سخنگوی شورای شهر تهران گفت: شورای شهر نمی‌تواند به تغییر نام شهرک‌ها ورود کند، اما معبری در تهران به نام شهید آرمان علی وردی نامگذاری خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران نام چند کوچه و یک بلوار شهر تهران تغییر کرد.
در هشتادمین جلسه علنی شورای شهر مشهد تصویب شد تا تغییر نام بلوار صابر منشعب از بزرگراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حد فاصل میدان احسان تا میدان شهدای نیروی هوایی به نام «شهید ابومهدی المهندس» نامگذاری شود.
بنابر اظهار نظر مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان، تغییر ارتفاع خودرو جریمه‌ای معادل ۱۸ میلیون تومان خواهد داشت. بخش مهمی از این جریمه شامل حال خودرو‌هایی می‌شود که بین عموم مردم به نام ماشین شوتی شهرت دارند. این خودرو‌ها با تغییر ارتفاع، زمینه را برای حمل انواع بار در مقیاس بالا فراهم می‌کنند. رانندگی با سرعت‌های بالا و همچنین دستکاری ارتفاع خودرو به شکل محسوس از مشخصه‌های بارز این خودرو‌ها است. البته علاوه بر خودرو‌های حمل کالای قاچاق، سایر اتومبیل‌ها با ارتفاع تغییر یافته نیز شامل این جریمه می‌شوند.
رئیس جمهوری خلق دونتسک اعلام کرد، نام شهر باخموت تغییر کرده و مجددا به نامی که در زمان شوروی سابق داشت در خواهد آمد.
به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری یک‌باره در مورد تغییر نام این کوچه بیش از آنکه ارتباطی با وقایع ۸۸ و یا مصرفی سیاسی داشته باشد، به‌عنوان پوششی برای تغییر نام خیابان شیخ نمر در شهر مشهد انجام شده باشد.
اگر فرض کنیم که اعضای شورای شهر تهران با تغییر نام کوچۀ اختر به بصیرت، خواسته‌اند توجه "سوپرانقلابی‌ها"ی حامی خود را به تغییر نام خیابان شیخ نمر جلب کنند، خیلی هم بیراه نخواهد بود!
کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران، در بیست و یکمین جلسه خود با توجه به پیشنهادات موجود، نام نخستین ایستگاه از بخش توسعه غربی خط ۴ مترو پایتخت را تعیین کرد.
معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص تغییر نام «شهر جدید هشتگرد» به «مهستان» را ابلاغ کرد.
معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص تغییر نام «شهر جدید هشتگرد» در بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به «مهستان» را که بنا بر پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری تصویب شده بود، ابلاغ کرد.
در انتهای پامنار، ۲۰۰‌متر مانده به شرق، کاروانسرایی بود که اهالی یکی از شهر‌ها وقت مسافرت از شهرستان به تهران آنجا سکونت می‌کردند. بعد از اینکه مدتی از آمد و شد آن‌ها به تهران گذشت، کم‌کم کاروانسرا به کاروانسرای دانگی و سه‌راهی که در نزدیکی آن بود به این نام شهره شد. اما داستان این تغییر نام به بعد از وزارت مستوفی‌الممالک که تفرشی‌الاصل بود مربوط می‌شود. تفرشی‌ها بعد از وزیر شدن همشهری‌شان بیشتر از قبل به دنبال کسب دانش رفتند و اغلبشان لقب میرزا را با نام خود یدک می‌کشیدند.
معابر پیشنهادی جهت تغییر نام مربوط به مناطق یک، دو، سه، چهار، یازده، دوازده، پانزده، شانزده، هفده، بیست بودند که پس بررسی و تصویب در صحن شورای اسلامی شهر تهران به شهرداری ابلاغ خواهد شد.
بیستمین جلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران نام ۴ معبر تهران به نام شهدای زن نامگذاری شد.
همزمان با چهلمین روز شهادت آرمان علی وردی، نام میدان شهرک اکباتان تغییر کرد.
در یکصد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، نامگذاری ۱۳ معبر و دو بوستان صورت گرفت.
نرگس معدنی‌پور؛ رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران با اشاره به درخواست مکرر هموطنان و شهروندان تهرانی‌ها به نام معبری به نام شهید آرمان علی‌وردی گفت: در پی این درخواست‌ها با حضور شهردار منطقه ۵ معابر مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت خیابانی با عنوان نیلوفر جنوبی در شهران جنوبی برای تغییر نام به نام شهید آرمان علی‌وردی در دستور کار قرار گرفت.
اعضای شورای شهر تهران با تغییر نام خیابان های نیلوفر جنوبی و قدس به نام شهید آرمان علی وردی موافقت کردند.
گفته بودند بعد از جان باختن «آرمان علی‌وردی» در حوادث اخیر، نام شهرک اکباتان تغییر می‌کند. اولین‌بار این خبر را علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای ششم شهر تهران به خبرنگاران داد و تعدادی از ساکنان اکباتان و کاربران شبکه‌های اجتماعی، آن را واکنشی در برابر اعتراضات اخیر در این شهرک دانستند. سخنگوی شورا در این باره گفته است: «پس از شهادت آرمان علی‌وردی، هزاران تماس با کمیسیون تعیین نام و کمیسیون فرهنگی شورای شهر برقرار شد و عمده مطالبات نیز تغییرنام شهرک اکباتان به شهرک آرمان بود.»
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: پس از شهادت «آرمان علی وردی» هزاران تماس با کمیسیون تعیین نام و کمیسیون فرهنگی شورای شهر برقرار شد و عمده مطالبات نیز تغییر نام شهرک اکباتان به شهرک آرمان بود.
علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران دیروز اعلام کرد: این شورا در زمینه نام گذاری معابر و بوستان‌های شهر به نام مبارک شهدا فعال است، اما تعیین نام و تغییر نام شهرک‌ها در حوزه اختیارات شورای اسلامی شهر تهران نیست و این موضوع به هیات مدیره شهرک‌ها مربوط می‌شود.
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به درخواست‌های مطرح شده مبنی بر تغییر نام شهرک اکباتان گفت: حتماً معبر و یا مکانی را به نام مبارک شهید «آرمان علی وردی» اختصاص خواهیم داد.
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به درخواست‌های مطرح شده مبنی بر تغییر نام شهرک اکباتان گفت: حتماً معبر و یا مکانی را به نام مبارک شهید «آرمان علی وردی» اختصاص خواهیم داد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با انتشار پستی از صحبت با رئیس جمهوری درباره تغییر نام شهر «خرو» به «خور» خبر داد.
کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران در پانزدهمین جلسه خود نامگذاری ۱۵ معبر شهری به نام شهدای والامقام و مفاخر را به تصویب رساند.
رئیس کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر تهران گفت: کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر تهران در چهاردهمین جلسه خود ۱۰ تصمیم جدید برای نامگذاری معابر تهران گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ