اعضای شورای شهر تهران با تغییر نام خیابان های نیلوفر جنوبی و قدس به نام شهید آرمان علی وردی موافقت کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ماه صفر دومین ماه قمری است که برای نام‌گذاری آن دو دلیل ذکر می‌شود: نخست این که از صُفْرَة به معنای زردی گرفته شده، زیرا زمان انتخاب نام با فصل پاییز و زرد شدن برگ درختان مقارن بوده است. دلیل دوم این که از صِفْر به معنای خالی گرفته شده است، چرا که با پایان یافتن ماه‌های حرام (رجب، ذی‌القعده، ذی‌الحجه و محرم) قبایل بار دیگر وارد جنگ می‌شدند و شهر‌ها خالی می‌شد.
با تغییر نام خیابان رازی در منطقه ۱۱ به نام مرحوم علی سلیمانی مخالفت و مقرر شد در جلسه بعدی کمیسیون نامگذاری معابر، خیابان و یا فضایی جدید به نام این هنرمند فقید پیشنهاد شود.
تپه‌های برادران امان‌پور از جنوب الهیه شروع می‌شد و تا شرق خیابان، ولی عصر (عج) امتداد داشت. قبل از این ۲برادر، شخصی به نام معیرالممالک در باغ فردوس خانه‌ای داشت که از طبقه سومش می‌توانست منظره تهران را ببیند، اما تپه‌های شمال دره مزاحمش بودند.
دانشمندان در تگزاس، دو نوع ملخ بی‌بال کشف کرده و نام آن‌ها را به افتخار «ویلی نلسون» خواننده معروف و بازنشسته آمریکایی که اکنون ۹۰ ساله است، و «جری جف واکر» اسطوره دیگر موسیقی کانتری که سال ۲۰۲۰، در ۷۸ سالگی فوت کرد، گذاشته‌اند.
دو مربی فصل گذشته آلومینیوم اراک به کادر فنی نساجی مازندران اضافه شدند.
خیابان شریعتی. به سمت میدان قدس. زیر پل صدر. جایی که کمر خیابان شکسته می‌شود و ماشین‌ها و بوق‌هایشان زنجموره می‌کنند که دزاشیب را بالا بروند. آه از نهاد آسفالت بالا می‌رود و آفتاب سُر می‌خورد روی بتن‌های قد کشیده پل. قوسی کشیده می‌شود بر بال چپ خیابان و پشت سیم‌های خاردار باغ قلهک؛ که هیچ خبری نیست. جز رفت و آمد آرام. صدای‌های خفیف. زندگی‌های خاموش.
«حسن‌آباد زرگنده»، محله‌ای قدیمی است که شمایلی از بافت قدیمی کل منطقه را می‌توان در آن دید. این گزارش همه آن چیزی را که می‌شود درباره محله زرگنده گفت، در خود دارد.
نام هر کدام از محله‌های شمال تهران که در گذشته یکی از آبادی‌های کهن شمیران بوده‌اند، برای خود ماجرایی دارد. این میان، دازاشیب یکی از آن محله‌هاست که برای بررسی علت نامگذاری آن باید به دل تاریخ سفر کرد و نقل‌قول‌های موسفیدان این محله را شنید
از قهرمانی با گل سپهر حیدری تا لمس جام در قائمشهر، 28 اردیبهشت همیشه روزی تاریخی برای پرسپولیس خواهد ماند.
اهالی سوهانک به چنار کهنسال محله که در تقاطع دو کوچه مسجد و حسینیه ایستاده و دهه‌ها شاهد برگزاری مجالس عزاداری و هیئات محله بوده، «هفت شاخه» می‌گویند. جست‌وجو درباره علت نامگذاری این چنار کهنسال تنها با یک نگاه به پیکر تنومند آن که، چون قامت سبزش سر به آسمان کشیده، میسر می‌شود. از هر زاویه‌ای که به چنار سوهانک نگاه کنید، شاخه‌های تنومند آن که حاصل سالیان دور و دراز زندگی در آبادی سوهانک است، خود نمایی می‌کند
عضو شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد می‌شود که ۲ خیابان در تهران به نام اسماعیل احمدی و آتش نشان دارابی نامگذاری شود.
مشاور امور بانوان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از نامگذاری میادین و خیابان های کشور به نام زنان شهیده خبر داد.
رئیس سازمان فضایی ایران از نامگذاری اولین منظومه ماهواره ای کشور به عنوان یکی از مهمترین پروژه های فضایی کشور به نام پروژه شهید سلیمانی خبر داد.
یکی از خیابان‌های شهر بوگاتی در آرژانتین، به افتخار لیونل اسکالونی، به این اسم نامگذاری خواهد شد.
یکی از خیابان‌های شهر «سانتا کلارا دل مار» در آرژانتین با هدف تاکید بر همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی، به اسم «فلسطین» نامگذاری شد.
در یکصد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، نامگذاری ۱۳ معبر و دو بوستان صورت گرفت.
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: حتماً معبر و یا مکانی را به نام مبارک شهید آرمان علی وردی اختصاص خواهیم داد.
شیر‌های کارخانه‌ای بر اساس تفاوت میزان چربی هر یک نامگذاری می‌شوند و در دو دسته کلی شیر کامل یا خام (پرچرب) و کم‌چرب قرار می‌گیرند. شیر کامل شیری است که چربی طبیعی موجود در آن حذف نشده و تقریبا بیش از ۳ درصد چربی دارد. چربی شیر کم‌چرب، اما حدود نیم درصد است.
کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران در پانزدهمین جلسه خود نامگذاری ۱۵ معبر شهری به نام شهدای والامقام و مفاخر را به تصویب رساند.
نامگذاری شهر ساری با عنوانِ ««پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۲» از سال گذشته این امیدواری را به فعالان و کارشناسان میراثی داده بود که خانه‌های تاریخی در دست مرمت در بافت تاریخی شهر بعد از دو سال سرو سامان می‌گیرند، اما به نظر می‌رسد این اقدام بین‌المللی نیز نتوانسته خانه‌های تاریخی این شهر را از خطرِ تخریب نجات دهد. براساس طرح‌های مرمتی تهیه شده برای خانه‌های تاریخی ساری، سقفِ چند خانۀ قرار گرفته در این طرح حدود دو سال قبل برای بازسازی از روی بنا‌هایی مانند «خانۀ کلبادی»، «خانۀ صادقیان» و خانۀ میرگتی» حذف شدند، اما تصاویر ثبت شده در روز‌های گذشته از این خانه‌ها در بافت تاریخی ساری نشان می‌دهد که عملا هیچ اتفاق مرمتی برای نجات آن‌ها انجام نشده است و برعکس حذفِ سقف‌های قدیمی از این بنا‌های تاریخی در دستِ مرمت، به تخریب آن‌ها سرعت بخشیده است.
مشهد ـ نایب رئیس شورای اسلامی مشهد از تصویب طرح دوفوریتی نامگذاری یکی از معابر شهر مشهد به نام شهید مدافع امنیت، «محمدرسول دوست‌محمدی» خبر داد.
زمین فوتبال رسول خطیبی در شهر سهند افتتاح شد.
این بازی به عنوان "مادر همه بازی‌ها" نام‌گذاری شده است. درست مانند جام جهانی ۱۹۹۸، دو کشور در مرحله گروهی در یک مسابقه سیاسی به مصاف هم خواهند رفت.
رئیس اداره روابط عمومی شهرداری منطقه۱۱ تهران گفت: دو خیابان یاسمن و مینا در محلات مرکزی تهران به نام دو چهره شاخص از شهدا و فعالین فرهنگی انقلاب اسلامی نامگذاری شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ