یک استاد دانشگاه گفت: سیاست دور زدن و کم اثر کردن تحریم سیاست خوبی است اما کافی نیست و باید این هم و غم وجود داشته باشد که تحریم‌ها حتماً رفع شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دولت بایدن به علت تغییر در موقعیتش از جمله موضوع رقابت‌های انتخاباتی و مسئله پیش‌آمده برای رابرت مالی، آمادگی خود را برای ورود محتوایی به مذاکرات احیای برجام هر روز بیشتر از دست داده است؛ ما فاصله بسیار زیادی تا رفع تحریم‌ها داریم؛ بنابراین شرایط محیط همیشه ثابت نیست و اینطور نیست که هرگاه ما اراده به رفع مشکل کنیم اجابت شود؛ فرصت‌سوزی نباید کرد.
ایران نوشت: اگر دستگاه دیپلماسی کشورمان مطابق آنچه بار‌ها از سوی رئیس‌جمهور خواسته شده، با تبیین درست ماجرا، افکار عمومی را در این‌باره آگاه سازد، طبیعتاً تبلیغات علیه روابط راهبردی که برای رفع مؤثر تحریم‌ها صورت می‌گیرد، توفیق نخواهد داشت؛ بنابراین اگر قرار به احضار سفیری برای اعتراض به بیانیه مشترک کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس هم باشد، این سفیر امارات است که باید در اولویت قرار گیرد؛ فرایندی که اصلاح آن، هشیاری و تلاش بیشتر دست‌اندرکاران امر را می‌طلبد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید شرایط کشور را به طرفی پیش ببریم که هیچ تحریمی بر کشور تأثیر نداشته باشد، گفت: رفع و خنثی‌ کردن تحریم‌ها را در دولت دنبال می‌کنیم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید شرایط کشور را به طرفی پیش ببریم که هیچ تحریمی بر کشور تأثیر نداشته باشد، گفت: رفع و خنثی‌کردن تحریم‌ها را در دولت دنبال می‌کنیم
رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید شرایط کشور را به طرفی پیش ببریم که هیچ تحریمی بر کشور تأثیر نداشته باشد، گفت: رفع و خنثی‌کردن تحریم‌ها را در دولت دنبال می‌کنیم
ادعای اصلی غرب برای خارج کردن برجام از دستورکار مذاکراتی خود، این بود که ظهور متغیرهای جدید به‌ویژه ادعای نقش پهپادی ایران در کمک به روسیه در جنگ اوکراین باعث شده تا نسخه احیای برجام و رفع تحریم‌ها و آزادشدن پول‌های بلوکه شده ایران، صرفا منجر به تقویت نقش موشکی و منطقه‌ای ایران در منطقه شود. این مساله به‌خصوص با توجه به سیاست چرخش به شرق ایران در دولت سیزدهم و تشدید همکاری‌ها با چین و روسیه برای غرب با حساسیت بیشتری هم همراه شده است.
مجید عبدالحمیدی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس تابناک در رابطه با تاثیر گشایش‌های سیاسی و اقتصادی بر صنایع تولیدی، اظهار کرد: سفر پادشاه عمان به ایران می‌تواند به سبب جذب سرمایه‌گذاران جدید در کشور حامل اخبار مثبتی برای بازار سرمایه در بلند مدت باشد.
حیدری با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال آن است که بیشترین امتیاز را از برجام بگیرد و برجام به نتیجه برسد، اما به ضرر ما باشد، گفت: آن‌ها باید بدانند که موضع و استراتژی ایران در برجام ثابت است و به نتیجه رسیدن برجام و رفع کامل تحریم‌های ایران برای ما حائز اهمیت است. با توجه به مجموعه پیام‌هایی که از سوی آمریکا و کشور‌های اروپایی به ما رسیده است، احتمالاً به زودی مذاکرات احیای برجام از سر گرفته می‌شود.
حسن روحانی گفت: حل مشکلات اقتصادی ایران مستلزم رفع تحریم‌ها و پایان دادن به تصدی‌گری دولت و خصولتی‌ها است. بدون سیاست خارجی فعال و حل مسائل با دنیا نمی‌توان انتظار بهبود شرایط اقتصادی را داشت. مردم باید به آینده اقتصاد کشور امیدوار شوند.
رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: امروز هم وظیفه ملی و شرعی ماست که هر نظر و فکری داریم به دولت منتقل کنیم. فارغ از اینکه فکر کنیم اثر دارد یا نه. باید به دولت کمک کرد که پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی مثل چند طرح بیمارستانی و طرح دریاچه ارومیه که در دولت قبل ۹۷ درصد پیشرفت داشته را تکمیل کند و به بهره‌برداری برساند.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: باید بتوانیم علی‌رغم همه تحریم‌ها، گره‌های اقتصادی را هم باز کنیم و این امر شدنی است. همچنین لازم است دولت با سرعت بیشتر و با استفاده از همه امکانات و راهکارهای سازنده، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را رفع کند.
رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس گفت: ادعای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از مردم ایران دروغ است، چرا که حمایت از مردم ایران باید عملاً و در عرصه رفع تحریم‌ها نشان داده شود.
رئیسی در گفتگو با الجزیره اظهار داشت: هر توافقی باید با یک تضمین همراه باشد / رفع تحریم‌ها باید، با حل و فصل موضوعات پادمانی همراه باشد / اگر مسئله پادمانی حل و فصل شود، طبیعتا زمینه توافق وجود دارد / تیم مذاکره کننده‌ ما همچنان پای میز مذاکره حضور دارد / ما یک دور مذاکره مستقیم را تجربه کردیم؛ فایده‌ای بر مذاکره مستقیم مترتب نمانده / ما هیچ‌گونه فایده‌ای برای مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها نمی‌بینیم و نفع ملت خودمان را هم در مذاکره نمی‌بینیم / ما به میزبانی عراق، در حال گفتگو با عربستان هستیم / با چین برنامه همکاری ۲۵ ساله داریم و به دنبال اجرای این برنامه هستیم
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در مذاکرات باید تضمین‌های لازم اخذ شود تا هر کشوری نتواند یک طرفه و بدون پرداخت غرامتی از برجام خارج شود، گفت: دولت و مردم به دنبال رفع تحریم‌ها هستند، اما نه به هر قیمتی.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات برای رفع تحریم گفت: مذاکره‌کنندگان از جنس مردم، امین، شجاع و مرد میدان هستند و ذره‌ای به دشمن باج نخواهند داد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که «متن توافق احتمالی نیاز به تصویب در مجلس ندارد، اما گزارش دولت از رفع تحریم‌ها باید در مجلس بررسی شود» گفته است: متن برجام هم در دوره قبل به رأی گذاشته نشد. در واقع در مجلس نهم اجازه داده شد که برجام مورد اجرا قرار گیرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون روند مذاکرات هسته ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون روند مذاکرات هسته ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت
عموئی گفت که نگاه مجلس به موضوع بررسی مذاکرات هسته‌ای مبنی بر انتفاع اقتصادی مردم و رفع موانع تجارت خارجی است. مذاکرات باید منجر به رفع تحریم‌ها شود به نحوی که انتفاع اقتصادی و فواید تجارت خارجی برای تجار کشور و اهالی اقتصاد فراهم شده و منفعت آن به مردم برسد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون روند مذاکرات هسته ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت
اسحاق جهانگیری در یادداشتی نوشت: «باید در شرایط دشوار کنونی، انگیزه‌ها و دغدغه‌ها را در مقیاس ملی سنجید و تلاش کرد که موفقیت دولت در حل مشکلات مردم به ویژه سیاست خارجی و احیای برجام و رفع تحریم‌ها، موفقیت کشور قلمداد شود. آن را جناحی تعریف و تقسیم نکنیم.»
هم زمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خودروی شهر‌آفتاب، حرکات نمایشی قهرمان رالی با محصولات دنا، دنا پلاس اسپرت، پژو ۲۰۶ و ۲۰۸ توسط قهرمان رالی کشور انجام شد.
مقتول مهدورالدم بود قاتل دوباره محاکمه شد
رئیس‌جمهور پیشین کشورمان در دیدار عیدانه با مسئولان دولت سابق و فعالان حوزه‌های مختلف گفت : اگر گرفتار مصوبه هسته‌ای مجلس نمی‌شدیم ، تحریم‌ها را اسفند ۹۹ پایان می دادیم ... آماده همکاری با دولت برای رفع مشکلات مردم هستیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ