وزیر کشور بیان کرد: هیچ ایرانیِ ایران‌دوستی نمی‌پذیرد که کشور با توطئه دشمن، ناامن شود و از این رو شخصیت‌ها و چهره‌ها باید موضع مشخص و آشکاری نسبت به ناامنی و بی‌ثبات‌سازی جریان معاند داشته باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مجلس گفت: امکان تأمین مرغ برای مردم در ایام عزاداری وجود ندارد؛ کشاورزان بیش از یک ماه گندم را تحویل سیلو دادند، اما هنوز پولشان را دریافت نکردند و همچنین در روستا‌ها به دلیل کمبود آرد، نان پیدا نمی‌شود.
وزیر کشور هرگونه احتمال درباره افزایش قیمت بنزین را رد کرد.
وحیدی گفت: دستگاه‌های امنیتی کنترل‌ها و نظارت‌های خاص خود را دارند، ولی ساماندهی مهاجرین به نظارت بیشتری نیاز دارد و امیدواریم سازمان ملی مهاجرت که پیشنهاد داده ایم در مجلس تصویب شود، چون ما به ساختار قوی تری نیاز داریم.
وزیر کشور با اشاره به حضور سه میلیون نفری مردم تهران در مراسم جشن روز عید غدیر گفت: رسانه های خارجی این مراسم را نادیده گرفتند.
احمد وحیدی در حاشیه نشست روز چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت مرز‌های ایران و افغانستان اظهار کرد: اکنون وضعیت در مرز‌های ایران و افغانستان آرام بوده و تردد‌ها در حال انجام است.
وحیدی به تحرکات حقوقی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: مباحث حقوقی با عناوینی، چون کمیته حقیقت یاب در کنار جنگ شناختی و رسانه ای، یک جنگ جدی است. آن‌ها به دنبال واقعیت نیستند و برای فشار بر جمهوری اسلامی، این اصطلاحات را طراحی کرده اند.
وزیر کشور گفت: یکی از این تفاهم‌های انجام شده تهیه گذرنامه ویژه در ایام اربعین است که زائران نیازی نداشته باشند تا هزینه گزاف را برای گذرنامه‌ای که به طور معمول استفاده می‌شود، استفاده کنند و به عبارتی ارزان‌تر و راحت‌تر تمام شود.
متأسفانه تنگ نظری ۱۰ ساله وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، نتیجه بروز برخی حوادث تلخ در سال ۱۴۰۱ و هزینه‌ای برای جنگ ترکیبی و بروز بی عفتی هایی شد که امروز شاهدیم و کار ایجابی و فرهنگی آن باید در مدرسه انجام می‌گرفت.
وحیدی گفت: ما اتفاقات اخیر کشور در بحث ارز را یک توطئه می‌دانیم. ما فقط مسائل اقتصادی را در التهابات بازار ارز دخیل نمی‌دانیم، توطئه‌ای است که دشمن دنبال می‌کند تا وقتی در صحنه اغتشاشات نتوانست به جایی برسد، در صحنه اقتصادی و موضوع ارز دخالت کند و آن را مبنایی برای ایجاد ناآرامی‌ها در کشور کند.
بدون تعارف شاید برادران جلیلی به خصوص وحید از اینکه یک نفر از مریدان قدیمی‌اش نسخه یکی از رقبای اصولگرای برادرش را بپیچد، ناراضی هم نباشد، اما بدون شک دیگر نمی‌خواهد نامش با نام این افراد گره بخورد. برای وحید جلیلی دیگر آن عکس قدیمی معنی ندارد؛ هرکس باید سوار موتور خود بشود و راه خود را برود، وحید به زندان و وحید به جام جم. این سکوت برای آن‌ها کم هزینه هست؛ هم دستاورد سیاسی دارد و هم بدنامی زدن چهره‌های اصولگرا و ایجاد دشمنی برای جبهه انقلاب را ندارد.
وحیدی در خصوص امکان بازگشت سلبریتی‌های ساکن خارج کشور که در ناآرامی‌ها نقشی داشته‌اند، گفت: آغوش ملت و دولت برای کسانی که معترف به اشتباه خود هستند، همواره باز بوده و الان هم باز است. الان فرصت خوبی است. ما فرض را بر این می‌گذاریم که عده‌ای دچار هیجان شده و اقداماتی انجام داده‌اند که الان نادم هستند. این آمادگی برای پذیرش کسانی که ابراز ندامت کنند، وجود دارد.
احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه دستورالعمل برگزاری تجمعات آماده است، اظهار کرد: در مجلس هم طرحی در این زمینه وجود دارد و الان بحث است که دستور العمل به قانون تبدیل شود یا نه. در دولت هم لایحه‌ای اماده شده است که اگر تصمیم گیری شد، به مجلس ارسال شود. دستورالعمل هم در وزارت کشور آماده است.
احمد وحیدی درباره آخرین اخبار درباره تیم ترور کننده شهید مولوی عبدالواحد ریگی اظهار کرد: هدف این تیم ترور ایجاد واگرایی، گسست مذهبی و قومی در منطقه است. مولوی ریگی یک مولوی وطن دوست، انقلابی و دشمن ستیز بود و به همین دلیل مورد هدف قرار گرفت و شهادت نصیبش شد. این شهادت پیوند عمیق اهل تسنن و تشیع و پیوند عمیق سیستانی‌ها و بلوچ‌ها را نشان داد و ثابت کرد چقدر بلوچ‌ها در مرزداری نقش دارند.
احمد وحیدی روز شنبه وضعیت کنونی کشور آرام توصیف کرد و گفت: هرچند دشمن توطئه‌گر ایران نمی‌خواهد وضعیت آرام همراه با امنیت کشور را ببنید و به دنبال تغییر نگاه در اولویت‌های دولت که به رسیدگی به مسائل اساسی کشور معطوف است باز دارد.
وزیر کشور با بیان اینکه "وزارت کشور موافق تجمعات قانونی است"، گفت: دستورالعمل تجمعات قانونی تهیه شده است و در صورت رعایت اطمینان از امنیت تجمع کنندگان، مشکلی با این مساله نداریم.
احمد وحیدی گفت: دشمن به دنبال ایجاد گسست گفتمانی بین قشر‌های مختلف مردم است تا دولت را از خدمت مردم بازدارد. طبیعتا عناصری هستند که در این ماجرا وارد شدند دو دسته هستند یکی افرادی که با صحبت قابل اصلاح هستند و خیلی‌ها هم هستند که احساس ندامت می‌کنند.
وحیدی با بیان اینکه دشمن با تمام ظرفیت و به صورت یکپارچه از معاندان و اغتشاشگران حمایت می‌کند، گفت: با وجود تمام تلاش‌های معاندان دشمن مردم عزیز کشور پایبند و وفادار به انقلاب و ارزش‌های دینی هستند.
وحیدی گفت‌: دشمن از پیشرفت ما شاکی است و نمی‌خواهد کشوری مسلمان با این پیشرفت‌ها داشته باشیم و دشمن می‌خواهد ایران زیر سلطه آن‌ها باشد.
وحیدی، اغتشاشات را به ضرر مردم دانست و گفت: امروز جمهوری اسلامی در اوج قدرت است و دشمن را در مذاکرات کلافه کرده است و علاوه بر تحریم های اقتصادی زیاد، همه مسایل خود را با قدرت به پیش می برد.
وحیدی: ما از مرزبانی، مواکب و مردم عراق بابت همکاری تشکر می‌کنیم. با این حال امکانات عراق از جمله وسایل حمل و نقل به خاطر تعداد زیاد جمعیت کم است بنابراین خواهش ما از زائران این است که فعلا به مرز‌ها مراجعه نکنند تا امکانات مناسب فراهم شود.
وزیر کشور ساعتی پیش در گفتگو با ایرنا نسبت به اتفاقات اخیر پیرامون انتخابات فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی، حامیان اصلی بیانیه یکی از سرکردگان فتنه ۸۸ هستند، از همه گروه‌های سیاسی خواست که موضع خود را با جریان فتنه و نفاق مشخص کنند.
احمد وحیدی گفت: امروز نقش و مسئولیت خبرنگاران در شرایط جنگ ترکیبی دشمن، بسیار سنگین‌تر از گذشته است.
وحیدی با بیان اینکه مهم است که مردم بدانند مسئولان دولت در خدمت آنها هستند، گفت: روابط عمومی ها باید زمینه اجرای فعالیت های دولت را فراهم کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ