یک استاد دانشگاه تهران در خصوص ضرورت فراهم بودن ملزومات گفت‌وگوی آکادمیک گفت: طرفین گفت‌وگو باید از شرایط برابری برخوردار باشند، برابری در گفت‌وگو بسیار مهم است؛ نه اینکه کسی از قدرت قاهره برخوردار باشد و طرف مقابل با تبعات حقوقی مواجه شود. تاکنون نیز هیچ گفتگوی اثربخشی میان جامعه و حاکمیت صورت نگرفته است و پس از گذشت این روزها، دیگر گفتگو کردن ساده نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علم‌الهدی گفت: امروز اگر جریانات مخالف انقلاب با یک دستمایه قوی اعتقادی و اندیشه‌ای به میدان بیاید، می‌توانیم جلوی آن‌ها را بگیریم؛ لذا از اکنون باید تلاش کنیم طوری با افکار ضد دین در محیط دانشگاه مقابله کنیم که منجر به ایجاد یک تحول در اندیشه جامعه دانشگاهی شود.
حسنایی گفت: نمی‌شود دانشجو بدون حجاب وارد دانشگاه شود، بعد بگوید اول من را به کمیته ببرید، حکم بدهید و بعد ممنوع الورودم کنید! اصلا از ابتدای امر ورود چنین دانشجویی به هر دانشگاهی ممنوع است. اگر دانشجویی با حجاب وارد دانشگاه شد بعد کشف حجاب کرد، منطق در خصوص برخورد با او چه می‌گوید؟ می‌توان گفت فقط ورود به دانشگاه بدون حجاب ممنوع است بعد هر کاری خواستند بکنند؟
تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درست است راهیان پیشرفت جایگاه دارد، اما جایی که ابتدا محبت است و بعد ساخته شدن در محضر خداوند، راهیان است. این عرصه، بدی ندارد. این را باید قدر بدانیم و برای آن بدی نسازیم. همگی باید این کلاس درس را برای تمام جوانان سهل الصول کنیم.
رئیس‌جمهور گفت: باید دانشگاه در کنار صنعت باشد و صنعت نیز در کنار دانشگاه باشد و این همکاری باعث رشد تولید و صنعت در کشور می‌شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه محصول دانشگاه باید حل مشکلات از جمله چالش‌های محیط زیست باشد، گفت: هیچ بن بستی برای علم نیست.
استاد دانشگاه با بیان اینکه لایحه مربوط به حجاب و عفاف باید از صفر بازبینی شود گفت: اسمی از شریعت در مقدمه توجیهی نیامده و با حذف کلمه نظام اسلامی، این لایحه می‌تواند در فرانسه نوشته شود.
براساس اعلام محققان دانشگاه هاروارد، تمامی افراد در تمامی گروه‌های سنی، به‌جز بیماران گوارشی با ممنوعیت‌های غذایی خاص، باید روزانه ۲ تا ۴ عدد میوه تازه فصل مصرف کنند. در میان بعضی از میوه‌ها، استفاده روزانه بعضی از آن‌ها بیشتر توصیه می‌شود، زیرا این میوه‌ها می‌توانند ریزمغذی‌های بیشتری در حجم مساوی با سایر میوه‌ها به بدن برسانند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد مدارک ثبت‌نام گفت: پذیرفته‌شدگان باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۱ دارای مدرک دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه، پیش‌دانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی، دیپلم نظام آموزشی جدید یعنی نظام آموزشی ۳-۳-۶ و یا مدرک کاردانی باشند، در غیر این صورت مجاز به ثبت‌نام در دانشگاه محل قبولی نیستند.
یک استاد دانشگاه گفت: سیاست دور زدن و کم اثر کردن تحریم سیاست خوبی است اما کافی نیست و باید این هم و غم وجود داشته باشد که تحریم‌ها حتماً رفع شود.
رئیس جمهور با اشاره به اهمیت تحقق عملی رهنمودهای رهبری در حوزه تعلیم و تربیت و مسئولیت‌های خطیر دانشگاه فرهنگیان در این زمینه تاکید کرد:این دانشگاه باید نقش بیشتری در حل مسائل شکور ایفا کند.
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: موضوعی که ناسا در مورد تشکیل ابر متان در جنوب شهر تهران مطرح کرده است؛ با توجه به منبعی که در آنجا موجود است به لحاظ منطقی این امکان وجود دارد که گاز‌های گلخانه‌ای از جمله متان به صورت جدی در آن منطقه وجود داشته باشد اگرچه هنوز مطالعاتی در خصوص غلظت آن وجود ندارد و نمی‌توان میزان آن را سنجید. به تازگی درخواست‌هایی از سوی شهرداری به مرکز تحقیقات آلودگی هوا ارائه شده است تا میزان غلظت متان را هم در مرکز آرادکوه که محل دفع پسماند تهران است و هم در ارتفاع آن بسنجیم.
رئیس جمهور گفت: سیاسی بودن دانشگاه یعنی اینکه دانشگاه باید بیشتر و بهتر از هر بخش دیگری جامعه و نیازهای آن را بشناسد و برای خدمت به مردم اولویت‌هایش را با نظام مسائل کشور منطبق کند.
رئیس جمهور گفت: دانشگاه پیشرو باید نماد خلاقیت، نوآوری و علم افزایی باشد و در جهت رفع نیازهای کشور پیشتاز باشد و حل مسئله کند.
رئیس جمهور گفت: دانشگاه پیشرو باید نماد خلاقیت، نوآوری و علم افزایی باشد و در جهت رفع نیازهای کشور پیشتاز باشد و حل مسئله کند.
یک استاد دانشگاه تهران معتقد است: خواسته‌های عقلانی دانشجویان باید محقق شود و مابقی را به گفتگو واگذار کرد.
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: باید عالمانه جنگیدن را به نسل‌های آینده و نیروهای مسلح منتقل کنیم.
دانشگاه باید جواب‌گوی مردم شهر باشد نه پاسخ‌گوی دولت، همین حس پاسخ‌گویی باعث ارتقای کلاس درس و تحقیق دانشگاه می‌شود. همین شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را ببینید؛ اگر استفاده شوند و فیلتر نباشد، رکن مطالبه‌گری هستند. همین مطالبه‌گری دانشگاه را به تعادل می‌رساند و بازار دانش متعادل می‌شود؛ همان نظریه معروف دست پنهان آدام اسمیت، دانشگاهی که کیفیت تولید نکند، کسی به آن مراجعه نمی‌کند مثل تمام دنیا. این دانشگاه پاسخ‌گو و باکیفیت و جواب‌گو به درد‌های مردم است که از آن استقبال می‌شود.
متاسفانه تولید و فراگیر شدن نگاه خودی و غیرخودی بر جذب اساتید در دانشگاه، عملا این نهاد را از کارکرد اصلی خود دور کرده است. زمانی که ثمره سال‌ها مشقت و تلاش یک دانشجوی نخبه در دانشگاه دیده نمی‌شود و امیدی به آینده وجود ندارد، عملا ریشه نارضایتی و احساس تبعیض در میان دانشجویان دوانده می‌شود
ناصر ایمانی فعال سیاسی اصول گرا با اشاره به اینکه قوانین مربوط به حضور نیرو‌های امنیتی و انتظامی در دانشگاه‌ها کاملا روشن است، اظهار داشت: بر اساس قوانین موجود در کشور این نیرو‌های حق حضور در دانشگاه‌ها را ندارند، تنها نیرو‌های انتظامی در مواردی که جنایتی در دانشگاه انجام شود، می‌توانند در این محیط حاضر شوند.
سرمربی تیم کشتی ستارگان ساری تاکید کرد که برخلاف سال گذشته در قرعه‌کشی لیگ برتر امسال توازن قدرت اتفاق افتاده است.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس دهم گفت: انتقال پیام در هر حادثه‌ای که در محیط دانشگاه اتفاق می‌افتد، باید به عهده کسانی باشد که آشنا به محیط دانشگاهی هستند و همیشه با دانشجویان تعامل دارند و برای آنان افراد علمی و محترمی هستند.
عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف و کارشناس برجسته انرژی با تأکید بر اینکه این کار دولت درست است که خودش را بی نیاز از برجام نشان بدهد، گفت: من این را قبول دارم که دولت ایران باید مسائلش با آژانس بین المللی انرژی اتمی را تمام کند، به خصوص در بخش پادمان؛ و آنها بگویند ما اینها را به نتیجه رسیده ایم و تمام شده؛ بعد توافق انجام می شود. چون اگر شما توافق کنید، هفته بعد دوباره آقای گروسی می گوید شما یک مشکل دارید و من نمی توانم تأیید کنم. چرا این «نمی توانم تأیید کنم» را تا حالا برای کشورهای دیگر نگفته است؟
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: البته برای فرزندان اعضای هیئت علمی به صورت سیستماتیک است که فرزندان آن‌ها بتوانند در محل کار پدر یا مادر تحصیل کنند که شرط هم دارد و حتما باید ۹۰ درصد نمره آخرین نفر قبول شده در دانشگاه مقصد را هم داشته باشند؛ یعنی به این صورت نیست که فرد قبول نشده باشد و بدون آزمون در دانشگاهی که پدر یا مادر حضور دارند، تحصیل کند.
عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: زندگی شهری پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد؛ مثلاً امکان دارد شما در حال رفتن به محل کار خود باشید و ببینید کسی به فرد دیگری حمله می‌کند، با دخالت شما برای شما نیز پرونده‌ای تشکیل می‌شود و این پرونده امکان دارد شما و خانواده‌تان را تا سال‌های سال درگیر کند. به دلیل اینکه دو طرف دعوی ممکن است به شما بگویند چه کار داشتی که دخالت کردی. ممکن است که خود شما زخمی شوید، چون که مهارت خاصی ندارید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ