معاون وزیر خارجه روسیه امروز هشدار داد: اوکراین آشکارا درباره حمله به عمق خاک روسیه صحبت می کند؛ پس مسکو موضع کی یف در مورد «دفاع از خود» را نمی پذیریم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک سناتور روس آزادی رهبران گروه افراط‌ گرای اوکراینی « آزوف» و حمایت از عضویت اوکراین در ناتو را نشان دهنده لغزش ترکیه به سوی کشورهای غیردوستِ روسیه، دانست.
بحران اوکراین به واسطه پیامدهای منفی خود، به آشکار شدن اختلافات نهفته در میان اعضای اتحادیه اروپا دامن زده است.
الکساندر ماریکوفسکی، نماینده اوکراین ویدیویی را منتشر کرد در حالی که در آن در حال درگیری و زدو خورد با یک مسؤول روسی است و در حاشیه نشست همکاری اقتصادی در منطقه دریای سیاه پرچم اوکراین را باز می‌گرداند.
وزیر دفاع ترکیه از برگزاری نشست سه‌جانبه درباره توافق غلات با حضور نمایندگان ترکیه، روسیه و اوکراین در پنجم ماه مه (۱۵ اردیبهشت) خبر داد.
معلوم نیست ولادیمیر پوتین و همفکران او در کرملین اکنون که یکسال و دو ماه از شروع جنگ اوکراین گذشته و آشکارا می‌بینند که نتوانسته‌اند به اهدافشان از این جنگ برسند، آیا به این نتیجه رسیده‌اند که در چه باتلاقی گرفتار شده‌اند یا نه؟ اگر آن‌ها متوجه این واقعیت شده باشند، اکنون زمان مناسبی است که خود و روسیه را از این باتلاق نجات بدهند.
اعتراض و دوری مردم اروپا از راهبرد تداومِ جنگ در اوکراین و اعتراض آشکار برخی از مقامات اروپایی به وابستگی بروکسل به آمریکا از نشانه‌های اصلی تضعیف موقعیت واشنگتن در عرصه بین‌المللی است.
ولودیمیر زلنسکی گفت: متاسفانه ما خبر‌های آشکارا پوچ و مخرب داریم؛ تصور چیزی که ورشکستگی کامل چنین موسساتی را بیشتر ثابت کند، دشوار است.
دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که سران روسیه و ترکیه در تماسی تلفنی درباره تحولات سوریه، اوکراین و عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق رایزنی کردند.
با گذشت یک‌سال از جنگ در اوکراین بیش از پیش آشکار شده که تداوم این جنگ موجب افزایش شکاف‌های اجتماعی و سیاسی در کشورهای اروپایی می‌شود.
رئیس جمهور اوکراین آشکارا اعلام کرد که کی‌یف در تدارک حمله به شبه‌جزیره کریمه و تصرف آن است.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که برخی کشورهای اروپایی به تدریج مداخله خود در جنگ اوکراین را آشکار می کنند.
مقاماتی از روسیه و اوکراین در چارچوب کنفرانس بین‌ المللی «آینده حقوق بشر در قرن بیست و یکم» در آنکارا دیدار کردند.
کشورهای اروپایی که زمانی پذیرش پناهجویان افغانی، عراقی و سوری را «بحران مهاجرت» می‌نامیدند، هم‌اکنون در بحبوحه مشکلات سیاسی و اقتصادی، برای سیل میلیونی پناهجویان اوکراینی، آغوش باز کرده‌اند
جنگ اوکراین بیش از هر پدیده دیگری، وابستگی حکمرانی قاره سبز به آمریکا را آشکار کرد تا جایی‌که هم‌اکنون مقامات و نمایندگان کشورهای اروپایی آشکارا اعتراض می‌کنند که اروپا بازنده این جنگ است.
وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه اعلام کرد که مجموع محموله‌های انتقال یافته از بنادر اوکراین از ۱۵ میلیون و ۸۰ هزار تن فراتر رفته است.
مشاور ریاست جمهوری اوکراین در توییتی نوشت: ایران آشکارا تحریم‌های بین‌المللی را به سخره می‌گیرد.
رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین در مصاحبه با یک روزنامه آمریکایی آشکارا اذعان کرد: ایران به روسیه موشک نداده است.
رسانه‌های عبری از پیام هشدار آشکار مسکو به تل‌آویو در خصوص هرگونه انتقال مستقیم یا غیرمستقیم سلاح به اوکراین، خبر دادند.
از زمان اعلام بسیح عمومی توسط پوتین دست کم ۱۳۰۰ معترض به جنگ اوکراین بازداشت شده‌اند. با این وجود، بدتر از آن ملی گرایان راستگرا آشکارا از دولت روسیه انتقاد می‌کنند که این جنگ را با غیرت، نیروی انسانی و قدرت آتش بیش‌تر پیگیری نمی‌کند.
رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد غرب آشکارا اعلام کرده اتحاد جماهیر شوروی را سرنگون کرده و اکنون نوبت سرنگونی روسیه است و مسکو از همه‌پرسی مناطق شرقی اوکراین برای پیوستن به روسیه حمایت می‌کند.
رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد غرب آشکارا اعلام کرده اتحاد جماهیر شوروی را سرنگون کرده و اکنون نوبت سرنگونی روسیه است و مسکو از همه‌پرسی مناطق شرقی اوکراین برای پیوستن به روسیه حمایت می‌کند.
یک محقق بین المللی در یادداشتی نوشت: اروپا به جای مقصر جلوه دادن خاورمیانه، باید برخورد دوگانه خود در استفاده از سوخت های فسیلی را اصلاح نماید.
رئیس جمهور ترکیه از تلاش آنکارا برای برگزاری نشستی بین روسای جمهور روسیه و اوکراین به منظور حل بحران بین دو کشور خبر داد.
روز گذشته (پنج‌شنبه) رئیس جمهور ترکیه به شهر «لِویو» سفر کرده و با «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خود دیدار کرد. اردوغان گفت که در دیدار با همتای اوکراینی خود، درباره تبادل اسیران جنگی بین کی‌یف و مسکو، و همچنین احتمال برقراری آتش‌بس و صلح در اوکراین رایزنی کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ