کارشناس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: کاهش میزان خواب شبانه، انجام ورزش‌های سنگین، مصرف دخانیات و آنتی‌بیوتیک‌ها، چاقی و بیماری‌های متابولیک، مهم‌ترین عوامل تضعیف سیستم ایمنی بدن انسان محسوب می‌شوند، اما با پیروی کردن از برنامه غذایی مناسب، ورزش و خواب کافی می‌توان تا حد زیادی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ایلکای گوندوگان، ستاره جدید بارسلونا، می‌گوید پدری و گاوی هیچ زبانی جز اسپانیایی بلند نیستند اما سعی دارند با او ارتباط برقرار کنند.
یک فعال کسب و کار در کشور گفت: شرکت‌های دانش بنیان فناور با پیشران‌های اقتصاد دانش بنیان کشور که مجتمع‌های بزرگ صنعتی هستند، ارتباط داده می شوند. این شرکت‌ها تبدیل به بازوی تحقیق و توسعه صنایع بزرگ کشور شده و رسوخ فناوری به صنایع را رقم می زنند. این بند از آیین نامه بهترین قسمت آن است.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم در اعترافات خود گفت که در خانه مقتول با مقاومتش برای بازگرداندن پول مواجه شده است، گفت:‌همین موضوع سبب ایجاد درگیری لفظی میان او و متهم شده است. در همین راستا نیز به دلیل خشم زیاد او را با چاقو زخمی کرده و به سرعت از محل متواری شده است.
یک کارشناس امنیتی عراق به ارتباط معنادار میان انفجار در خطوط انتقال برق عراق و سخنان سفیر آمریکا در بغداد در خصوص مشکل برق این کشور اشاره کرد.
چای سیاه و سبز منابع سرشاز از آنتی اکسیدانی به نام کاتچین هستند که برای کاهش آسیب‌های اکسیداتیو در مغز موثر واقع می‌شود. مصرف چای با کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول نیز ارتباط دارد.
رشت- فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: ارتباط تنگاتنگ پلیس با مردم در تسهیل بخشی امور مؤثر است.
تحقیقات رابطه قوی بین افزایش میزان چربی شکمی و سطوح پایین‌تر ویتامین D را نشان می‌دهد.
رئیس سازمان چای کشور گفت: افزایش قیمت چای خشک داخلی متناسب با رشد تورم، هزینه‌های تولید و سایر عوامل زندگی است و به میزان تولید ارتباط ندارد.
"ون تولکن" معتقد است که در مورد چاقی این که تنها فرد را مقصر بدانیم منطقی نیست. او می‌گوید:"به عنوان یک پزشک، افرادی که با چاقی زندگی می‌کنند را به عنوان افراد دچار بیماری ناشی از زندگی در محیطی می‌بینم که به شدت برای بدن شان مضر است. این ایده که اراده یا مسئولیت شخصی ارتباطی با هر یک از این موارد دارد کاملا رد شده است".
جولیت با اشاره به اینکه کاهش تحرک یکی از دلایل اصلی بستری‌شدن در منزل است، می‌گوید: «نشستن روی زمین، اگر به‌شکل منظم انجام شود، از کارهایی است که کمک می‌کند بدون کمک‌گرفتن از جایی یا کسی، بتوانیم بنشینیم و بلند شویم.»
گروهی از پژوهشگران طی مطالعه‌ای که در آن نتایج ۱۳ مطالعه قبلی را بررسی کرده‌اند، دریافتند کسانی که روزانه بیش از ۸ ساعت می‌نشینند و تحرک کمی دارند، خطر مرگی مانند سیگاری‌ها تهدیدشان می‌کند.
بنابر مطالعات اخیر، پاسخ ایمنی بدن به یک ویروس معمولی موسوم به «اپشتین بار» (EBV) که معمولا بی‌خطر است و امکان ابتلا به آن از همان دوران کودکی وجود دارد، ممکن است درست عمل نکند و به اشتباه، یک پروتئین مهم در مغز و نخاع را هدف قرار دهد.
امروزه از خانه باغ بسیار بزرگ معروف به پارک مختارالسلطنه که در چهارراه مختاری، در محدوده پایین دست پل امیر بهادر تا حوالی میدان راه آهن قرار داشت تنها نام خیابان مختاری باقی مانده است، اما ضرب‌المثل ماست‌ها را کیسه کردن به صاحب این خانه ارتباط دارد.
مطالعه‌ای روی ۴۹۵ شرکت کننده نشان داد که میان کیفیت ضعیف خواب شبانه با پرخوری و مصرف کمتر غلات کامل ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. از این رو می‌توان انتظار داشت که خواب ناکافی در نهایت منجر به افزایش وزن شود، حتی در افرادی که کمتر در معرض خطر ابتلا به چاقی هستند.
گارولت، محقق ارشد این تحقیق گفت: نتایج تحقیق قبلی ما که در یک جمعیت مطالعه بزرگ بریتانیانی انجام دادیم نشان داد که خواب نیمروزی با افزایش خطر چاقی مرتبط است، بنابراین می‌خواستیم مشخص کنیم که آیا این مورد در کشوری که استراحت‌ها از نظر فرهنگی بیشتر تعبیه شده (در این تحقیق، اسپانی) همچنین ارتباط طولانی مدت استراحت با سلامت متابولیک صادق است یا خیر.
دکتر الکساندر نیکولسکو به همراه تیم تحقیقاتی‌اش پس از بررسی داده‌های مربوط به خودکشی دفتر پزشکی قانونی در ماریون ایندیانا در دسامبر ۲۰۱۶، به این نتیجه رسیدند که شمار مرگ‌های ناشی از خودکشی در هفته کامل شدن ماه به شدت افزایش یافته است و افراد بالای ۵۵ سال میانگین بیشتری در این آمار به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که اکثر این افراد بین ساعت‌های سه تا چهار عصر دست به این اقدام زده‌اند.
اردستان-امام جمعه موقت اردستان گفت: ارتباط‌هایی که دولت با کشورهای مختلف دنیا در حال برقرار کردن است یک راهبرد درست انقلابی است.
سبک زندگی بی‌تحرک خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی متابولیک مانند چاقی شکمی، فشار خون بالا، دیابت نوع دو، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و برخی بیماری‌های التهابی و سرطان‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد.
ارتباط بین نوشیدن چای سبز و بهبود سلامت پوست سال‌هاست که ذکر شده است. چای سبز از نظر محافظت پوست از نور و مزایای ضد پیری نتایج خوبی داشته است.
ارتباط بین باکتری‌های روده و چاقی در دوران نوزادی و در بزرگسالان وجود دارد. چندین مکانیسم ژنتیکی، متابولیک و التهابی در تعامل بین میکروب‌های روده و چاقی نیز وجود دارد. تغییرات میکروبی در روده انسان را می‌توان عاملی در ایجاد چاقی دانست. پروبیوتیک، موجودات ریز، زنده و فعال میکروسکوپی هستند که خوردن آن‌ها، باعث تغییر میکروبیوم دستگاه گوارشی ما در جهت سلامتی بیشتر می‌شود. باید توجه داشت بیشتر اوقات به آن‌ها باکتری‌های مفید روده هم می‌گوییم.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در طبقه اول ساختمان نیمه‌کاره با جسد مرد جوانی مواجه شدند که از ناحیه گردن و سینه هدف ضربات چاقو قرار گرفته و به طرز هولناکی به قتل رسیده بود. بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت، مقتول در یک درگیری هولناک توسط مرد جوانی با ضربات چاقو به قتل رسیده و عامل این جنایت از مهلکه گریخته است.
چندین مطالعه ارتباط بین چاقی و بیماری لثه را تایید می‌کنند. این ارتباط ممکن است به دلیل التهاب مزمن، مقاومت به انسولین، استرس اکسیداتیو و سایر عوارض چاقی باشد.
مطالعات قبلی ارتباط بین زمان مصرف وعده‌های غذایی و افزایش وزن را مشخص کرده بودند اما محققان می‌خواستند این ارتباط را با دقت بیشتری بررسی و دلایل زیستی آن را کشف کنند.
متخصصان سازمان خدمات ملی سلامت انگلیس (NHS) با تاکید بر این توصیه یادآور می‌شوند که کمبود خواب طولانی‌مدت ممکن است با بسیاری از بیماری‌ها از جمله چاقی، دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی و عروقی، آلزایمر و بیماری‌ها و اختلالات روان مانند اضطراب و افسردگی ارتباط داشته باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ