مشاور ریاست جمهوری ترکیه از مقدمه‌چینی کشورش برای میزبانی از رئیس‌جمهور روسیه خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سیاست گفتاری و رفتاری ترکیه متفاوت از هم است و رویکرد ترکیه همانند موضوع سوئد به سرعت می تواند تغییر کند.
وزیر امور خارجه ترکیه هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد و چشم‌پوشی نسبت به این مسئله علی‌رغم هشدارها را غیرقابل قبول خواند و آن را به‌شدت محکوم کرد.
سخنگوی مجلس ترکیه با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز سوئد در هتک‌ حرمت قرآن، هشدار داد که در صورت تداوم این روند، پیوستن استکهلم به ناتو، یک خیال خام باقی خواهد ماند.
رسانه‌های عبری از مقدمات مذاکرات پشت‌پرده میان آنکارا و تل‌آویو برای سفر قریب‌الوقوع بنیامین نتانیاهو به ترکیه خبر دادند.
مقامات ترکیه در واکنش به حمله به کنسولگری آنکارا در نیویورک از آمریکا خواستند عوامل تعرض به آن را شناسایی و بازداشت کند.
سخنگوی دولت ترکیه می‌گوید رسانه‌های غربی در پوشش انتخابات این کشور مغرضانه رفتار کردند.
مقامات آنکارا در پی کارشکنی و مخالفت کنگره با تحویل جنگنده‎های اف.۳۵ به ترکیه، انصراف خود از خرید آن را اعلام کرده و خواهان دریافت مبلغ پرداخت شد قرارداد این خرید نظامی هستند.
وزارت امور خارجه ترکیه، سفیر نروژ در آنکارا را در پی اجازه مقامات این کشور به گروه های افراطی برای اهانت به قرآن کریم در خاک نروژ، احضار کرد.
رئیس جمهور ترکیه امروز اعلام کرد: آزادی توهین به مقدسات مسلمانان را ندارید؛ سوئد منتظر حمایت آنکارا از پیوستن به ناتو نباشد.
وزیر امور خارجه کشورمان برای دیدار و گفتگو با مقامات ترکیه، صبح امروز در رأس هیئتی سیاسی عازم آنکارا شد.
وزیر امور خارجه برای دیدار و گفتگو با مقامات ترکیه، صبح امروز در رأس هیئتی سیاسی عازم آنکارا شد.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکا از مشروط شدن فروش جنگنده های اف-۱۶ به ترکیه، به موافقت آنکارا با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو خبر داد.
مقاماتی از روسیه و اوکراین در چارچوب کنفرانس بین‌ المللی «آینده حقوق بشر در قرن بیست و یکم» در آنکارا دیدار کردند.
در حالی‌که برخی از کشور‌های منطقه نظیر قطر و امارات که زمانی به شورشیان مخالف اسد کمک کرده بودند، بار دیگر به سمت برقراری روابط با سوریه گام برمی‌دارند، ترکیه نیز با این کشور‌ها هم‌مسیر شده است. البته باوجود حرکت آهسته دولت ترکیه به‌سمت برقراری مجدد ارتباطات دیپلماتیک با دولت سوریه بعد از حدود یک‌دهه و به‌رغم دیدار مقامات دو طرف، آنکارا، اما برای عادی‌سازی روابط با دمشق شرط گذاشت.
امیرسعید ایروانی در این نامه عنوان کرده است: رژیم اسرائیل همچنان به نقض حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی ایران ازطریق تهدید به استفاده از زور علیه ایران ادامه می‌دهد که جدیدترین آنها اظهارات جنگ طلبانه مقامات این رژیم است که آشکارا تهدید به استفاده از زور علیه برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران کرده‌اند.
جنگ اوکراین بیش از هر پدیده دیگری، وابستگی حکمرانی قاره سبز به آمریکا را آشکار کرد تا جایی‌که هم‌اکنون مقامات و نمایندگان کشورهای اروپایی آشکارا اعتراض می‌کنند که اروپا بازنده این جنگ است.
نشستی میان مقامات سازمان سیا و سرویس اطلاعات خارجی روسیه در آنکارا و به میزبانی ترکیه برگزار شد.
آنکارا و تل آویو در جریان دیدار مقامات نظامی طرفین در آنکارا روابط امنیتی خود را از سر گرفتند.
مقامات وزارت دادگستری فنلاند قرار است با سفر به ترکیه، موافقت آنکارا با عضویت هلسینکی در ناتو را به دست بیاورند.
وزارت امور خارجه ترکیه گزارش کمیسیون اتحادیه اروپا درباره این کشور را «اتهامات نادرست درباره نظام سیاسی، مقامات، تصمیمات قضایی و اقدامات ضدتروریسم» توصیف کرد.
مدتی است که جنگ لفظی میان مقامات ترکیه و یونان شدت گرفته است، در همین راستا، چندی پیش رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شفیق جعفرویچ رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال حمله نظامی به یونان گفته بود:شاید این حمله یک شبه اتفاق بیفتد.
وزارت امور خارجه ترکیه امروز در بیانیه ای اتهامات مقامات یونان علیه آنکارا را «دور از عقلانیت» دانست و آتن را به عقل سلیم فراخواند.
در ادامه روند پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، امروز مقامات این دو کشور با مقامات دولت ترکیه دیدار می‌کنند تا درباره نگرانی‌های امنیتی آنکارا بحث و گفت‌وگو کنند.
بنا به اعلام یک رسانه غربی، مقامات غرب نگران هستند گسترش روابط میان آنکارا و مسکو به روسیه در دور زدن تحریم ها کمک کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ