براساس اعلام محققان دانشگاه هاروارد، تمامی افراد در تمامی گروه‌های سنی، به‌جز بیماران گوارشی با ممنوعیت‌های غذایی خاص، باید روزانه ۲ تا ۴ عدد میوه تازه فصل مصرف کنند. در میان بعضی از میوه‌ها، استفاده روزانه بعضی از آن‌ها بیشتر توصیه می‌شود، زیرا این میوه‌ها می‌توانند ریزمغذی‌های بیشتری در حجم مساوی با سایر میوه‌ها به بدن برسانند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به گفته متخصصان برای داشتن روده سالم و خلاصی از دست درد و ناراحتی‌های سوءهاضمه، هرکدام از ما باید در روز دست‌کم ۲۵ گرم فیبرمصرف کنیم. برای رسیدن به چنین هدفی، بیش از هرچیز قرار دادن مواد غذایی غنی از نظر فیبر در برنامه غذایی توصیه می‌شود. میوه‌هایی مانند آووکادو، خانواده بِری‌ها مانند تمشک و شاتوت و بلوبری و نارگیل حاوی فیبر فراوانی هستند و بامیه، کنگر فرنگی و نخود فرنگی هم همین وضعیت را دارند.
عمادی متذکر شد: میوه به ویژه در فصل تابستان نباید از سبد خانوار حذف شود و میوه‌هایی نظیر هنداونه و طالبی باید به صورت مداوم در گرما مورد استفاده قرار گیرند.
اگر متوجه شدید که کمتر از حد معمول یا کمتر از سه بار در هفته دفع مدفوع دارید، ممکن است به یبوست مبتلا باشید. ایجاد تغییرات ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی می‌تواند به درمان یبوست کمک کند. سعی کنید از فیبر‌ها که در میوه‌ها، سبزیجات و غلات یافت می‌شود بیشتر تغذیه کنید.
خربزه یکی از بهترین میوه‌های تابستانی به شمار می‌رود. طبیعت خربزه از نظر سردی و گرمی معتدل و‌تر (رطوبتی) است که هرچه شیرین‌تر باشد «گرمی و تری» خربزه بیشتر است.
وقتی بدن پرآب باشد، حافظه درست کار می‌کند و حال روحی‌تان هم خوب خواهد بود. درضمن آب با تعریق در تابستان کمک می‌کند بدن‌تان خنک بماند؛ بنابراین باید بدن‌تان را پرآب نگهدارید. می‌توانید در کنار آب، میوه‌هایی، چون هندوانه مصرف کنید و بدن‌تان را هیدراته و در عین حال خنک نگهدارید.
لیمو یکی از بهترین و پرطرفدارترین میوه‌های فصل تابستان و زمستان است، اما نوع ترش ان برای درمان کبد چرب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می‌تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد.
مصرف منظم میوه در رژیم غذایی به شما کمک می‌کند تا ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر مورد نیاز بدن را دریافت کنید. خطر حملات قلبی، سکته مغزی و سرطان در افرادی که بیشتر میوه می‌خورند، کمتر است. همچنین یک مطالعه استرالیایی در سال ۲۰۲۱ نشان داد آمار ابتلا به دیابت نوع ۲ در افرادی که حداقل دو وعده میوه در روز مصرف می‌کنند، ۳۶ درصد پایین‌تر است.
اگرچه پرتقال و آب پرتقال مملو از آنتی اکسیدان هستند، اما سرشار از پتاسیم نیز هستند. پرتقال و آب پرتقال به دلیل سطح پتاسیم بالایشان باید در رژیم غذایی بیماران کلیوی محدود یا کلا پرهیز شوند، اگرچه آن‌ها بیشتر به دلیل محتوای ویتامین C خود شناخته می‌شوند، اما برای بیماران کلیوی دردسر و آسیب به همراه دارد.
کیسه صفرا اندامی در بدن شماست که صفرا را ذخیره و آزاد می‌کند. صفرا به فرآیند گوارش کمک می‌کند. اگرچه یک اندام کوچک است، اما مشکلات کیسه صفرا می‌تواند دردناک باشد. در حالی که هیچ غذای خاصی وجود ندارد که کیسه صفرا شما را سالم نگه دارد و عملکرد آن را حفظ کند، یک سبک زندگی سالم و یک رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات برای سلامت کیسه صفرا توصیه می‌شود.
براساس دستورالعمل‌های غذایی استاندارد، توصیه می‌شود که خانم‌ها حداقل ۲۵ گرم و آقایان حداقل ۳۸ گرم فیبر غذایی در طول روز دریافت کنند. دریافت فیبر کافی در طول روز به کنترل اشتها، کند شدن فرایند هضم و بهبود متابولیسم بدن کمک می‌کند. به همین دلیل هم اگر می‌خواهید که سوخت‌وساز بدنی مناسبی در طول روز داشته باشید، باید میوه‌ها و سبزی‌های تازه، حبوبات، بذر کتان و دانه چیا را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
موز سرشار از پتاسیم است و در هر موز متوسط حدود ۴۲۲ میلی گرم پتاسیم دارد. در نتیجه، اگر این میوه یک غذای اصلی روزانه برای افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی باشد، حفظ مصرف روزانه پتاسیم کمتر از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی گرم ممکن است دشوار باشد.
وعده سحری باید تامین‌کننده بیشتر انرژی بدن در طول روز باشد. در وعده سحری، مصرف غذا‌های سبک و مختصر شامل گروه‌های غذایی شیر و لبنیات (مانند شیر، ماست و پنیر)، میوه‌ها و سبزی‌ها، نان و غلات (مانند برنج و نان) توصیه می‌شود؛ غذا‌هایی مانند نان و پنیر و سبزی که یکی از عادات خوب غذایی ایرانیان در این ایام است.
در حالی که همه میوه‌ها سالم هستند، یک متخصص تغذیه، میوه‌ای پر از مواد مغذی را توصیه می‌کند؛ بلوبری وحشی. بلوبری حاوی مقدار زیادی فیبر است که شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می‌دارد. بلوبری همچنین در میان میوه‌ها و سبزیجات بیشترین میزان آنتی اکسیدان را دارد. آنتی اکسیدان‌ها از آسیب سلولی جلوگیری کرده یا آن را به تاخیر می‌اندازند.
کمپر توضیح می‌دهد: «افرادی که می‌خواهند رفتار کوسه‌ها را مطالعه کنند، باید شجاعت این را داشته باشند که از نزدیک با این ماهی‌های شکارچی آشنا شوند. در نتیجه، بسیاری از غواصان کوسه به دنبال برخورد نزدیک تری با کوسه‌ها هستند تا اینکه آن‌ها را از پشت میله‌های فولادی ضخیم مشاهده کنند. آن‌ها می‌خواهند درباره حیوانی که اغلب برداشت‌های غلطی از رفتارشان شده است و تعداد کمی از افراد در مورد آن‌ها چیزی می‌دانند، بیشتر بیاموزند.»
مصرف میوه‌ها با طیف گسترده رنگ‌ها می‌تواند تامین کننده انواع وسیع مواد مغذی فراتر از ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد.
رئیس قوه قضائیه گفت: کارکنان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه باید ابتکار عمل به خرج دهند و بررسی کنند که با چه شیوه‌هایی می‌توانند به جلب همراهی هر چه بیشتر افراد مجموعه کمک کنند.
شاید باور این موضوع سخت باشد، اما مصرف مقادیر زیادی از میوه‌های سرشار از فروکتوز مانند کشمش، میوه‌های خشک می‌تواند منجر به التهاب و کبد چرب شود.این به این دلیل است که قند موجود در میوه‌ها که به نام فروکتوز شناخته می‌شود، در صورت مصرف زیاد باعث ایجاد مقادیر غیر طبیعی چربی در خون می‌شود.
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: باید به فعالان اقتصادی که از ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای حمل بار خود استفاده می‌کنند مشوق‌هایی ارائه کرد.
یک متخصص گفت:برای هضم بهتر میوه‌ها باید از مصرف آب بعد از خوردن میوه تا نیم ساعت اجتناب کنیم. البته اگر هموطنان تشنه باشند می‌توانند قبل از مصرف میوه تشنگی خود را با آب یا نوشیدنی مناسب رفع کنند.
بر اساس قانون باید ابتدا برنامه هفتم بررسی و تصویب شود سپس بر اساس آن لایحه بودجه تدوین شود، اما بر اساس شرایط موجود در دولت ممکن است مجوز‌هایی کسب شود که برنامه هفتم با تأخیر تدوین شود. لایحه بودجه ۱۴۰۲ در حال تدوین است و بعد از اتمام آن برنامه هفتم توسعه تدوین می‌شود
کیوی یکی از میوه‌های سرشار از ویتامین C است که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشد. این میوه همچنین، آنتی‌اکسیدان فراوانی دارد که مصرف منظم آن در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی و بعضی سرطان‌ها نقش دارد.
یک کارشناس ارشناس ارشد مامایی گفت: آناناس را در فهرست میوه‌هایی که در سه ماهه اول بارداری باید از آن‌ها پرهیز شود، معرفی کرد و گفت: به این دلیل است که خوردن آناناس می‌تواند منجر به انقباضات شدید رحمی شود که به نوبه خود می‌تواند منجر به سقط جنین شود. آناناس حاوی بروملین است، آنزیمی که پروتئین را تجزیه می‌کند، می‌تواند دهانه رحم را نرم کند و منجر به زایمان زودرس شود. به همین دلیل است که باید از مصرف آناناس در دوران بارداری خودداری کنید.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به کمبود برخی میوه‌ها گفت: وظیفه سازمان میادین میوه و تره بار واردات و خرید کالا نیست و باید عرضه کننده و تسهیل گر باشد.
انگور یکی از میوه‌های انرژی‌زاست و تاثیر عالی در عملکرد سیستم عصبی و عضلانی دارد. این میوه به دلیل ترکیبات آنتی‌اکسیدانی می‌تواند نقش محافظ در برابر بیماری‌های قلبی‌عروقی داشته باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ