چندین مطالعه ارتباط بین چاقی و بیماری لثه را تایید می‌کنند. این ارتباط ممکن است به دلیل التهاب مزمن، مقاومت به انسولین، استرس اکسیداتیو و سایر عوارض چاقی باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مواد قندی، باکتری‌های بد را جذب می‌کند و pH دهان را کاهش می‌دهد. شیرینی‌جات مانند آهنربا برای باکتری‌های بد هستند. خوردن غذا‌های شیرین یا نشاسته‌ای باعث می‌شود تا باکتری‌های پوسیدگی‌زا (حفره زا) داخل دهان شما از این قند‌ها تغذیه کنند و از آن‌ها برای رشد و تکثیر استفاده نمایند. این باکتری‌ها می‌توانند باعث پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال شوند. میوه‌ها و سبزیجات تازه، آجیل، پنیر، گوشت، ماهی و غلات کامل گزینه‌های بهتری هستند.
رعایت بهداشت دهان نه‌تنها باعث می‌شود دندان‌ها و لثه سالمی داشته باشیم، بلکه ظاهراً می‌تواند ریسک ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش دهد.در این مطالعه محققان دریافتند که تعداد دندان‌ها و میزان بیماری لثه با تغییراتی در هیپوکامپ چپ مغز در ارتباط است. همان‌طور که گفته شد، هیپوکامپ در مراحل اولیه ابتلا به بیماری آلزایمر دچار کاهش حجم می‌شود.
در برخی از موارد بوی بد دهان ممکن است ناشی از عفونت، بیماری، مصرف دارو یا بیماری‌های لثه باشد. اگر بوی بد دهانتان ادامه‌دار شد بهتر است با دندانپزشک در این مورد مشورت کنید.
بیماری ناشی از دستگاه تهویه هوا چیست؟
متخصصان دریافتند که قرار گرفتن در معرض دستگاه تهویه مطبوع (چنانچه از دستگاه درست نگهداری نشده یا در ساختمانی با تهویه نامناسب کار گذاشته شده باشد) ممکن است مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند.
حساسیت دندان‌ها می‌تواند منجر به استفراغ مداوم شود. همچنین قرمزی زبان می‌تواند به دلیل کمبود مزمن آهن در بدن بروز کند. دندان مسطح که با سردرد و درد فک همراه است ارتباط مستقیمی با استرس دارد. در حقیقت این موضوع ناشی از دندان قروچه است که اضطراب و نگرانی از عوامل مهم دخیل در بروز آن است.
برخلاف سایر سرطان‌ها، سرطان دهان توسط دندانپزشک و همچنین پزشک قابل تشخیص و بررسی است و هر دو در زمینه شناسایی سرطان‌های سر و گردن آموزش دیده‌اند. اگر این بیماری زود تشخیص داده شود، احتمال بهبود بیماران ۹۰ درصد است.
مقام‌های بهداشتی در حال بررسی شیوع مشکوک بیماری تب برفکی‌اند (بیماری پا و دهان) که برای این منظور یک منطقه کنترل ۱۰ کیلومتری را در اطراف خوک‌داری نورفلک (Norfolk) غربی به آن اختصاص داده‌اند.
نای‌شکافی یا تراکستومی، در پزشکی به عمل جراحی گفته می‌شود که طی آن نای در قسمت زیر گلو، برش داده می‌شود. تراکستومی به‌طور عمده برای ایجاد راه تنفسی به غیر از مجرای عادی آن (بینی و دهان) ایجاد می‌شود. گاه به منظور جستجو و درآوردن جسمی خارجی٬ نمونه‌برداری بافتی یا برداشتن یک ضایعهٔ موضعی از دیگر دلایل نای‌شکافی می‌تواند باشد.
بد بویی دهان نوعی مشکل رایج در میان مردم است که منجر به بروز استرس روانی در فرد می‌شود. بد بویی دهان، پس از خراب شدن دندان و بیماری لثه، سومین دلیل شایع در میان افراد برای مراجعه به دندان پزشک است.
دلایل مختلفی برای بوی بد دهان وجود دارد، ازجمله خوردن یا نوشیدن غذاها و نوشیدنی های با بوی تند یا پر از ادویه. همچنین مشکلات دندان و لثه نیز می‌توانند به این عارضه بینجامند؛ مشکلاتی مثل بیماری لثه، وجود سوراخ در دندان یا عفونت.
التهاب لثه یک شکل خفیف و اولیه از بیماری لثه است که زمانی رخ می دهد که باکتری ها و پلاک ها در دهان جمع شوند و منجر به عفونت شوند.
وقتی که صحبت از سلامت دهان می شود، علائمی هستند که نشان می دهند مشکلی جدی در کار است. در حقیقت سازمان جهانی سلامت گفته است که وجود بعضی از بیماری ها در دهان منجر به سرطان می شود.
یومی اولین و تنها سیستم رباتیکی است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای جراحی دندان مورد تایید قرار گرفته است. این ربات از طریق ترکیبی از فناوری‌های بازخورد لمسی، تجسم بصری و نشانه‌های صوتی به پزشکان کمک می‌کند تا ایمپلنت‌ها را با دقت و صحت بالاتری در دهان بیمار قرار دهند.
متخصصان بر این عقیده هستند که شما می‌توانید مراحلی را در پیش بگیرید و خطر سرطان را کاهش دهید. مصرف نکردن تنباکو و کنار گذاشتن الکل می‌تواند تا حد زیادی این خطر را کاهش دهد، اما ترکیب این دو مورد در کنار یکدیگر باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان سر و سرطان گردن می‌شود و احتمال سرطان دهان هم تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.
خدابنده درباره طول دوره درمان بیماری، گفت: معمولا ظرف یک هفته اغلب بیماران بهبود می‌یابند و ضایعات پوستی هم از بین می‌رود.
خدابنده درباره طول دوره درمان بیماری، گفت: معمولا ظرف یک هفته اغلب بیماران بهبود می‌یابند و ضایعات پوستی هم از بین می‌رود.
برای جلوگیری از تشدید بیماری در هوای سرد، والدین باید مطمئن شوند که کودک شأن لباس مناسبی برای پوشیدن در بیرون از منزل دارد، از جمله شال گردن که روی دهان و بینی را بپوشاند. این روش می‌تواند به گرم کردن و مرطوب کردن هوای تنفسی آن‌ها کمک کند.
بیماری شایع شده با نام HFMD که به بیماری "دست، پا و دهان" شناخته می‌شود یک بیماری ویروسی خود محدود شونده است که طول دوره آن یک هفته تا ۱۰ روز بوده و خودبه خود هم درمان می‌شود.
تاکنون دو کودک بر اثر ابتلا به به یک بیماری مشکوک در «ولسوالی شاه‌جوی» واقع در ولایت زابلجان خود را از دست داده اند و تیم‌های پزشکی نیز در تلاش برای مداوای سایر بیماران هستند. بر اساس گزارش‌ها، تب شدید و خونریزی از دهان و بینی از علائم این بیماری است.
تمرین امشب فرانسه تحت تأثیر غیبت چند بازیکن مطرح و اصلی تیم، به دلیل بیماری قرار گرفت.
دیدیه دشان تایید کرد که کینگزلی کومان نیز به ویروس شتر گرفتار شده و ممکن است بازی فینال جام جهانی را از دست بدهد.
گستردگی علائم، از ویژگی‌های خاص بیماری رفلاکس است. علامت معمول و رایج رفلاکس، احساس سوزش و گرمی در پشت جناغ سینه فرد است، که گاهی به فک، گوش‌ها و شانه‌ها نیز تیر می‌کشد، علامت بعدی این است که خود مواد غذایی یا ترشحات معده، به داخل مری و حتی دهان وارد می‌شوند.
مشخصه معمول این بیماری، بثورات و دانه‌های پوستی همراه با تاول در صورت، دست، پا، دهان و اندام تناسلی است. علاوه بر این علائم ممکن است تب، سردرد، خستگی، تورم غدد لنفاوی و احساس ناخوشی نیز بروز پیدا کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ