک و سبک در کشور طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت از رشد ۳۴ درصدی صادرات لوازم خانگی کوچک و سبک در کشور طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
قزوین- معاون وزیر صمت گفت: از زمان ایجاد محدودیت در واردات لوازم خانگی، در حوزه لوازم خانگی کوچک ٣۴ درصد رشد صادرات داشته ایم.
مشهد ـ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در بخش صادرات زیر ساختهای لازم فراهم نشده و از جمله آنها موضوع حمل ونقل و بنادر و مرزهاست.
جزئیات واردات خودرو، میزان عرضه خودرو در بورس کالا، واردات خودرو در ازای صادرات فرش و جزئیات خرید لوازم خانگی از سایت وزارت صمت از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
استفاده از قطعات ارزان در تولید لوازم خانگی، بلاتکلیفی واردات خودرو، ریزش قیمت طلا و سکه و سهولت صادرات در زمان جام جهانی قطر از جمله اخبار مهم این هفته صمت بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ