مطابق توضیحات دولت آمریکا، در نتیجه این تحریم‌ها تمامی دارایی‌ها و سهام تحت تملک این افراد که در ایالات متحده یا در اختیار افراد آمریکایی هستند بایستی مسدود شده و به خزانه‌داری آمریکا گزارش شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مقام آمریکایی اعلام کرد که کاخ سفید به دولت عراق ۱۲۰ روز مهلت داده تا بدهی پول برق ایران را به یک بانک خارجی منتقل کند.
یک مقام عراقی به اخبار مربوط به معافیت تحریمی جدید آمریکا که به بغداد اجازه می دهد که هزینه گاز وارداتی از ایران را بپردازد، واکنش نشان داد.
یک مقام عراقی به اخبار مربوط به معافیت تحریمی جدید آمریکا که به بغداد اجازه می دهد که هزینه گاز وارداتی از ایران را بپردازد، واکنش نشان داد.
یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، روز سه شنبه به وقت محلی به خبرگزاری رویترز گفت آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا معافیت تحریمی جدیدی ۱۲۰ روزه‌ای امضا کرده است که به کشور عراق اجازه می‌دهد بهای برق خریداری شده خود را به ایران بپردازد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و سرویس امنیت فدرال روسیه (اف‌اس‌بی) را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه که روی وب‌سایت این نهاد آمریکایی قرار گرفته گفته که چهار مقام ارشد سازمان اطلاعات سپاه نیز تحریم شده‌اند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد چند مقام ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست تحریم خود قرار داده است.
مقام آمریکایی بار دیگر ادعا‌های اثبات‌نشده درباره فروش پهپاد از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکرار کرد.
این گزارش به صورت سالانه توسط وزارت خارجه آمریکا منتشر می‌شود و بیشتر جنبه نمادین دارد. حسن فیروزآبادی و حسن ایرلو که در این فهرست قرار دارند فوت کرده‌اند.
در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، هشت مقام شرکت «پرآور پارس» را که پیشتر نیز این شرکت در لیست تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل تولید پهپاد‌های شاهد قرار داشته، تحریم کرده است.
این مقام وزارت خارجه آمریکا در هراس از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ونیز نفوذ منطقه‌ای ایران ادعا کرد: ایران به پیشرفت سریع در برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد و همچنان بزرگ‌ترین صادر کننده تروریسم در جهان است و از گروه‌های نیابتی که ثبات منطقه را برهم می‌زنند، حمایت می‌کند و همچنان به توسعه برنامه موشکی بالستیک خود ادامه می‌دهد.
این ادعا در حالی رسانه ای شد که مقام های تهران اعلام کردند که پدافند هوایی ایران حمله سه کوادکوپتر کوچک به کارخانه مهمات سازی در شهر اصفهان، در مجاورت سایتی که به ادعای وال استریت ژورنال هدف تحریم های آمریکا قرار دارد را رهگیری و خنثی کرده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اسامی ۵ مقام نظامی ایران و یک شرکت مرتبط با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. «حسن حسن‌زاده»، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران، «سید صادق حسینی»، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، «حسین معروفی»، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج، «مسلم معین»، مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج و «محمد جعفر منتظری»، دادستان کل جمهوری اسلامی ایران در این فهرست قرار گرفته‌اند.
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد: ایرانی‌ها از این اقدام عصبانی شده اند آن‌ها به این قطعنامه اعتراض کردند. من نمی‌دانم چرا می‌خواهند در این کمیسیون حضور داشته باشند، اما اکنون می‌دانند اگر می‌خواهند در این کمیسیون باشند باید رفتار خود را تغییر دهند.
این مقام چینی گفت: ایران اخیراً حسن نیت و انعطاف در خصوص برخی مسائل باقیمانده نشان داده است. آمریکا باید به آن واکنش مثبت نشان دهد و راه‌هایی برای همکاری با ایران به منظور به نتیجه رسیدن زودهنگام مذاکرات بیابد.
معاون رئیس جمهور آمریکا با طرح ادعاهای حقوق بشری و دفاع از حقوق زنان ایرانی مدعی شد: خطاب به همه کسانی که در حال اعتراض هستند می‌گویم ما شما را می‌بینیم و صدای شما را می‌شنویم. شجاعت شما الهام ‌بخش است.
وزارت خزانه داری آمریکا بسته جدیدی از تحریم‌ها را علیه ۱۴ مقام و ۳ نهاد مرتبط با زندان‌های ایران اعمال کرد.
یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام اینکه واشنگتن نگران تعمیق روابط ایران و روسیه است، اعلام کرد که کشورش منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) خارج نمی‌شود.
یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا بر خلاف ادعاهای مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه این کشور گفت واشنگتن نمی تواند تأیید کند که روسیه با استفاده از پهپادهای ایرانی به اوکراین حمله می کند.
یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا بر خلاف ادعاهای مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه این کشور گفت که واشنگتن نمی تواند تأیید کند که روسیه با استفاده از پهپادهای ایرانی به اوکراین حمله می کند.
حجت السلام رئیسی رئیس جمهور کشورمان در خصوص نشست با ایرانیان در حاشیه مجمع سازمان ملل گفت: یک پزشک ایرانی مقیم آمریکا گزارشاتی درباره رشد و پیشرفت علم پزشکی ایران ارائه داد.
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره ادعای آمریکا و انگلیس مبنی بر این که روسیه از ایران پهپاد خریداری کرده است تا در جنگ اوکراین از آن‌ها استفاده کند، گفت: من مایلم از آن‌ها بخواهم که یا مدرکی در این زمینه ارائه کنند یا تصدیق کنند که اطلاعات ناموثق منتشر می‌کنند.
مقام آمریکایی گفت: با بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام، ایران می‌بایست از تمامی ذخایر اورانیوم خود خلاص شود.
سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی گفت: «دولت بایدن خواستار راه حل دیپلماتیک با ایران بوده اما تنها بر اساس شرایطی که وی تعیین کرده است».
یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد هماهنگی با طرف اروپایی درباره پاسخ ایران به متن پیش نویس توافق مربوط به احیای برجام ادامه دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ