یک کارشناس انرژی در خصوص قرارداد سوآپ گاز روسیه گفت: سوآپ گاز روسیه می تواند کمبود تولید گاز کشور را جبران کند بنابراین قرارداد گاز با روسیه فراتر از سوآپ است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم چابهار درباره هدف دولت از گرفتن جریمه‌های نقدی در لایحه حجاب و عفاف گفت: جریمه‌هایی که در این لایحه در نظر گرفته شده است این شائبه را ایجاد می‌کند که دولت می‌خواهد کسری بودجه خودش را جبران کند. وضعیت کنونی زیبنده نظام اسلامی نیست، این روش‌ها نه تنها منجر به حل مسئله نمی‌شود بلکه چالش‌های دیگری را هم ایجاد خواهد کرد.
متاسفانه ما در بخش سیاست گذاری‌های پولی نیز، مشکلاتی جدی داریم. در این حوزه برای تامین کسری بودجه سیاست‌های درستی را اتحاذ نکرده ایم. ما از بدترین محل‌ها یعنی چاپ پول و استقراض از بانک مرکزی استفاده کرده ایم که هر دو تورم زا است و باعث رشد نقدینگی و افزایش پایه پولی بدون ایجاد ارزش افزوده شده است. نکته دیگر این که متاسفانه، دولت بزرگ‌ترین مصرف کننده است که نتوانسته کنترل درستی داشته باشد. در نهایت تمام این سیستم سیاست گذاری‌های اقتصادی و پولی، همزمان در یک چرخه رو به نزول قرار گرفته است. این بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای یک دولت رخ دهد.
دولت باید پاسخ دهد آیا این مردمند که همیشه باید سختی بکشند وفشار را تحمل کنند تا دولت خرجش را دربیاورد و کسری بودجه اش یا اثر تحریم‌ها براقتصاد راجبران کند یا این دولت است که وظیفه بدیهی تامین رفاه مردم بردوشش قرارگرفته است؟ احتمالا جای مردم و دولت عوض نشده است؟
یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در سابقه بیمه ، عدم رد کردن بیمه از سمت کارفرما است. افراد خاصی می‌توانند سوابق بیمه تامین اجتماعی خود را بخرند.در صورتی که فرد بخواهد برای تکمیل سوابق خود، خرید سابقه بیمه را به صورت کسری از ماه انجام دهد، باید در کارگاهی به صورت پاره وقت کار کند که زیر نظر سازمان تامین اجتماعی است و حداقل یک روز سابقه پرداخت حق بیمه برای او لحاظ شود.
تصمیم بر واردات خودرو‌های کارکرده اگر با در نظر گرفتن سیاست تثبیت ارزی و تامین کسری در بازار خودرو و پاسخ به نیاز خودرویی بسیاری از مردم در دهک‌های مختلف باشد، اقدام بسیاری مثبتی خواهد بود و به کاهش قیمت‌ها کمک می‌کند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام : قرار نیست همه کسری نیاز داخل از محل واردات تامین شود. همانگونه که در مورد واردات دارو و تجهیزات پزشکی، اختیار به دولت داده شده است، در مورد خودرو هم می‌توان اختیار را به دولت داد. مجمع در خصوص واردات خودرو نظر مساعد داد، در این مورد هم می‌تواند موافقت کند.
آقابزرگی با بیان اینکه نیاز دولت به داشتن نقدینگی و تامین کسری بودجه موجب شده تا دولت دخل و تصرفی در بخشی از سرمایه در گردش برخی از شرکت‌ها داشته باشد و شناسایی نرخ تسعیر ارز یکی از این موارد است، اعلام کرد: «ملاک و معیار از نظر بنده و قانون، مصوبه مجلس است که براساس بند اعلامی این مصوبه مغایر با قانون است. در صورتی که دولت آن را نپذیرد، در صورت اختلاف در نهایت موضوع در مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی خواهد شد که قطعا در آن حکم قانون تایید خواهد شد.»
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سخاوتمندانه کسری بودجه تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌ها را تأمین کرد.
رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی تهران گفت: سال آینده سازمان تامین اجتماعی با کسری بودجه ۲۱۴ هزار میلیاردی مواجه می شود.
دستور کار دوم نظارتی مجلس درخصوص واگذاری دارایی های مالی بود؛ کسری بودجه از پدیده‌های رایج در اقتصاد کشورها به شمار میآید اما بحث اصلی درباره این پدیده، نحوه جبران کسری بودجه است در این میان در تمام این سال ها، واگذاری دارایی های سرمایه ای و واگذاری دارایی های مالی از جمله روش های تأمین مالی کسری بودجه ساختاری در اقتصاد ایران محسوب می شده است
سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: سال جاری ۳۰۰ هزار میلیارد کسری بودجه وجود داشت که از طریق صندوق توسعه و اصلاحیه‌هایی که مجلس انجام داد این مبلغ پوشش داده شد، اما در لایحه سال آینده ما نزدیک به ۴۰۰ هزار میلیارد برآوردی داریم، اگر مجوز‌هایی که سال جاری داده شد، در سال آینده داده نشود، این ۴۰۰ هزار میلیارد کسری بودجه از کجا تامین خواهد شد.
عباس عبدی نوشت: دولت رئیسی به زمین سفت خورد و خوش‌خیالانه ارز ۴۲۰۰ را برداشت، ولی چه برداشتنی؟ این برداشتن ارز نبود، بلکه همان ارز ۴۲۰۰ بود فقط مبلغ آن تغییر کرد. این اصلاح اقتصادی نبود، فقط یک تغییر قیمت ساده برای تامین کسری بودجه بوذ.
برای بسیاری این سوال مطرح شد که اگر برنامه دولت برای رفع کسری بودجه، استقراض از بانک نیست پس چه راهکاری مد نظر دارد؟ به هرحال با توجه به تحریم امکان افزایش درآمد‌های نفتی و صادراتی وجود ندارد و عامل رفع بی پولی دولت باید در داخل جستجو شود
وزیر صمت تاکید کرد: باید سالانه سه هزار مگاوات سرمایه‌گذاری در حوزه برق کشور می‌شده که این طرح ها به پایان نرسیده است؛ در حوزه گاز برنامه ۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری داشتیم که انجام نشد لذا به جز مدیریت مصرف کاری نمی توانیم انجام دهیم.
جلیل هاشمی می گوید: اگر سفارش اتوبوس داشته باشیم می توانیم با افزایش شیفت های کاری، تمامی آنها را تولید کنیم.
مازوت سوزی نتیجه مصرف بی رویه گاز است،قطع انشعاب۹۳۰۰ خانوار تهرانی و تامین کسری گاز ایران با قرارداد سوآپ روسیه از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید دولت حقوق کارمندان را بین سال اضافه کند، چرا که منابع تامین آن مشخص نیست و بار مالی دارد.
قنبری استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به موتور‌های متحرک افزایش تورم در کشور طی سال‌های اخیر نگاهی بیندازیم، باید به سه عامل اشاره کنیم، اضافه کرد: در وهله اول افزایش پایه پولی طی سالیان گذشته موجبات این موضوع را فراهم آورده که تورم به صورت فزاینده‌ای با رشد روبرو شود. استقراض دولت از بانک مرکزی و همچنین چاپ پول به منظور تامین کسری بودجه دولت.
بوشهر- وزیر نفت از پیش‌بینی برای کسری گاز در روزهای سرد امسال خبر داد و گفت: همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود تا نگذاریم مردم دچار مشکل و کمبود از نظر تأمین گاز شوند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور وزیر اطلاعات در این کمیسیون خبر داد.
وضعیت اقتصادی خانواده‌ها، بیکاری و فقر خانواده‌ها و ناتوانی سرپرستان خانوار از تامین معاش خانواده طی ۶ سال اخیر، یکی از دلایل افزایش تعداد بازماندگان از تحصیل بوده چنانکه بسیاری خانواده‌ها، اذعان داشته‌اند که برای جبران کسری معاش خانواده، ناچار شده‌اند فرزندان خود را به شاگردی، دستفروشی، پادویی و مشاغل ساعتی بفرستند تا فرزندان هم سهمی از معاش خانوار را عهده‌دار شوند.
رئیس کل بیمه مرکزی حل مشکل تأمین اجتماعی را به دست صنعت بیمه‌های بازرگانی دانست و گفت: در حال حاضر ۱۳ درصد منابع دولت صرف تأمین کسری صندوق‌ها می‌شود.
معاون سیستم جامع تولید گروه صنعتی ایران خودرو گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در گروه صنعتی ایران‌خودرو در تامین قطعات و تکمیل خودروهای دارای کسری، پارکینگ‌های ایران‌خودرو خراسان از خودروهای ناقص خالی شد.
غیبی‌پور با اشاره به اینکه جداسازی حساب‌های شخصی از تجاری چند سالی است که مطرح شده، گفت:بر اساس قانون مالیات، هر مبلغی که در حساب تجاری و اقتصادی افراد وارد می‌شود، مشمول مالیات خواهد شد، اما اگر پول به حساب شخصی فرد بیاید که مبلغ آن نامتعارف و سنگین باشد، باید با دلیل و مدرک ثابت کند که منشاء این پول به خاطر کسب درآمد و یا انجام کار نبوده که در این صورت مالیات به آن تعلق نمی‌گیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ