وضعیت اقتصادی خانواده‌ها، بیکاری و فقر خانواده‌ها و ناتوانی سرپرستان خانوار از تامین معاش خانواده طی ۶ سال اخیر، یکی از دلایل افزایش تعداد بازماندگان از تحصیل بوده چنانکه بسیاری خانواده‌ها، اذعان داشته‌اند که برای جبران کسری معاش خانواده، ناچار شده‌اند فرزندان خود را به شاگردی، دستفروشی، پادویی و مشاغل ساعتی بفرستند تا فرزندان هم سهمی از معاش خانوار را عهده‌دار شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص وضعیت بازماندگان از تحصیل، کم توجهی به آموزش و پرورش را کم توجهی به آینده کشور دانست و تصریح کرد: اجرای زمانبندی شده سند تحول آموزش و پرورش گامی مهم است.
ستاد پرداخت به بازماندگان پرواز اوکراین چهاردهمین اطلاعیه‌ خود را مبنی بر اجرای مصوبه هیأت وزیران صادر کرد.
یک مطالعه جدید به چگونگی ارتباط سکته مغزی و اختلالات شناختی پرداخته است. این تحقیق نشان داد که از هر ۳ نفری که سکته می‌کنند، ۱ نفر در عرض ۵ سال دچار زوال عقل می‌شوند.
به دختری که طلاق گرفته در صورت نداشتن شغل و شوهر مستمری بازمانده تعلق می‌گیرد.
در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس آمده که «نرخ جذب بســیار ناچیز کودکان بازمانده از تحصیل در کنار تعداد بالای ترک‌تحصیل ســالیانه (از ۳۴۷ هزار نفر تا ۲۷۰ هزار نفر) سبب شده روند بازماندگی از تحصیل در نظام آموزش و پرورش روبه رشد باشد.
خزعلی نوشت: از مصوبات مهم دولت مردمی در سفر‌های استانی، کاهش بازماندگی از تحصیل ‎دختران با تامین اعتبار برای تحصیل آنان در روستا‌ها و مناطق کمتر برخوردار و ارتقای سطح آموزش بانوان است. این همان چیزی است که دشمن داعش پرور نمی‌پسندد و تحصیلات دختران و پیشرفت آنان درجمهوری اسلامی را تاب نمی‌آورد.
محققان می‌گویند حدود ۲۰ درصد از افرادی که از سکته ایسکمیک جان سالم به در می‌برند، دچار ریتم نامنظم قلبی می‌شوند که می‌تواند منجر به سکته دیگری شود.
آنجلینا جولی که سابقه دیرینه‌ای در امور بشردوستانه دارد و سابقا نماینده سازمان ملل در امور پناهندگان بود، به همراه نادیا مراد یک روز را با زنان و کودکانی که از نسل‌کشی سال ۲۰۱۴ جان سالم به در برده بودند، گذراند.
کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: سازمان ثبت احوال کشور این خدمت را ارائه می‌دهد و اطلاعات متوفیان را به صورت برخط در اختیار دارد.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌های عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بازماندن و ترک تحصیل دارای تبعات قابل‌توجه در سطوح مختلف فردی و جامعه است؛ به همین دلیل تلاش برای از میان بردن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد می‌کند در زمینه سوادآموزی با توجه به ترکیب ناکارآمد، تشکیل نامنظم جلسات، نبود ضمانت اجرای مصوبات و عدم‌حضور نهادهای موثر و سیاستگذاری متمرکز و عدم‌توجه به اقتضائات محلی، باید اصلاحات ساختاری در شورای پشتیبانی سوادآموزی اجرا شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مبلغ ۱۵۰ هزار دلار برای هر قربانی فارغ از ملیت، سن و جنسیت در نظر گرفته شده که هر کدام از بازماندگان قربانی، در صورت داشتن آمادگی دریافت غرامت می‌توانند به صندوق مربوطه در وزارت راه و شهرسازی رجوع کنند در همین راستا تعدادی از خانواده‌ها و یا وکلای قربانیان به این صندوق در وزارت مراجعه و غرامت خود را مطالبه کرده و به آن‌ها پرداخت شده است.
تیم دورتموند در تعطیلات بوندسلیگا راهی شرق آسیا خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: حمایت از مدارس شبانه روزی و بهره ‎گیری از ظرفیت خیرین و اولیا، می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای تقویت این مدارس باشد.
یک جمعیت‌شناس با اشاره به آمار ۱۰،۵ میلیونی نوجوانان کشور، نسبت به ضرورت پوشش تحصیلی همگانی و اجباری ۱۵ تا ۱۸ ساله‌ها تا آخر مقطع دبیرستان تاکید کرد و گفت: «۷۰ درصد نوجوانان دختر و ۷۰درصد نوجوانان پسر ۱۵ تا ۱۸ ساله محصلند و ۳۰درصد این جمعیت «رها» هستند. این یک مساله است و باید به پوشش تحصیلی در این رده سنی توجه کرد.»
معاون رئیس جمهور در امور زنان: 90 درصد افراد کشور باسواد هستند اما این آمار در بخش زنان روستایی و عشایر پایین تر است به همین منظور در دولت سیزدهم اعتبارات ویژه ای برای بازماندگان از تحصیل زنان روستایی در نظر گرفته شده است تا همه افراد از سواد بهره‌مند شوند.
واژه امروزی یخچال در ایران برگرفته از بنا‌هایی درگذشته است. معماری این بنا‌ها به گونه‌ای بود که آب را در فصل سرما به چالی که روی آن گنبد و در کنار آن دیواری سایه انداز ساخته شده بود هدایت می‌کردند تا آب یخ بزند و در فصل گرما مورد استفاده قرار بگیرد. این یخچال‌ها بیشتردر شهر‌های کویری ایران با معماری مخروطی شکل به چشم میخورد. شهر کویری سمنان نیز دارای یخچال‌های متعددی بود که پنج عدد از آن‌ها در سال ۱۳۸۱ به عنوان آثار به جا مانده از دوره قاجار ثبت شد و در حال حاضر چهار یخدان در فضای شهر باقی است و دیگری به کلی تخریب شد. از این چهار یخدان تاریخی دو یخچال وضعیت معماری خود را حفظ کرده و دو یخچال دیگر وضعیت مناسبی ندارد.
رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای کشور گفت: با کوشش و پویش همگانی نباید اجازه دهیم چهره کودک کار عادی شود و آموزش پرورش و وزارت کشور سیاست واحدی در خصوص رفع بازماندگی از تحصیل اتباع اتخاذ کنند.
اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آمار بازماندگان از تحصیل در دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم استان اردبیل بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر است.
پژوهشگر مؤسسه رحمان مهم‌ترین دلایل بازماندن از تحصیل و ثبت‌نام‌نشدن مهاجران در مدارس را چنین برشمرد: «عدم اطلاع‌رسانی، قانون اقامت حداقل دو سال مهاجران در ایران و سال‌های طولانی بازماندگی از تحصیل که فرد از نظر سنی بزرگ‌تر از آن است که مدرسه را شروع کند. دومین گروه کودکان بدون شناسنامه است، کودکانی که یا پدر و مادر آنان مشخص نیست یا پدر غیرایرانی دارند؛ و در نهایت پیش‌دبستان است که حدود ۵۰ درصد از جمعیت آموزش پیش دبستانی را دریافت نمی‌کنند».
طبق گزارش مرکز آمار ایران، تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی، در فاصله سه دوره تحصیلی رو به افزایش بوده چنان که در سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵ تعداد بازماندگان از تحصیل در مقطع ابتدایی ۱۶۱ هزار و ۸۶۷ نفر بوده که در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ به ۲۱۰ هزار و ۲۲۱ نفر افزایش یافته است.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌های عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌های عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ