مقام آمریکایی گفت: با بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام، ایران می‌بایست از تمامی ذخایر اورانیوم خود خلاص شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درباره افزایش حضور نظامیان آمریکایی در تنگه هرمز، می‌توان حدس زد این اقدام با ۲ هدف مهار ایران و تهدید ایران در مورد زندانیان دو تابعیتی، انجام شده است. اگر در انتخابات بعدی ایالات متحده مجددا جو بایدن ابقا شود، می‌توان حدس زد ریسک پذیری دولت وی بالاتر باشد، چرا که وقتی هراس از انتخابات بعدی وجود نداشته باشد، رئیس جمهور‌ها جسورتر عمل می‌کنند. دولت بایدن یک دولت کاملا سازمان یافته است. درواقع بر خلاف دولت ترامپ که نقش خانواده و نزدیکانش بیشتر از دستگاه حکومتی، وزارت خارجه، CIA ارتش و نهاد‌های امنیتی بود، دولت بایدن بر اساس رفتار کارشناسی شده پیش می‌رود. بایدن از همان ابتدا اعلام کرده بود به دنبال یک توافق کارشناسی شده است و بازگشت به برجام را مقدمه‌ای برای رسیدن به توافق جامع می‌داند.
متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره واکنش واشنگتن به اظهارات رئیس جمهور ایران پیرامون حجاب، گفت: من اظهارات او (رئیس جمهور ایران) را دیده‌ام. ما همانطور که قبلا گفته‌ایم معتقدیم زنان و دختران در ایران و در هر کجای دیگر باید آزاد باشند تا هرچه می‌خواهند بپوشند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در مورد فایل صوتی منتشر شده منتسب به رابرت مالی و این که در این فایل گفته شده هدف از مذاکرات با ایران و توافق برجام، افزایش فشار به ایران است، گفت: اینکه گفته شده است، مسئولیت آن با آمریکا است و آن‌ها باید در این زمینه روشنگری کنند.
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه دولت بایدن همچنان در تلاش برای آزادی آمریکایی‌های دو تابعیتی زندانی در ایران است، گفت که این موضوع اولویت مهمی برای ما است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا دولت بایدن بازگشایی سفارت‌خانه ایران در عربستان سعودی در پی توافق دو کشور برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک را به عنوان یک کانال ارتباطی با ایران در نظر می‌گیرد و آیا این موضوع می‌تواند موجب تسهیل امور در این زمینه شود، گفت: «ما همواره گفتمان مستقیم و دیپلماسی را، از جمله میان ایران و دولت‌های منطقه تشویق کرده‌ایم. تبادل سفرا گام تعجب‌آوری در روند این گونه گفتمان نیست.»
مقام ارشد وزارت خارجه دولت بایدن در عین حال تصریح کرد:، اما همیشه اعلام کرده ایم توانایی ارتباط با ایران و انتقال و ارسال پیام‌های خود به ایران را در هر زمانی که به نفع ایالات متحده باشد، حفظ می‌کنیم.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: همان‌طور که می‌دانید رئیس‌جمهور بایدن کاملا متعهد است که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند و همان‌طور که بار‌ها گفته‌ایم ما معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به این هدف است. اما در حال حاضر چیزی برای اعلام یا به اشتراک گذاشتن در این زمینه نداریم.
سخنگوی وزارت امور خارجه در توییتی نوشت: عصبانیت رژیم شروری که شاخ آن در سوریه و کل منطقه توسط ایران و محور مقاومت شکسته شده و باید به حضور متجاوزانه خود در سوریه پایان دهد، طبیعی است.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: اقدامات ایران در بازداشت‌های خودسرانه و غیرعادلانه، اعترافات اجباری و اعدام‌هایی که انگیزه سیاسی دارند، کاملا غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.
رئیس‌جمهور آمریکا قصد تشکیل کارگروهی برای تحقیق درباره ادعاهای وجود قطعات غربی در پهپادهای ساخت ایران را دارد.سی‌ان‌ان گزارش داده کاخ سفید اکنون یک گروه تحقیقاتی متشکل از سازمان‌های مختلف اعم از وزارت دفاع، وزارت خارجه، وزارت دادگستری، وزارت بازرگانی و خزانه‌داری برای تحقیق درباره این موضوع تشکیل داده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در سخنانی اعلام کرد که آمریکا باید به حسن نیت ایران در خصوص مذاکرت رفع تحریم ها پاسخ مثبت دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اظهارات مداخله‌جویانه رئیس‌جمهور آمریکا درباره زنان ایران واکنش نشان داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ارائه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و تروئیکای اروپایی علیه ایران، گفت: مبنای ایران در ارتباط با آژانس این است که حقوق کشورمان باید محترم شمرده شود.
پرایس در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا این جمله بایدن که «مردم ایران خودشان به زودی خودشان را آزاد می‌کنند»، اشاره‌ای به موضوع تغییر حکومت دارد، گفت: به مردم ایران بستگی دارد که جریان و مسیر این جنبش را تعیین کنند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و روسیه مدعی شد: اتکای بیشتر روسیه به کشوری مانند ایران که با فعالیت‌های ثبات‌زدایش در منطقه و در سراسر جهان شناخته می‌شود، باید عمیقا برای جهان نگران‌کننده باشد.
معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با طرح این ادعا که ایران باید برای رفتار خود با معترضان مسئول دانسته شود، تاکید کرد که ایالات متحده به همکاری خود با شرکا و متحدانش برای پاسخ به ایران ادامه خواهد داد.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: رییس جمهور آمریکا قبل از گرفتن ژست‌های بشردوستانه، کمی راجع به کارنامه حقوق بشری کشورش فکر کند.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: ما به همکاری با آلبانی و دیگر شرکای خود برای تقویت دفاعی سایبری آن‌ها و پاسخگو کردن عوامل این حملات ادامه خواهیم داد.
یک مقام مسئول وزارت خارجه آمریکا گفت: ما بر همکاری با ایران برای تحقق و بررسی آثار اورانیوم در تاسیسات هسته‌ای این کشور تأکید داریم.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: با ایران تفاهم نرسیده‌ایم. ما نظرات ایران درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپا را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کردیم و پاسخمان را چهارشنبه، ۲۴ اوت ارائه دادیم. حالا ایران باید پاسخ بدهد.
یک تحلیلگر سیاست خارجی در پیش‌بینی خود از مفاد پاسخ امریکا، می‌گوید که سخنگویان وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا از ارائه توضیحی به تصریح یا تلویح راجع به مفاد پاسخ آمریکا خودداری کرده‌اند. اما اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران، می‌تواند به این معنی باشد که پاسخ تفصیلی و مشتمل بر موارد مثبت و منفی است. در این اواخر برخی مقامات آمریکایی بدون ذکر نام گفته‌اند که بخش عمده مفاد پاسخ ایران به متن "نهایی" در مورد رفع انواع تحریم‌ها و جدول زمانی مربوطه و نیز تضمین‌ها بوده است. این در حالی است که سخنگویان آمریکایی همچنان با تاکید بر اینکه تنها تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران موضوع برجام است و نه تحریم‌های دیگر، به تصریح یا تلویح مدعی می‌شوند که ایران خواستار رفع برخی دیگر از تحریم‌هاست.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «هنوز موضوعات برجسته‌ای باقی مانده که باید حل شوند. برخی شکاف‌ها باید برطرف شوند».
یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا گفت: «تعمیق اتحاد روسیه با ایران چیزی است که کل جهان باید آن را ببینند و آن را بعنوان یک تهدید عمیق در نظر بگیرند».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ