رئیس جمهوری خلق دونتسک اعلام کرد، نام شهر باخموت تغییر کرده و مجددا به نامی که در زمان شوروی سابق داشت در خواهد آمد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نام خریدهای جدید روستوف در سازمان لیگ فوتبال کشور روسیه به ثبت نرسیده است.
سال گذشته یک روزنامه نگار روس به نام دریا دوگینا در یک خودروی بمب گذاری شده در حومه مسکو ترور شد. نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی مقامات اوکراینی را عامل این ترور معرفی کرد.
نام خلیج فارس در ادبیات سیاسی و رسانه‌ای روسیه چندان قطعی و پذیرفته بوده است که در "سند امنیت دسته جمعی روسیه برای منطقه" که در سال ۱۳۹۸ ارائه شد و یک طرف اصلی آن کشور‌های عرب همسایه ما در منطقه هستند نیز بار‌ها از عنوان خلیج فارس استفاده شده است
نام ایران ( ИРАН) زینت‌بخش روستایی در روسیه است؛ روستایی که در دو کیلومتری بزرگراه جمهوری کاباردینو - بالکاریا و شهر ولادی قفقاز پایتخت جمهوری اوستیای شمالی در جنوب غرب روسیه قرار دارد. منبع: ایرنا
پریگوژین در پیام ویدیویی منتشر شده در تلگرام گفت: از ظهر ۲۰ می ۲۰۲۳، "آرتیوموفسک" (نام روسی باخموت) به طور کامل گرفته شد.
سرمربی تیم فوتبال زنیت سنت پترزبورگ با نام بردن از ایران، به بحث انتقال فوتبال روسیه به قاره آسیا واکنش نشان داد.
بانک روسی «اسبربانک» (Sberbank) رقیب چت جی پی تی به نام «گیگاچت» را ارائه کرده است. این فناوری در حال حاضر در وضعیت آزمایشی است و افراد با استفاده از دعوتنامه می توانند از آن استفاده کنند.
مقام ارشد روس به شدت به آلمانها درباره هرگونه ماجراجویی علیه پوتین هشدار داد و از آن به منزله اعلان جنگ علیه روسیه نام برد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به اقدامات اوکراین در راستای تغییر نام کشور روسیه به یک واژه اوکراینی هشدار داد.
زلنسکی در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر کرد گفت، از دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین خواسته این طومار که حد نصاب لازم ۲۵۰۰۰ رای را کسب کرد، مورد پردازش قرار بگیرد. رئیس جمهور اوکراین خاطرنشان کرد، "لازم است به این مساله چه از جنبه پس زمینه تاریخی و چه فرهنگی و از دورنمای تبعات حقوقی بین‌المللی رسیدگی شود" و نهاد‌های علمی در این فرآیند مشارکت کنند.
سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه اسامی ۴۱ بازیکن را برای دیدار تدارکاتی با ایران و عراق اعلام کرد که در این لیست نام آرتم زیوبا مهاجم باتجربه روس‌ها دیده نمی‌شود.
اتحادیه اروپا در بسته جدید تحریم ها علیه روسیه، نام چند نهاد و شرکت ایرانی را به بهانه حمایت نظامی از مسکو در فهرست تحریم قرار داده است.
اتحادیه اروپا در بسته جدید تحریم ها علیه روسیه، نام چند نهاد و شرکت ایرانی را به بهانه حمایت نظامی از مسکو در فهرست تحریم قرار داده است.
نهاد نظارت بر جرائم مالی جهان "اف‌ای تی اف" روز جمعه نام آفریقای جنوبی و نیجریه را به فهرست خاکستری کشور‌های تحت نظارت ویژه برای رعایت تدابیر جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم افزود.
رئیس‌جمهور ونزوئلا از پیشنهاد ایجاد یک اتحاد سیاسی با حضور چین و روسیه خبر داده است. یک بلوک بین‌المللی با حضور کشور‌های آمریکای لاتین و حوزه کارائیب که با روسیه و چین رابطه تنگاتنگ دارند و می‌تواند دلالت‌های قابل‌توجهی در حیاط خلوت آمریکا به دنبال داشته باشد. این پیشنهاد در شرایطی مطرح شده که هیچ اسمی از ایران که دارای روابط سیاسی و اقتصادی قابل‌توجه با کاراکاس است، برده نشده است. کارشناسان بهره‌مندی از قدرت اقتصادی و سیاسی چین و روسیه و تمایل برای حضور در حوزه‌های نفوذ ایالات متحده در سطح جهانی را اصلی‌ترین دلیل شکل‌گیری این ایده از سوی نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌دانند.
در تازه ترین واکنش روسیه به اقدامات ضد روسی غرب، مسکو نام وزیر خارجه انگلیس را در فهرست تحریمی خود گنجاند.
دفتر دادستانی فدرال آلمان پنجشنبه گفت: پلیس فرد مظنون را که یک شهروند آلمانی به نام کارستن ال است، روز چهارشنبه در برلین دستگیر کرد. گفته می‌شود پلیس به همین منظور به آپارتمان و محل کار او و نیز محل کار یک فرد دیگر یورش برده است. دادستان فدرال در بیانیه‌ای اعلام کرد: متهم مظنون به خیانت دولتی است. او در سال ۲۰۲۲ اطلاعاتی را که در جریان کارش به دست آورده بود با یک آژانس اطلاعاتی روسیه به اشتراک گذاشت.
نسخه ابتدایی بمب‌افکن تو ۱۶۰ که در ناتو بلک‌جک نامگذاری شده و به نام قوی سفید مشهور است، از سال ۱۹۸۷ به خدمت نیروی هوایی شوروی سابق درآمد. این پرنده برای رقابت با بمب‌افکن بی ۱ لنسر ارتش آمریکا طراحی و ساخته شد. لنسر یک سال قبل از تو ۱۶۰ عملیاتی شده بود.
وزارت دفاع آمریکا از اقدام روسیه در اطلاع به واشنگتن پیرامون آغاز رزمایش هسته ای خود با نام «گروم» خبر داد.
در میان افرادی که اخیرا از سوی روسیه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند، نام «شان پن» و «بن استیلر» دیده می‌شود، دو سینماگری که از منتقدان صریح حمله روسیه به اوکراین بوده‌اند.
فرض کنیم اصلا چیزی به نام برجام وجود ندارد و تحریم‌ها ماندنی است و از بین نمی‌رود. در چنین شرایطی چاره‌ای جز پیداکردن راه‌های بومی و غیرجهانی باقی نمی‌ماند. حداقل، این است که اقتصاد را با شرقی‌ها (چین و روسیه) و همسایگان ببندیم.
وزارت امور خارجه آمریکا نام یک زندانی دیگر آمریکایی را به روسیه داده و از مسکو خواسته است تا این زندانی را هم آزاد کند.
مسکو تقریباً هر روز اعلام می کند که محموله ها و مقادیری از تسلیحات متعلق به اوکراین که غرب در اختیار کی یف قرار داده، را هدف قرار داده است.
معاون نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل می گوید جهان نباید فراموش کند که آمریکا جنایت فجیع هیروشیما را مرتکب شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ