رئیس جمهور با اشاره به اهمیت تحقق عملی رهنمودهای رهبری در حوزه تعلیم و تربیت و مسئولیت‌های خطیر دانشگاه فرهنگیان در این زمینه تاکید کرد:این دانشگاه باید نقش بیشتری در حل مسائل شکور ایفا کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر این دوره چهارم شورای عالی انقلاب فرهنگی قصد دارد موفق شود، دوره قرارگاهی و حکمرانی باید به این سمت برود که دانشگاه ها، وزارت علوم، وزارت آموزش عالی بپذیرند دانشکده‌های موضوعی بنیادین و دانشکده‌های موضوعی حکمرانی شکل بگیرد را بپذیرند. شک نکنید دانشجویی که تربیت می‌شود، اشتغال اش هم تأمین می‌شود و به خاطر بی‌توجهی مهاجرت نمی‌کند. چرا فرار مغز‌ها داریم؟ فکر می‌کنیم فرار مغز‌ها به این علت است که جوانان ماگرایش به غرب دارند و غرب زده هستند. دل آن‌ها با ایران است، اما ما بستر حفظ این نخبگان در جامعه را فراهم نکردیم.
ارومیه - معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ۵ درصد اعتبار دانشگاه ها باید در زمینه ‌فرهنگی هزینه شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: جذب استاد در دانشگاه فرهنگیان باید اصلاح شود و از سال آینده کنکور تربیت معلم برگزار خواهد شد.
رئیس‌جمهوردر آیین بزرگداشت مقام معلم گفت: شرط تحقق تحول، باور و اعتقاد است. باید تحول ایجاد شود و ما دیگر نباید شاهد گله مقام معظم رهبری باشیم که چرا سند تحول اجرایی نشد.
اهواز- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: بهترین محل برای تربیت معلمان مدارس، دانشگاه فرهنگیان است.
رئیس دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد گفت: در بحث فرهنگی با توجه به اهمیت عفاف و حجاب و عدم وجود معیار یکسان و اختلاف نشر در اینکه پوشش چگونه باشد اگر امکان دارد نهاد رهبری فرمی را طرحی کنند و یک لباس یکسان در کل دانشگاه‌ها پوشش یکسان داشته باشند.
محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی اظهار امیدواری کرد سال ۱۴۰۲ نقطه عطفی در تعلیم و تربیت اجتماعی و رشد همه جانبه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، مهارتی، دانشگاه اجتماعی و حل مسائل و... باشد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان به برگزاری آزمون استخدامی جذب ۲۸ هزار آموزگار ابتدایی که قرار است در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار شود گفت: طبق قانون پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی باید یک سال دوره مهارت آموزی معلمی در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و سپس وارد چرخه تعلیم و تربیت شوند اما از آنجا که به آموزش و پرورش دیر مجوز برگزاری آزمون می‌دهند، دوباره همان حکایت سال گذشته تکرار می‌شود و پذیرفته شدگان همزمان با ورود به کلاس درس، در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت می‌کنند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: مصاحبه‌ها باید مؤثر تر شوند. ضمن اینکه در این ازمون به جای پرداختن به تست‌های ریاضی سوالاتی پرسیده می‌شود که بیشتر به سود معلمان خواهد بود.
محمدتقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: مسائل فرهنگی مثل حجاب به نوع منطقی باید اصلاح شوند. مثلاً در دانشگاه به دانشجویان باحجاب امتیاز ویژه‌ای داده شود.
عضو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: مسئله معیشت مردم مسئله‌ای فوری است که حتماً باید فکر عاجلی کرد تا هر چه سریع‌تر خیال مردم راحت شود. مسائل فرهنگی مثل حجاب به نوع منطقی باید اصلاح شوند. مثلاً در دانشگاه به دانشجویان باحجاب امتیاز ویژه‌ای داده شود و کسانی را هم که رعایت نمی‌کنند، هدایت کنیم.
سیستمی که با دانشگاه برخورد سلبی می‌کند، این پیام را به افکار عمومی صادر می‌کند که سرمایه اجتماعی و مطالبات مردم برایش اهمیتی ندارد. البته وزارت علوم با قرار دادن شخصی مانند دکتر کلانتری (جامعه‌شناس) در معاونت اجتماعی، نشان داده که حداقل در ظاهر این اهمیت را درک کرده است. امیدواریم غلبه مسائل سیاسی و منازعه بر سر قدرت، تاثیر سوء در دانشگاه‌ها نداشته باشد.
اهواز- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: معلمان مهمترین رکن تحقق اهداف انقلاب در حوزه تعلیم و تربیت هستند و از این رو تربیت نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان باید در دستور کار باشد.
افروغ، استاد دانشگاه و جامعه شناس می گوید؛ ما از قانون اساسی دور شده‌ایم، بحث زمینه سازی برای اشتغال، بحث آموزش رایگان، فصل سوم قانون اساسی و اصل بیست و هفتم و ... در قانون اساسی آمده است که اقتصاد وسیله است. دقت کنید این به معنی بی توجهی به اقتصاد و معیشت نباید تعبیر و تفسیر شود. این بدان معناست که مردم باید از حداقل های معیشت و رفاه آبرومندانه برخوردار باشند تا با فراغ بال به شکوفایی فرهنگی و سیاسی خود بپردازند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان باید تمامی صلاحیت‌های معلمی را داشته باشند که این کار از طریق آزمون جامع و سایر روش‌ها به دست می‌آید.
تقی آزاد ارمکی گفت: سخنگوی دولت نماینده کدام ژانر فرهنگی کشور است که باید به دانشگاه برود؟! معلوم است که تو می‌روی و تحریک می‌کنی. مثل این است که آقای رسایی به عنوان نماینده روحانیت در دانشگاه حرف بزند؛ معلوم است که تو داری تحریک می‌کنی.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: در این دانشگاه به دین‌دار بودن دانشجو نباید اکتفا کنیم. این دانشجویان باید دین‌دان باشند و فهم دین را به دست آورند. البته به این نیز نباید اکتفا کرد.
مدیر مرکز فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع امام حسین گفت: ظهور اجتماعی صرفاً به معنای تظاهرات و اعتراض در کف خیابان نیست. ظهور اجتماعی می‌تواند در رسانه یا از اقدامات دانشجویی باشد.
مدیر مرکز فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع امام حسین گفت: ظهور اجتماعی صرفاً به معنای تظاهرات و اعتراض در کف خیابان نیست. ظهور اجتماعی می‌تواند در رسانه یا از اقدامات دانشجویی باشد.
مدیر مرکز فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع امام حسین گفت: ظهور اجتماعی صرفاً به معنای تظاهرات و اعتراض در کف خیابان نیست. ظهور اجتماعی می‌تواند در رسانه یا از اقدامات دانشجویی باشد.
سمنان- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه طی تفاهمی با دانشگاه فرهنگیان به همه معلمان مدارس غیردولتی صلاحیت حرفه‌ای می‌دهد تا اگر معلمی توان کار را نداشته باشد در کلاس حضور نیابد.
عبدالحمید نقره‌کار استاد دانشگاه علم و صنعت با اشاره به نحوه جذب اساتید گفت: نباید در جذب اساتید فقط علم و تخصص مورد توجه باشد بلکه باید بدانیم معلمی شغل انبیاست و باید سوابق فرهنگی، تربیتی و اخلاقی اساتید نیز مورد تأکید باشد، نباید هر کسی که مدرکی از دانشگاه معتبری دارد جذب شود، یک استاد دانشگاه باید تعلیم و تربیت را با هم داشته باشد.
نماینده رشت در مجلس گفت: حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و سایر نهاده‌های آموزشی باید پاسخگو باشند، زیرا این آشوب‌ها نشانه نتیجه عملکرد غلط فرهنگی و تربیتی مجموعه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی کشور است.
حزب ندای ایرانیان از دولت می‌خواهد شنونده حرف اعتراضی مردم باشد. نمی‌شود از مردم انتظار داشت تصمیمات سخت مسئولان دولتی را تحمل کنند اما این تصمیمات سخت هیچ‌گاه شامل دستگاه‌های دولتی و بودجه‌های فرهنگی نهادهای غیر پاسخگو نشود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ