یک مقام آمریکایی اعلام کرد که کاخ سفید به دولت عراق ۱۲۰ روز مهلت داده تا بدهی پول برق ایران را به یک بانک خارجی منتقل کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک پایگاه خبری عراقی به باج خواهی آمریکایی‌ها از عراق برای اجرای قرارداد تسلیحاتی امضا شده میان بغداد و واشنگتن اشاره کرد.
نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق از تلاش آمریکا برای به دست گرفتن اوضاع این کشور از طریق اقدامات انتقام جویانه علیه بغداد، خبر داد.
نظامیان ارتش آمریکا، یک کاروان جدید متشکل از ۳۰ خودرو باری سنگین را با حمایت زره‌پوش‌های آمریکایی و خودروهای متعلق به شبه‌نظامیان قسد، از داخل خاک عراق روانه اراضی اشغالی سوریه کردند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تایید انتقال بخشی از وجوه مسدودی ایران در عراق به عمان، اما گفت که مشمول همان محدودیت‌هایی خواهد بود که زمانی در حساب‌های عراق نگهداری می‌شدند.
یک مقام عراقی به اخبار مربوط به معافیت تحریمی جدید آمریکا که به بغداد اجازه می دهد که هزینه گاز وارداتی از ایران را بپردازد، واکنش نشان داد.
رویترز اعلام کرد که دولت آمریکا برای اولین بار به عراق مجوز داده تا هزینه برق وارداتی از ایران را پرداخت کند.
یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، روز سه شنبه به وقت محلی به خبرگزاری رویترز گفت آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا معافیت تحریمی جدیدی ۱۲۰ روزه‌ای امضا کرده است که به کشور عراق اجازه می‌دهد بهای برق خریداری شده خود را به ایران بپردازد.
رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت:دانشگاه‌های عراق درباره جنایت آمریکا درترور شهیدان مقاومت روشنگری کنند.
مسأله آوارگان سوری در لبنان در کنار اعلام آمادگی عشایر سوری برای مبارزه با اشغالگران آمریکایی همراه با ارتش سوریه، از مهم‌ترین محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
اخیرا احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق مدعی شد: در حالی که درجه هوا به ۵۱ درجه رسیده است ایران بدون اطلاع قبلی صادرات گاز به عراق را متوقف کرد.
تحلیلگر سیاسی عراق نسبت به اقدامات و نشست‌های سفیر آمریکا در بغداد با رهبران سیاسی و امنیتی این کشور برای پیاده کردن نقشه‌های واشنگتن، هشدار داد.
سیاستمداران عراقی معتقدند که علت تقویت حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور، حمایت از رژیم صهیونیستی و استمرار انتقال نفت سوریه به اراضی اشغالی است.
یکی از نمایندگان سابق پارلمان عراق تاکید کرد که دولت این کشور باید به اقدامات خرابکارانه سفارت آمریکا و سفیر این کشور در بغداد واکنش نشان دهد.
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: در سفر اخیر وزیر امور خارجه عراق، اجازه پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار از پول‌های ایران در بانکی‌های عراقی داده شد.
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: در سفر اخیر وزیر امور خارجه عراق، اجازه پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار از پول‌های ایران در بانکی‌های عراقی داده شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: احیای برجام برای ماه‌هاست که در دستورکار قرار ندارد. ما هیچ پیامی [به ایران]ارسال نکرده‌ایم.
سخنگوی وزارت امور خارجه عراق: سیستم بانکداری عراق در چارچوب مبارزه با فساد و پولشویی فعالیت خواهد کرد.
فؤاد حسین تاکید کرد که عراق قبل از هر چیز امنیت، اقتصاد، سیاست و راهبردی خود را در نظر می‌گیرد و روابط خود را با سایر کشور‌ها بر اساس این منافع ایجاد می‌کند.
یک نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که آمریکا برای حفظ اردوگاه الهول سوریه که بزرگترین تهدید برای اوضاع امنیتی عراق به حساب می آید، اعمال فشار می کند.
یک نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که آمریکا مانع از تجهیز ارتش عراق به سلاح های پیشرفته می شود.
عراق و آمریکا انفجار روز یکشنبه در استانبول ترکیه را که به کشته شدن دست کم ۶ نفر و زخمی شدن ده ها نفر منجر گردید، محکوم کردند.
وزیر امور خارجه روسیه امروز در سخنانی تصریح کرد: آمریکا و ناتو عراق را نابود و در لیبی هرج و مرج ایجاد کردند.
یک مقام وزارت بازرگانی اعلام کرد که عراق مناقصه بین المللی را برای خرید ۳۰۰ هزار تن گندم با منشأ مختلف «در این هفته یا هفته آینده» اعلام خواهد کرد.
کاخ سفید در بیانیه اظهار داشته است: اکنون زمان گفت‌وگو است نه تشدید درگیری‌ها. ما همه جریان‌های سیاسی در عراق را دعوت می‌کنیم آرامش خود را حفظ کرده و از خشونت پرهیز کنند و اختلافات سیاسی را از طریق روندهای سیاسی تحت نظر قانون اساسی عراق حل و فصل کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ